Genty Akylone - supercar de peste 1.000 CP

De AutoExpert   |  17 Octombrie, 2011

Distribuie :

Genty Akylone - supercar de peste 1.000 CP

Valoarea de 1.000 CP pare să fie noua barieră la care vor să ajungă sau pe care vor chiar să o depăşească mulţi constructori de supercaruri. Acum, avem parte de un nou actor pe această scenă: Genty Akylone. Să vedem ce oferă supercarul francez.

O nouă marcă exclusivistă, un nou model care vrea să rivalizeze cu Bugatti Veyron. De această dată, noua maşină vine din Franţa şi aruncă în luptă 1.000 CP: faceţi cunoştinţă cu Genty Akylone, un supercar care este gata pentru a fi lansat în producţie după o perioadă de gestaţie de 4 ani, fiind creaţia unei echipe de specialişti din diverse domenii.

La nivel stilistic, Genty Akylone nu se poate spune că surprinde, având un stil de GT sportiv rasat, forma urmând funcţiile, în primul rând pe cele aerodinamice, deşi are un Cx nu tocmai mic, de 0,35 . Layoutul este clasic:motor central, tracţiune spate, profil foarte dinamic. Totuşi, se poate remarca faptul că spatele are ca sursă de inspiraţie noul McLaren MP4-12C (chiar dacă designul este diferit, ideile pentru evacuări sau stopuri sunt similare cu ale supercarului britanic).

În privinţa motorizării, francezii nu apelează la registrul motoarelor electrice, aşa cum au făcut-o croaţii de la Rimac Automobili. Dimpotrivă, Genty Akylone se bazează pe serviciile unui V8 de 4,8 litri, dotat cu două turbocompresoare, astfel încât puterea maximă se cifrează la peste 1.000 CP, iar cuplul maxim atinge 1.200 Nm la doar 3.000 rpm.

Cutia de viteze este secvenţială cu 7 trepte, iar maşina beneficiază de un diferenţial cu alunecare limitată. Prin urmare, performanţele se anunţă excelente: 0-100 km/h în 2,7 secunde , 0-200 km/h în 7,2 secunde, 0-300 km/h în 14 secunde, în timp ce viteza maximă este de 350 km/h, iar 1.000 de metri sunt parcurşi în doar 16,6 secunde.

Genty Akylone se mai laudă şi cu un foarte bun raport masă/putere, de 1,1 kg/CP , graţie şasiului monobloc, din carbon şi aluminiu, masa totală ajungând la 1.100 kg la gol, în timp ce repartiţia maselor pe punţi este aproape ideală, 42% pe faţă, respectiv 58% pe spate.

Din păcate, pentru moment nu avem nici un fel de date despre cadenţa de fabricaţie, nici despre preţul estimativ pe care vor trebui să îl plătească potenţialii clienţi interesaţi. Aşa încât Veyron poate sta liniştit: Genty Akylone încă nu e un rival realist.

Recomandate:

Noua Alfa Romeo Stelvio 2025: primele imagini neoficiale dezvăluie un SUV complet redesenat - Photo
Noutăți
Noua Alfa Romeo Stelvio 2025: primele imagini neoficiale dezvăluie un SUV complet redesenat

 Viitoarea generație Alfa Romeo Stelvio a fost surprinsă în primele imagini neoficiale, publicate recent. Aceste fotografii provin de la un birou de brevete și dezvăluie un design exter

Inna
(FOTO) 4 cilindri, 2 litri și 313 CP. BMW lansează noul M2 Racing - Photo
Noutăți
(FOTO) 4 cilindri, 2 litri și 313 CP. BMW lansează noul M2 Racing

BMW lansează oficial noul M2 Racing, o versiune dedicată circuitului, care își va face debutul în sezonul competițional din 2026. Inspirat din modelul de serie M2, noul BMW M2

Inna
BMW i3 Neue Klasse va fi disponibil și în versiune Touring - Photo
Noutăți
BMW i3 Neue Klasse va fi disponibil și în versiune Touring

 BMW se pregătește să extindă familia sa de modele electrice cu noul i3 Neue Klasse, programat pentru lansare oficială în 2026. Pe lângă versiunea standard de tip berlină, modelul

Inna
Mercedes-AMG pregătește un rival electric pentru Porsche Taycan: teaser cu un fastback de 1000 CP - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG pregătește un rival electric pentru Porsche Taycan: teaser cu un fastback de 1000 CP

 Mercedes-AMG a prezentat recent o imagine teaser care anunță un nou model electric de înaltă performanță, ce va concura direct cu Porsche Taycan. Noul vehicul va fi dezvăluit oficial &

Inna
Toyota investește 2 miliarde de dolari într-o nouă fabrică de mașini electrice în Shanghai - Photo
Noutăți
Toyota investește 2 miliarde de dolari într-o nouă fabrică de mașini electrice în Shanghai

 Toyota anunță o investiție de 2 miliarde de dolari pentru construirea unei fabrici de vehicule electrice în Shanghai, un pas strategic menit să consolideze poziția companiei pe cea mai

Inna
Volkswagen schimbă direcția: mașinile electrice cu generator termic vor ajunge și în Europa - Photo
Noutăți
Volkswagen schimbă direcția: mașinile electrice cu generator termic vor ajunge și în Europa

Volkswagen își reconfigurează strategia de tranziție către electromobilitate. Deși anterior anunțase că următoarea generație T-Roc, programată pentru lansare în 2026, va fi ultimul model n

Inna