Consumul real al mașinilor PHEV - dublu decât cel promis de producători!

De Inna   |  7 Mai, 2024

Distribuie :

Mașinile plug-in hybrid (PHEV) au redevenit subiect de interes în ultimul an. Șoferii au manifestat un interes sporit pentru mașinile PHEV, acest lucru fiind motivat de teama legată de autonomie. Cu toate acestea, datele oficiale indică faptul că cifrele declarate de producători nu se aliniază cu realitatea în ceea ce privește consumul de combustibil al mașinilor PHEV.

Conform mai multor date colectate, în condiții reale de condus, mașinile PHEV pot consuma cu până la 4 litri mai mult decât valorile declarate de producători și obținute în testele standardizate WLTP. Motivul acestei discrepanțe poate fi atribuit atât inconsistenței în încărcarea bateriei de către proprietari, cât și stilurilor de condus care nu exploatează pe deplin avantajele unei mașini hibride.

În plus, datele colectate de Uniunea Europeană, de la circa 600.000 de mașini, arată că mașinile PHEV au înregistrat emisii de CO2 cu până la 3.5 ori mai mari în condiții reale de conducere față de valorile omologate în testele de laborator. Această discrepanță semnificativă între emisiile raportate și cele reale indică faptul că mașinile PHEV nu își ating potențialul în mare parte din cauza utilizării necorespunzătoare, inclusiv a frecvenței reduse de încărcare și a modului de condus.

Mai mult, producătorii de automobile au anunțat că se vor concentra pe dezvoltarea și comercializarea de mașini PHEV, în detrimentul unor proiecte exclusiv electrice, din cauza cererii ridicate din partea publicului. Cu toate acestea, pentru a atinge parametrii de consum și emisii de CO2 anunțați oficial, mașinile PHEV trebuie să fie încărcate frecvent la priză pentru a menține bateria de tracțiune permanent încărcată.

Astfel, chiar dacă mașinile PHEV au revenit în atenția publicului, totuși este necesară o mai mare conștientizare a proprietarilor și a producătorilor în ceea ce privește modul de utilizare și beneficiile reale ale acestor vehicule în reducerea emisiilor de CO2 și a consumului de combustibil.

Recomandate:

PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău - Photo
Sociale
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău

Fracțiunea Partidului Acțiune și Solidaritate din Consiliul municipal Chișinău a venit cu o inițiativă menită să combată deficitul cronic de locuri de parcare din capitală, propunând instituirea

Inna
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg - Photo
Teste
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg

Volkswagen demarează teste cu vehicule autonome în condiții reale de trafic. În următoarea perioadă, un prototip experimental va circula pe străzile din Wolfsburg, orașul în car

Inna
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design - Photo
Noutăți
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design

Jaguar a reacționat oficial la informațiile apărute recent în spațiul public, infirmând zvonurile potrivit cărora Gerry McGovern, directorul de design al mărcii, ar fi fost concediat. Pozi

Inna
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna