Pierderi de aproximativ 49.000 de dolari pentru fiecare Chevrolet Volt vândut

De AutoExpert   |  11 Septembrie, 2012

Distribuie :

Pierderi de aproximativ 49.000 de dolari pentru fiecare Chevrolet Volt vândut

Analiştii din industria auto estimează că General Motors pierde aproape 49.000 de dolari pentru fiecare electromobil Volt vândut, cauzele fiind costurilor de producţie şi politica de leasing avantajoasă pentru clienţi.

Producţia unui Chevrolet Volt costă 89.000 de dolari potrivit analiştilor citaţi de Reuters, în timp ce reprezentanţii General Motors spun că valoarea prezentată este departe de adevăr. Graţie contractelor de leasing menite să atragă cât mai mulţi clienţi în clubul proprietarilor de Chevrolet Volt, unii clienţi au ajuns să plătească doar 5.050 dolari pentru a conduce un Volt vreme de doi ani. O altă problemă a concernului american vine pe fondul ţintei de 40.000 de unităţi pe care vroia să le vândă în 2012, GM reuşind să vândă doar 13.500 unităţi Volt în primele opt luni ale anului. Rezultatele slabe de vânzări ale lui Volt s-ar putea explica prin potenţiale penalizări din partea furnizorilor, care aşteptau să livreze mai multe componente pentru acest model.

Costurile de dezvoltare ale lui Chevrolet Volt sunt estimate la 1.2 miliarde de dolari, mai puţin faţă de cele 10 miliarde necesare dezvoltării lui Toyota Prius sau cele cinci miliarde de dolari necesare dezvoltării lui Nissan Leaf. Din acest punct de vedere, cei de la General Motors se pot considera norocoşi, deoarece japonezii de la Toyota au început să înregistreze profit cu modelul Prius abia după apariţia celei de-a treia generaţie şi cu succesul acesteia în vânzări.

Experţii din industria auto estimează că General Motors trebuie să vândă 120.000 de electromobile Volt pentru a reduce costul de producţie al unui exemplar la 10.000 de dolari. Oficialii constructorului american spun că a doua generaţie a lui Volt, care urmează să fie lansată peste trei ani, va fi semnificativ mai ieftină, toate componentele de la bord urmând să aibă un preţ mai mic şi să ofere performanţe superioare din toate punctele de vedere.

Recomandate:

Uniunea Europeană renunță la planul de a interzice mașinile cu motoare termice din 2035 - Photo
Noutăți
Uniunea Europeană renunță la planul de a interzice mașinile cu motoare termice din 2035

După luni de presiuni intense din partea industriei auto și a mai multor state membre, Uniunea Europeană pare să fi schimbat direcția în privința viitorului mobilității. Planul care prevedea eli

Inna
Un ucrainean s-a ales cu dosar penal la frontiera germană, după ce a încercat să introducă ilegal un Porsche - Photo
Sociale
Un ucrainean s-a ales cu dosar penal la frontiera germană, după ce a încercat să introducă ilegal un Porsche

Un transport aparent obișnuit s-a transformat într-un incident costisitor pentru un șofer ucrainean, după ce autoritățile vamale din Germania au oprit un Porsche Panamera e-Hybrid aflat pe o pla

Inna