Northvolt, gigantul european al bateriilor, a solicitat falimentul în Suedia

De Inna   |  14 Martie, 2025

Distribuie :

Northvolt, principalul producător european de baterii pentru vehicule electrice, a solicitat intrarea în faliment în Suedia. Compania suedeză, considerată mult timp un pilon esențial în strategia Europei de a rivaliza cu producătorii asiatici de baterii, nu a reușit să-și asigure resursele financiare necesare pentru a-și continua activitatea în actuala sa structură.

După această solicitare, un administrator judiciar va gestiona procesul de vânzare a activelor Northvolt și va supraveghea soluționarea datoriilor acumulate. Cei aproximativ 5.000 de angajați ai companiei se confruntă cu incertitudini majore, iar conducerea a anunțat că va colabora cu autoritățile și sindicatele pentru a le oferi sprijin în această perioadă dificilă.

Dificultățile financiare ale Northvolt s-au accentuat în ultimele luni, pe măsură ce compania s-a confruntat cu epuizarea capitalului. În noiembrie, aceasta a apelat și la protecția împotriva falimentului conform capitolului 11 în SUA, iar la scurt timp după această decizie, directorul executiv Peter Carlsson a părăsit funcția.

Citește și: Industria bateriilor electrice zguduită: Northvolt, la un pas de desființare

Northvolt era văzută ca un jucător-cheie în planurile europene de a dezvolta o industrie a bateriilor capabilă să concureze cu giganții chinezi, precum CATL și BYD. Compania a investit într-o fabrică situată în nordul Suediei, unde intenționa să producă anual sute de mii de baterii, utilizând energie regenerabilă. Cu toate acestea, punerea în funcțiune a facilității a întâmpinat obstacole majore, ceea ce a dus anul trecut la suspendarea planurilor de extindere a fabricii – prima gigafabrică europeană de baterii pentru vehicule electrice.

Vezi și: Criza Northvolt lovește Porsche! Lansarea noului 718 electric rămâne incertă

În încercarea de a-și redresa situația financiară, Northvolt a implementat măsuri de reducere a costurilor, inclusiv concedierea a 1.600 de angajați, și planifica să finalizeze procesul de restructurare până la finalul lunii martie. În prezent, Europa contribuie doar cu 3% la producția globală de baterii, iar obiectivul stabilit este atingerea unei cote de 25% până la sfârșitul deceniului.

Recomandate:

Volkswagen a ținut ascuns un coupe electric spectaculos: design uitat, readus la lumină după opt ani - Photo
Noutăți
Volkswagen a ținut ascuns un coupe electric spectaculos: design uitat, readus la lumină după opt ani

Un proiect inedit al Volkswagen, care ar fi trebuit să vadă lumina zilei în urmă cu aproape un deceniu, a fost dezvăluit recent printr-o schiță oficială. Este vorba despre un coupe sportiv cu pr

Inna
Sfârșitul unei ere: Volkswagen Touareg iese din scenă în 2026, fără succesor - Photo
Noutăți
Sfârșitul unei ere: Volkswagen Touareg iese din scenă în 2026, fără succesor

Volkswagen va renunța definitiv la modelul Touareg în 2026, marcând sfârșitul unei cariere impresionante pentru primul SUV din istoria mărcii germane. Lansat în 2002, Touareg n

Inna
Nissan pregătește concedieri în Europa. Se anunță restructurare masivă și închideri de fabrici până în 2028 - Photo
Noutăți
Nissan pregătește concedieri în Europa. Se anunță restructurare masivă și închideri de fabrici până în 2028

Nissan se află în plin proces de transformare strategică și a început oficial discuțiile cu sindicatul care reprezintă angajații din biroul său regional european, în contextul unor r

Inna