LC Super Hybrid - tehnologia hibridă low-cost

De AutoExpert   |  20 Martie, 2012

Distribuie :

LC Super Hybrid - tehnologia hibridă low-cost

Tehnologia propulsiei pe hidrogen este în continuare la mare distanţă de producţia de serie, iar maşinile electrice au dezavantajul unei autonomii prea scăzute, iar costurile de producţie, deci şi preţurile maşinilor, sunt departe de a fi mici.

Acum intră în schemă două companii mai puţin cunoscute, Controlled Power Technologies (CPT) din Marea Britanie, respectiv U.S. Advanced Lead-Acid Battery Consortium (ALABC) din SUA , care au lucrat împreună la dezvoltarea unui nou sistem denumit LC Super Hybrid. Ce face şi ce propune acesta?

În primul rând, sistemul se adresează maşinilor cu motoare pe benzină, cel puţin într-o primă fază. Costructorii promit un consum de combustibil comparabil cu cel al motoarelor diesel, dar LC Super Hybrid va avea un preţ mult mai mic decat al tehnologiei hibride actuale.

Pentru Salonul Auto Geneva 2012, cele două companii au folosit ca vehicul demonstrativ un VW Passat cu motorizare 1.4 TSI, pe care a fost adaptată noul sistem LC Super Hybrid. Acesta constă într-un compresor electric ce îl înlocuieşte pe cel mecanic, un starter integrat de nouă generaţie şi baterii cu plumb dotate cu un filtru special.

Întregul pachet cântăreşte doar 79 kg, însă modelul de serie este de aşteptat să aibă o masă şi mai redusă. Pe vehiculul demonstrativ s-a înregistrat o creştere a puterii de la 120 la 140 CP, dar şi o creştere a cuplului maxim până la 275 Nm (de la 200 Nm). Emisiile CO2 sunt de 130 g/km, cu 10 g/km mai puţin decât un Passat 1.4 TSI de serie, iar consumul ni se promite că e mai redus cu 23% faţă de motorul 1.8 TSI de 160 CP.

Tehnologia LC Super Hybrid celor de la CPT şi ALABC mai vine cu avantajul unui cost suplimentar de doar 750-1.500 euro pe maşină, faţă de 3.000-5.000 euro în cazul tehnologiei actuale hibride (care reduce doar cu 15-20% emisiile de CO2), în timp ce tehnologia hibridă plug-in presupune un cost suplimentar de 6.000-10.000 euro pentru fiecare maşină produsă, în condiţiile unei reduceri a emisiilor de CO2 cu mai mult de 20%.

Toate aceste costuri sunt cauzate, în mare parte, de bateriile litiu-ion şi nichel, în timp ce SC Super Hybrid foloseşte tehnologia mult mai ieftină a bateriilor cu plumb. În plus, specialiştii celor două companii consideră că noua lor tehnologie este convingătoare şi prin prisma subvenţiilor acordate maşinilor puţin poluante.

Recomandate:

Ford preconizează pierderi de 1.5 miliarde de dolari din cauza tarifelor impuse de Trump - Photo
Noutăți
Ford preconizează pierderi de 1.5 miliarde de dolari din cauza tarifelor impuse de Trump

Ford Motor Company a anunțat că se așteaptă la o pierdere de 1.5 miliarde de dolari din profitul operațional al anului 2025, ca urmare a tarifelor comerciale impuse de Donald Trump. Situația refl

Inna
Accident grav pe traseul R-3, lângă Bardar: șase persoane, inclusiv un minor, au ajuns la spital - Photo
Accidente
Accident grav pe traseul R-3, lângă Bardar: șase persoane, inclusiv un minor, au ajuns la spital

Poliția din Ialoveni investighează circumstanțele unui accident rutier produs în această dimineață, pe traseul național R-3, în apropierea localității Bardar.Potrivit informațiilor pre

Inna
Audi, BMW, Cadillac, Lexus și Nissan renunță la unele dintre cele mai cunoscute mașini. Ce modele ies din producție - Photo
Diverse
Audi, BMW, Cadillac, Lexus și Nissan renunță la unele dintre cele mai cunoscute mașini. Ce modele ies din producție

Anul 2025 aduce o serie de schimbări majore în industria auto, cu numeroase modele cunoscute care vor fi retrase de pe piață. Printre acestea se numără sedane, SUV-uri și coupe-uri premium, unel

Inna
Volkswagen va echipa modelele electrice Scout cu un motor termic-generator pentru autonomie extinsă - Photo
Noutăți
Volkswagen va echipa modelele electrice Scout cu un motor termic-generator pentru autonomie extinsă

Grupul Volkswagen pregătește lansarea noii sale mărci dedicate vehiculelor electrice de teren, Scout Motors, care va debuta cu două modele emblematice: Traveler SUV și Terra Pick-up. Acestea vor fi di

Inna
Noua generație Audi A6 e-hybrid: motorizări PHEV de până la 367 CP și autonomie electrică de peste 100 km - Photo
Noutăți
Noua generație Audi A6 e-hybrid: motorizări PHEV de până la 367 CP și autonomie electrică de peste 100 km

După ce a fost prezentată oficial noua generație Audi A6 cu propulsoare convenționale, versiunea electrificată a modelului de clasă executive primește acum două noi variante de motorizare hibridă plug

Inna
Tarifele lui Trump afectează industria auto. Producția globală ar putea scădea cu 1.5 milioane de vehicule - Photo
Noutăți
Tarifele lui Trump afectează industria auto. Producția globală ar putea scădea cu 1.5 milioane de vehicule

Industria auto globală se confruntă cu noi provocări după ce președintele american Donald Trump a anunțat introducerea unor taxe vamale suplimentare asupra importurilor. Măsura a generat reacții rapid

Inna