Neglijența autorităților sau materialul antiderapant? Care este cauza prăbușirii pilonilor de pe Viaduct

De Inna   |  10 Ianuarie, 2022

Distribuie :

Ieri, 9 ianuarie, pe Viaduct s-au prăbușit câțiva piloni de electricitate după ce un troleibuz a agățat cu capul de troleu funia de oțel și a tras după sine doi piloni de susținere a rețelei de contact. În urma incidentului, a fost paralizată circulația transportului public și s-au creat ambuteiaje în zonă. 

La scurt timp după producerea incidentului, reprezentanții RTEC au intervenit la fața locului pentru a înlătura avarierea. În tot acest timp, troleibuzele au fost redirecționate, pentru a fluidiza traficul. Astăzi, în cadrul ședinței operative a serviciilor municipale, Vitalie Mihalache, directorul Direcţiei Generale Transport Public şi Căi de Comunicaţie (DGTPCC) a venit cu o explicație referitor la situația creată. 

Pilonii de pe viaduct au fost instalați în anii ′80, ei au fost întreținuți, însă din cauza exploatării podurilor pe perioada de iarnă cu materiale antiderapant și cu alte substanțe agresive pentru metalul pe care au fost ridicați acești piloni, metalul a erodat. Ieri am efectuat o expertiză vizuală, iar azi vom ieși pe teren cu specialiștii noștri pentru a evalua cum să amenajăm acești piloni pe pod. Starea tehnică a podului este una satisfăcătoare”, a declarat Mihalache în cadrul ședinței.

Între timp, Anatolie Melnic, șef servicii electrice, care a intervenit la fața locului, a menționat că din anii 1978-1980 nu s-au schimbat pilonii și nu s-au efectuat verificări de ordin tehnice, aceștia sunt ruginiți pe interior. Tot el menționează că sunt necesare cercetări realizate de Institutul de Proiectări, pentru a realiza un nou proiect cu scopul schimbării pilonilor. 

Tot în cadrul ședinței operative, Vitalie Mihalache a declarat că în anul curent, toate podurilor din Chișinău vor fi supuse unei expertize generale. 

Primarul general, Ion Ceban, nu a ezitat și el să intervină la subiectul dat și a declarat: „Lucrările de reparație a podului din strada Mihai Viteazul au fost scoase la licitație doi ani la rând, anul trecut de câteva ori. Nimeni nu a participat și nimeni nu poate explica care este cauza. Sperăm în acest an să putem identifica soluții. Podul de pe Ismail se proiectează, pe Viaduct intervenim”. 

Reamintim că duminică, 9 ianuarie, doi piloni de electricitate au fost doborâți de troleele unui troleibuz, circulația pe podul Viaduct, fiind blocată timp de câteva ore.

Recomandate:

Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna