LC Super Hybrid - tehnologia hibridă low-cost

De AutoExpert   |  20 Martie, 2012

Distribuie :

LC Super Hybrid - tehnologia hibridă low-cost

Tehnologia propulsiei pe hidrogen este în continuare la mare distanţă de producţia de serie, iar maşinile electrice au dezavantajul unei autonomii prea scăzute, iar costurile de producţie, deci şi preţurile maşinilor, sunt departe de a fi mici.

Acum intră în schemă două companii mai puţin cunoscute, Controlled Power Technologies (CPT) din Marea Britanie, respectiv U.S. Advanced Lead-Acid Battery Consortium (ALABC) din SUA , care au lucrat împreună la dezvoltarea unui nou sistem denumit LC Super Hybrid. Ce face şi ce propune acesta?

În primul rând, sistemul se adresează maşinilor cu motoare pe benzină, cel puţin într-o primă fază. Costructorii promit un consum de combustibil comparabil cu cel al motoarelor diesel, dar LC Super Hybrid va avea un preţ mult mai mic decat al tehnologiei hibride actuale.

Pentru Salonul Auto Geneva 2012, cele două companii au folosit ca vehicul demonstrativ un VW Passat cu motorizare 1.4 TSI, pe care a fost adaptată noul sistem LC Super Hybrid. Acesta constă într-un compresor electric ce îl înlocuieşte pe cel mecanic, un starter integrat de nouă generaţie şi baterii cu plumb dotate cu un filtru special.

Întregul pachet cântăreşte doar 79 kg, însă modelul de serie este de aşteptat să aibă o masă şi mai redusă. Pe vehiculul demonstrativ s-a înregistrat o creştere a puterii de la 120 la 140 CP, dar şi o creştere a cuplului maxim până la 275 Nm (de la 200 Nm). Emisiile CO2 sunt de 130 g/km, cu 10 g/km mai puţin decât un Passat 1.4 TSI de serie, iar consumul ni se promite că e mai redus cu 23% faţă de motorul 1.8 TSI de 160 CP.

Tehnologia LC Super Hybrid celor de la CPT şi ALABC mai vine cu avantajul unui cost suplimentar de doar 750-1.500 euro pe maşină, faţă de 3.000-5.000 euro în cazul tehnologiei actuale hibride (care reduce doar cu 15-20% emisiile de CO2), în timp ce tehnologia hibridă plug-in presupune un cost suplimentar de 6.000-10.000 euro pentru fiecare maşină produsă, în condiţiile unei reduceri a emisiilor de CO2 cu mai mult de 20%.

Toate aceste costuri sunt cauzate, în mare parte, de bateriile litiu-ion şi nichel, în timp ce SC Super Hybrid foloseşte tehnologia mult mai ieftină a bateriilor cu plumb. În plus, specialiştii celor două companii consideră că noua lor tehnologie este convingătoare şi prin prisma subvenţiilor acordate maşinilor puţin poluante.

Recomandate:

Cariera lui F-150 Lightning se apropie de final. Cu această ocazie, Ford pregătește o versiune nouă cu motor pe benzină - Photo
Noutăți
Cariera lui F-150 Lightning se apropie de final. Cu această ocazie, Ford pregătește o versiune nouă cu motor pe benzină

Ford se pregătește să lanseze o nouă versiune pentru camioneta electrică F-150 Lightning. Aceasta va primi un motor pe benzină, care va fi utilizat drept range extender. Noua versiune o va înloc

Inna
Nissan pornește producția noii generații Leaf la Sunderland, Marea Britanie - Photo
Noutăți
Nissan pornește producția noii generații Leaf la Sunderland, Marea Britanie

Nissan anunță un nou pas important în strategia sa de electrificare, odată cu demararea producției noii generații Leaf la uzina din Sunderland, Marea Britanie. Lansarea pe linia de asamblare a f

Inna
Vladimir Bolea confirmă că din 2028 vom achita taxe pentru utilizarea drumurilor naționale - Photo
Noutăți
Vladimir Bolea confirmă că din 2028 vom achita taxe pentru utilizarea drumurilor naționale

Șoferii moldoveni vor achita taxe pentru utilizarea drumurilor naționale, exact ca în România. Informația a fost confirmată de către vicepremierului Vladimir Bolea, ministru al Infras

Inna