Divizia BMW M aniversează 40 de ani

De AutoExpert   |  18 Mai, 2012

Distribuie :

Divizia BMW M aniversează 40 de ani

În 1972, când BMW AG a înființat divizia BMW Motorsport GmbH, termenul de performanță căpăta un nou sens. Modelul BMW 3.0 CSL, supranumit Batmobile, poate fi privit ca elementul primordial M pe bună dreptate. Astăzi, divizia de performanță poartă un nume nou, adică BMW M GmbH, dar valorile și entuziasmul companiei au rămas neschimbate.

Anul 1978 este cel în care a apărut modelul BMW M1. La realizarea proiectului, Lamborghini a promis că se va ocupa de caroserie și șasiu, iar BMW de componentele tehnice.Totuși, din cauza unor dificultăți financiare, Lamborghini a întârziat cu sarcinile, iar proiectul a ajuns la ItalDesign, compania lui Giorgio Giugiaro.

Pentru asamblarea componentelor tehnice, BMW M1 a plecat din Italia la Stuttgart. Motivați de succesul pe care l-a avut acest model, Motorsport GmbH a decis să pună bazele unui proiect nou în anul 1980, mai exact M535i, bazat pe o versiune standard Seria 5, dar echipat cu un motor cu șase cilindri împrumutat de la 635CSi. 218 CP erau ascunși sub capotă.

BMW M1 a fost la sfârșitul anilor 1970 cea mai rapidă mașină sport din Germania. În urma unui test realizat în 1979, a reușit să atingă viteza maximă de 264,7 km/h datorită celor 277 CP, iar clienții au apreciat asta și 130 de unități s-au vândut rapid, încă din primul an. Versiunea de competiție ProCar livra 470 CP și putea să atingă o viteză maximă de 300 km/h.

Anul 1986 a marcat debutul celebrului BMW M3, o unealtă potrivită pentru distracție, după cum ar spune Richard Hammond.

Primul M3 în versiunea de stradă a fost comercializat în 17.970 de exemplare. Versiunea de competiție a obținut victorii la European Touring Car Championship și la German Touring Car Championship (DTM).

După BMW M3 E30 au apărut mai mulți moștenitori. Acest BMW M3 E36 din anul 1992 este unul dintre aceștia.

BMW M3 E36 GT (1994)

BMW M3 E46 (2000)

BMW M3 E46 Cabriolet (2002)

În anul 2003 a apărut BMW M3 E46 CSL. Cele trei litere provin de la Coupe Sport Lightweight. Acoperișul, panourile portierelor și consola centrală sunt realizate din fibră de carbon ranforsat cu plastic. Până și luneta este mai ușoară. Modelul oferă 360 CP și a făcut un tur pe circuitul de la Nurburgring în 7 minute și 50 de secunde.

Pentru că tot a venit vorba despre Nurburgring, iată și un BMW M5 Ring-Taxi din anul 1992 în care ar fi păcat să refuzi să te urci.

În anul 1998, pentru prima dată, BMW M5 E39 a fost echipat cu noul motor V8 care era dispus să ofere 400 CP și 500 Nm. Ca și predecesorul său, avea un propulsor cuplat la o cutie de viteze manuală cu șase trepte.

BMW M5 E34, E28 și un M1

În toamna anului 2004, cineva a făcut multă vâlvă: noul BMW M5. Formele controversate sunt puse în mișcare de un motor V10 cu 507 CP și 520 Nm, sprintul de la 0 la 100 km/h se obține în 4,7 secunde, iar viteza maximă este atinsă la 250 km/h.

Nici BMW M5 Touring nu este mai cuminte. Din fericire.

Prin puterea click-ului se poate călători în timp, de la acest BMW M635CSi direct la...

... acest BMW M6. Din punct de vedere tehnic, modelul este la fel ca M5. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.

Tot un BMW M6, dar Cabrio, pentru cei care vor să fie în contact cu natura mai bine.

BMW M Roadster a apărut în anul 1997 și a combinat abilitățile unui Z3 cu performanțele unui M3. Prin urmare, este un pachet cu 321 CP. Portbagajul a fost gândit pentru transportul croselor de golf.

În zilele noastre, diverse modele BMW de înaltă performanță cu ștampila M pe caroserie și în caracter distrug cauciucuri și aleargă adesea prin visele obraznice. Chiar și diesel.

Recomandate:

Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design - Photo
Noutăți
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design

Jaguar a reacționat oficial la informațiile apărute recent în spațiul public, infirmând zvonurile potrivit cărora Gerry McGovern, directorul de design al mărcii, ar fi fost concediat. Pozi

Inna
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg - Photo
Teste
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg

Volkswagen demarează teste cu vehicule autonome în condiții reale de trafic. În următoarea perioadă, un prototip experimental va circula pe străzile din Wolfsburg, orașul în car

Inna
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău - Photo
Sociale
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău

Fracțiunea Partidului Acțiune și Solidaritate din Consiliul municipal Chișinău a venit cu o inițiativă menită să combată deficitul cronic de locuri de parcare din capitală, propunând instituirea

Inna