Mercedes-Benz readuce butoanele fizice, pentru a pune accent pe preferințele șoferilor

De Inna   |  18 Septembrie, 2025

Distribuie :

Mercedes reintroduce butoanele fizice în modelele sale. Oficialii constructorului german au recunoscut că butoanele fizice sunt mai eficiente, decât comenzile tactile. 

În ultimii ani, mulți constructori auto au renunțat la butoanele clasice în favoarea comenzilor tactile, încercând să simplifice designul interior al mașinilor. Totuși, această tranziție nu a fost privită cu ochi buni de către clienți, care s-au plâns că noile ecrane distrag atenția de la drum și nu sunt la fel de intuitive precum comenzile tradiționale.

Ca răspuns la aceste nemulțumiri, mai multe mărci au decis să readucă în habitaclu elementele fizice de control. Printre acestea se află și Mercedes-Benz, care a prezentat recent noul GLC electric, un SUV ce se remarcă prin prezența unui număr mai mare de butoane și rotițe decât alte modele actuale din gama producătorului german.

Citește și: Volkswagen readuce butoanele fizice pe ID.3 și ID.4 facelift. Iată ce se schimbă pe interior

Magnus Ostberg, directorul diviziei de software a Mercedes-Benz, a explicat într-un interviu pentru Autocar de ce această schimbare era necesară:

„Dacă compari CLA, care are mai multe comenzi tactile, cu GLC, unde am reintrodus butoane și rotițe, datele arată clar că acestea sunt apreciate mai ales de anumite categorii de clienți și de anumite piețe”, a spus oficialul.

El a subliniat că echilibrul dintre comenzi tactile și butoane fizice este esențial, iar deciziile companiei se bazează pe date reale de utilizare: „Văzând cât de frecvent sunt folosite, este evident că în multe situații butoanele clasice sunt mai practice, motiv pentru care le-am readus”.

Analizele realizate pe noile modele CLA și GLC electric, considerate vehicule definite de software (SDV), oferă mărcii germane posibilitatea de a adapta interiorul în funcție de piață. Astfel, în Europa sunt preferate mai multe butoane fizice, în timp ce în Asia există o cerere mai mare pentru ecrane și suprafețe tactile.

Totuși, numărul butoanelor nu va fi identic pe toate modelele. SUV-urile și mașinile mai mari vor beneficia de mai multe comenzi fizice, atât datorită spațiului disponibil, cât și pentru că publicul acestui segment apreciază mai mult interacțiunea tradițională cu mașina.

Funcțiile cel mai des păstrate sub formă de butoane rămân cele legate de climatizare, reglajul volumului și comenzile esențiale pentru confortul zilnic, elemente pe care mulți șoferi le consideră indispensabile.

 

Recomandate:

Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design - Photo
Noutăți
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design

Jaguar a reacționat oficial la informațiile apărute recent în spațiul public, infirmând zvonurile potrivit cărora Gerry McGovern, directorul de design al mărcii, ar fi fost concediat. Pozi

Inna
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău - Photo
Sociale
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău

Fracțiunea Partidului Acțiune și Solidaritate din Consiliul municipal Chișinău a venit cu o inițiativă menită să combată deficitul cronic de locuri de parcare din capitală, propunând instituirea

Inna
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg - Photo
Teste
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg

Volkswagen demarează teste cu vehicule autonome în condiții reale de trafic. În următoarea perioadă, un prototip experimental va circula pe străzile din Wolfsburg, orașul în car

Inna
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna