Nissan Invitation Concept

De AutoExpert   |  25 Aprilie, 2012

Distribuie :

Nissan Invitation Concept

Cei de la Nissan ne vor prezenta la Salonul Auto Geneva 2012 un aşa-zis concept Nissan Invitation, care ne ”invită” să aruncăm o privire spre viitorul model de clasă mică propus de japonezi.

Pe piaţa europeană, modelul de clasă mică Nissan Note are un succes moderat. Aşa încât, la Salonul Auto Geneva 2012, vom fi gratulaţi cu un concept care, fără doar şi poate, prefigurează un urmaş mai bine adaptat pieţelor auto de pe Bătrânul Continent: Nissan Invitation Concept.

Încă de la primul contact vizual, Nissan Invitation Concept te "invită" să faci turul maşinii. Invitation arată mai degrabă a monovolum aplatizat, continuând ideea lui Note, având o suprafaţă vitrată generoasă, un parbriz mult împins în faţă şi o lunetă destul de apropiată de verticală.

La nivel stilistic, Invitation arborează în partea frontală o imagine curios de agresivă, dar şi coerentă, reuşind să îi confere maşinii o identitate de marcă proaspătă. Partea laterală este un melanj de linii drepte, care diferenţiază foarte bine geamurile laterale, dar şi de muchii rotunjite, care imprimă mult nerv maşinii.

De altfel, muchia curbată laterală se termină cu stopuri elegante, cu o formă complexă, amintind puţin de stilul Volvo XC60, de exemplu. Hayonul nu este aşa de voluminos în cazul conceptului, iar luneta e mai îngustă şi, împreună cu evacuările trapezoidale, îi conferă lui Nissan Invitation o notă destul de sportivă pentru o maşină care se doreşte familistă.

În interior, Nissan Invitation va oferi o ambianţă high-tech, dar fără a apela la forme extravagante, ci la unele care să avantajeze ergonomia şi lizibilitatea comenzilor. În spatele volanului cu o formă futuristă se găseşte un tablou de bord cu aspect clasic (trei indicatoare rotunde mari), dar cu afişaj modern, digital şi color. Toate informaţiile esenţiale pentru condus şi navigaţie sunt, practic, în faţa ochilor şoferului.

Consola centrală este departajată clar de restul bordului (din nou, destul de similar cu Volvo S60, de exemplu), având comenzile principale împărţite foarte intuitiv. Sub cele două guri rotunde de aerisire găsim încastrat un display tactil de mari dimensiuni, pentru instalaţia multimedia (cu un meniu similar iPad, de exemplu). Iarinstalaţia de aer condiţionat este inedită, fiind vorba de un display rotund de mari dimensiuni, cu butoane pe margini, care se anunţă foarte ergonomic.

Nissan Invitation promite să fie peste aşteptări şi în ce priveşte spaţiul interior şi modularitatea, în timp ce, la nivel de dotări, Invitation este dotat cu sistemul AVM (Around View Monitor), o premieră în clasa mică, prin care cel de la volan poate vedea într-un mod intuitiv spaţiul din jurul maşinii, de mare ajutor la manevrele de parcare şi în spaţii înguste. De asemenea, Invitation propune şi sistemul Nissan Safety Shield Technologies, cu mai multe sisteme de asistenţă şi avertizare a şoferului.

La nivel tehnic, nu sunt date detalii referitor la sistemul de propulsie, dar Invitation Concept anunţă emisii CO2de sub 100 g/km - cel mai probabil, modelul de serie va beneficia de noul motor turbo de 1,2 litri în 3 cilindri, de pe Micra DIG-S. Pentru moment, cei de la Nissan ne demonstrează, prin Invitation Concept, că sunt pregătiţi pentru lupta acerbă din clasa mică europeană.

Recomandate:

Skoda lansează versiunea RS pentru noul Enyaq facelift, inclusiv pentru varianta sportivă Enyaq Coupe - Photo
Noutăți
Skoda lansează versiunea RS pentru noul Enyaq facelift, inclusiv pentru varianta sportivă Enyaq Coupe

Skoda lansează oficial versiunea RS pentru noul Enyaq facelift, inclusiv pentru varianta sportivă Enyaq Coupe. Modelul aduce îmbunătățiri semnificative în materie de performanță, design și

Inna
(FOTO) Toyota RAV4 2025: primele imagini oficiale și detalii înaintea lansării globale - Photo
Noutăți
(FOTO) Toyota RAV4 2025: primele imagini oficiale și detalii înaintea lansării globale

Toyota dezvăluie primele imagini cu noul RAV4. Astfel, niponii anunță debutul celei de-a șasea generații a celui mai bine vândut SUV din gama sa.Lansarea oficială este programată pentru 21 m

Inna
UE oferă un nou termen-limită industriei auto: reducerea emisiilor de CO2 amânată până în 2027 - Photo
Sociale
UE oferă un nou termen-limită industriei auto: reducerea emisiilor de CO2 amânată până în 2027

În urma unei decizii adoptate recent de Parlamentul European, constructorii auto vor avea timp până la sfârșitul anului 2027 pentru a se conforma obiectivelor intermediare de reducer

Inna
Camerele nu iartă! Zeci de mii de șoferi surprinși fără centură sau vorbind la telefon în trafic - Photo
Sociale
Camerele nu iartă! Zeci de mii de șoferi surprinși fără centură sau vorbind la telefon în trafic

Peste 43.000 de încălcări ale regulilor de circulație rutieră au fost înregistrate în ultimele trei luni. Potrivit Poliției Naționale, încălcările au fost înregistrate&nb

Inna
Italdesign, unul dintre cele mai iconice studiouri de design auto din lume, ar putea ieși din portofoliul Grupului Volkswagen - Photo
Noutăți
Italdesign, unul dintre cele mai iconice studiouri de design auto din lume, ar putea ieși din portofoliul Grupului Volkswagen

 Conform unor surse din presa italiană, concernul german analizează opțiunea de a vinde Italdesign, casa de design renumită pentru colaborările sale legendare cu mari producători auto. Fondat

Inna
Nissan anulează proiectul fabricii de baterii de 1.1 miliarde dolari și anunță pensionări în Japonia - Photo
Noutăți
Nissan anulează proiectul fabricii de baterii de 1.1 miliarde dolari și anunță pensionări în Japonia

Nissan renunță la construirea unei noi fabrici de baterii pentru mașini electrice în Japonia, într-o decizie care semnalează o nouă etapă în procesul de restructurare globală al cons

Inna