Paradoxul dezvoltării transportului public, insituțiilor de stat și afacerilor concentrate în centrul capitalei!

De Pavel   |  18 August, 2021

Distribuie :

Fostul vice-primar al capitalei Victor Chironda a publicat pe pagina sa personală de Facebook, o nouă postare care trezește reacții contradictorii, îți lasă un gust amar, stârnește nedumerire și demonstrează încă odată cât de paradoxală este dezvoltarea transportului public în Chișinău.

Să le luăm pe rând. Chironda vine cu o serie de imagini captate pe platforma transmetrika.com, prin care arată densitatea rutelor de transport public și frecvența circulației unităților de transport public, pe străzile din capitală.  

Cu roșu sunt arătate străzile unde unitățile de transport public circulă mai des decât unul o dată în 5 min. La accesarea locației cu cursorul apare info exactă, pe unele străzi centrale frecvența e mai mică de 1 min”, scrie Victor Chironda.

În continuare, specialistul în urbanistică insistă că pe arterele unde se înregistrează densitatea rutelor de transport, trebuiesc amenajate benzile dedicate pentru transport public, pentru a prioritiza circulația acestuia. Tot aici se mai vrea adăugarea pistelor de bicilete, proiectarea stațiilor de interconectare și transbordare, restricționată parcarea și redus accesul automobilelor, dar și viteza vehiculelor. 

Astfel, potrivit lui Chironda, vom avea parte de o siguranță rutieră sporită, vom opri nivelul de automobilizare, vom reduce poluarea și vom dezvolta un sistem de transport public eficient și calitiv. 

În continuare fostul funcționar al Primăriei Chișinău menționează că schimbările vor afecta agenții economici din perimetrul acestor străzi, iar aici vrem să punem o virgulă și să intervenim.

Înainte de a da vina pe afaceriștii care se presupune că au dat mită pentru a dezvolta o activitate în partea centrală a orașului, vrem să-i aducem aminte domnului Chironda, că majoritatea insituțiilor publice se află la fel în inima Chișinăului. Un exemplu perfect servește Pretura Buiucani, situată pe str. Mihai Viteazu, care în preajmă are și o stație de așteptare a transportului public.

Pretura nu are amenajat nici măcar un loc de parcare, șoferii find nevoiți să își lase mașinile pe trotuar, iar cei mai tupeiști chiar pe prima bandă de circulație. Respectiv, troleibuzele care staționează pentru a lua pasagerii sunt nevoiți să-i înconjoare.

Iar în caz că ai o afacere specifică, care presupune că clienții tăi trebuie să vină cu mașina, atunci această afacere trebuie localizată acolo unde prețul terenului îți permite amenajarea a suficiente locuri de parcare, nu în centrul orașului unde circulă sute de troleibuze și mii de pietoni”, menționează Chironda în postarea sa.

Revenind la aceleași insituții de stat, unde în mod firesc se presupune venirea cetățenilor cu mașina, de ce municipalitatea nu s-a chinuit să ofere un exemplu relevant, să le arate celor cu afaceri cum ar trebui să acționeze?

Iar atunci când sunt învinovățiți agenții economici, vrem să accentuăm faptul că de 30 de ani, acest oraș este amenajat într-un mod haotic și companiile care își au sediile de zeci de ani în aceeași locație nu vor pleca de dragul fluidizării traficului transportului public.

AutoExpert susține ideea dezvoltării transprtului public, benzilor dedicate, reorganizării traficului și creării unui oraș verde. Însă noi vrem ca în această situație să nu existe țapi ispășitori în persoana agenților economici și a automobiliștilor.

Pe această cale vrem să întrebăm cititorii noștri, despre cum ar vedea ei soluționarea acestei probleme și ce acțiuni concrete ar trebui întreprinse de autorități!

Recomandate:

Chevrolet lansează Corvette ZR1X: 1.267 CP, accelerație sub 2 secunde și performanțe demne de un hypercar - Photo
Noutăți
Chevrolet lansează Corvette ZR1X: 1.267 CP, accelerație sub 2 secunde și performanțe demne de un hypercar

Chevrolet a ridicat cortina de pe cel mai radical Corvette creat vreodată. Noul model se numește Corvette ZR1X și promite performanțe uluitoare, grație unui sistem de propulsie electrificat care livre

Inna
Ferrari amână al doilea model electric până în 2028: lipsa cererii frânează planurile electrice - Photo
Noutăți
Ferrari amână al doilea model electric până în 2028: lipsa cererii frânează planurile electrice

Ferrari își ajustează strategia de electrificare, potrivit unor surse citate de Reuters. Marca italiană renunță, cel puțin temporar, la planurile de lansare accelerate a modelelor electrice. Al

Inna
BMW introduce materiale eco din fibre naturale pe modelele de serie: reducere de 40% a emisiilor CO2 - Photo
Noutăți
BMW introduce materiale eco din fibre naturale pe modelele de serie: reducere de 40% a emisiilor CO2

BMW face un pas important spre sustenabilitate și anunță integrarea unor noi materiale compozite ecologice în producția modelelor sale de serie. Derivate direct din motorsport, aceste materiale

Inna
Mercedes-AMG pregătește un nou hypercar electric: primele imagini sugerează un model inspirat din Vision One-Eleven - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG pregătește un nou hypercar electric: primele imagini sugerează un model inspirat din Vision One-Eleven

Mercedes-AMG pregătește o lansare majoră, iar primele indicii au fost deja dezvăluite. Divizia de performanță a producătorului german a publicat pe rețelele sociale două imagini teaser care anunță un

Inna
Ford Mustang Mach-E de 1.421 CP pregătit pentru Pikes Peak: noi imagini și detalii tehnice - Photo
Noutăți
Ford Mustang Mach-E de 1.421 CP pregătit pentru Pikes Peak: noi imagini și detalii tehnice

Ford își face din nou simțită prezența la legendara cursă de la Pikes Peak, de data aceasta cu un prototip electric inspirat de Mustang Mach-E. Producătorul american a publicat recent imagini of

Inna
Noul Audi RS6 va avea V8 hibrid și versiune 100% electrică, pentru viitorul supercar de familie - Photo
Noutăți
Noul Audi RS6 va avea V8 hibrid și versiune 100% electrică, pentru viitorul supercar de familie

Audi pregătește o revoluție tehnologică pentru viitoarea generație RS6, modelul de performanță derivat din gama A6. Lansarea este așteptată în 2026, iar noutățile sunt semnificative: motorul V8

Inna