Noua generaţie Dacia Logan

De AutoExpert   |  17 Septembrie, 2012

Distribuie :

Noua generaţie Dacia Logan

Dacia Logan 2 va debuta la Salonul Auto de la Paris. Galeria de imagini face parte din setul oficial al noului Dacia Logan, care trebuia să fie prezentat odată cu debutul de la Paris. Imaginile au fost publicate pe internet de francezii de la publicaţia franceză Automobile-Magazine înaintea prezentării oficiale. Noul Logan prezintă un design modern, care are nuanţe comune cu Duster şi Lodgy. Logan 2 împarte partea frontală cu noul Sandero, prezentând blocuri optice cu un design similar, o grila faţă aproape identică şi un set de stopuri cu un design similar.

În gama Logan va fi introdus în premieră un motor turbo cu trei cilindri în linie, o unitate TCe 90. Această motorizare a debutat în gama Renault pe noile Twingo şi Clio şi oferă 90 CP şi 135 Nm, suficienţi pentru a-i asigura lui Clio un sprint 0-100 km/h de 12.2 secunde şi o viteză maximă de 182 km/h. Toate acestea vin cu un consum mediu de 4.5 litri la sută, alături de prezenţa unui sistem Start/Stop, despre care nu se ştie dacă va fi implementat şi în gama Logan.

Noul Logan va fi oferit şi cu diesel-uri, fiind aşteptat motorul 1.5 dCi în compania unor transmisii noi. Cel mai probabil, gama Logan va avea şi motorizările aspirate cu 16 supape, anume unitatea de 1.2 litri şi 75 CP şi propulsorul de 1.6 litri şi 105 CP, pentru a asigura un preţ accesibil. Având în vedere existenţa transmisiilor manuale cu şase trepte în gamele Duster, Lodgy şi Dokker, se preconizează ca noul Logan să primească şi el o transmisie manuală cu şase rapoarte.

La interior, exemplarul din imagini prezintă un bord nou, inspirat din cel al lui Lodgy, pe care este montată interfaţa Media Nav. Această interfaţă a debutat odată cu Lodgy şi prezintă un ecran tactil. Interfaţa Media Nav de la Dacia are şase funcţii: radio, media, conectare telefon prin Bluetooth, navigaţie, afişare hartă şi configurarea unor setări. În cazul lui Lodgy, comandarea sistemului multimedia ridică preţul de achiziţie cu 300 de euro.

Habitaclul seamănă cu cel al noului Sandero, Logan 2 fiind echipat cu un volan preluat de la Lodgy, ceasuri de bord preluate de la acelaşi model, o cotieră centrală pentru locurile din faţă, scaune faţă cu un design nou, feţete uşi redesenate şi comenzi noi pentru sistemul de climatizare. Maneta schimbătorului de viteze are un aspect modern, iar în faţa ei sunt amplasate două suporturi de pahar şi o priză de 12v.

Recomandate:

Uniunea Europeană renunță la planul de a interzice mașinile cu motoare termice din 2035 - Photo
Noutăți
Uniunea Europeană renunță la planul de a interzice mașinile cu motoare termice din 2035

După luni de presiuni intense din partea industriei auto și a mai multor state membre, Uniunea Europeană pare să fi schimbat direcția în privința viitorului mobilității. Planul care prevedea eli

Inna
Mercedes pregătește o nouă eră pentru utilitare și anunță data lansării lui VLE electric - Photo
Noutăți
Mercedes pregătește o nouă eră pentru utilitare și anunță data lansării lui VLE electric

Mercedes-Benz a anunțat în mod oficial momentul în care își va extinde gama de vehicule electrice cu un nou model dedicat segmentului utilitar. Viitorul VLE, versiunea complet electr

Inna
Un ucrainean s-a ales cu dosar penal la frontiera germană, după ce a încercat să introducă ilegal un Porsche - Photo
Sociale
Un ucrainean s-a ales cu dosar penal la frontiera germană, după ce a încercat să introducă ilegal un Porsche

Un transport aparent obișnuit s-a transformat într-un incident costisitor pentru un șofer ucrainean, după ce autoritățile vamale din Germania au oprit un Porsche Panamera e-Hybrid aflat pe o pla

Inna
A fost prezentat topul celor mai fiabile mărci din 2025. BMW ajunge în top 10 - Photo
Noutăți
A fost prezentat topul celor mai fiabile mărci din 2025. BMW ajunge în top 10

Un raport proaspăt publicat de Consumer Reports arată topul celor mai fiabile mărci auto din 2025, pe baza datelor colectate din piața americană. Studiul confirmă dominația producătorilor japonezi, da

Inna