Rezervorul plin sau intri mai des pe la benzinărie? Ce alegeți în această perioadă de criză?

De Redactor AE   |  3 Martie, 2021

Distribuie :

Citisem undeva un material despre ”economia” de carburanți pe care o facem dacă alimentăm cu rezervorul plin de fiecare dată, sau despre beneficiile acestei alegeri, în detrimentul alimetării mai frecvente cu o cantitate mai mică de combustibili. Și am zis să punem un astfel de subiect în discuție. 

Cu ultimile prețuri la benzină și motorină, alimentarea cu vârf a rezervorului - este un deliciu pe care puțini și-l pot permite. Nu mai zic de faptul că un astfel de îndemn sună a promovare, un fel de invitație de a contribui la rezervele financiare a importatorilor de produse petroliere din țară, lucru pe care de fapt îl evităm sub orice formă. Și totuși, părerile la acest capitol sunt împărțite, ambele ”tactici” au atât avantaje cât și dezavantaje, pe care le vom menționa mai jos și sperăm că și voi ne veți ajuta. 

Personal, nu sunt adeptul ”plinului”, din mai multe considerente. Cel mai important aspect este faptul că am greutate suplimentară, care nu mă ajută la nimic. În mod normal, o cantitate de 20 - 30 de litri de diesel, din capacitatea totală de circa 67 de litri, este alegerea pentru care optez frecvent. Iată de ce voi începe cu această strategie ”alimentez mai des, câte puțin”. 

Acel puțin are semnificații diferite pentru fiecare dintre noi, puțin poate fi atât cât să nu se aprindă martorul în bord (bec galben), sau poate fi la jumătate. 

Avantaje
- Nu ai greutate în plus.
- Nu te desparți de o sumă mare de bani, din start, fiind nevoit să îți ajustezi ulterior cheltuielile, reieșind din bugetul disponibil. 
- Poate fi o alegere bună dacă parcurgi distanțe mici și rar. 
- Dacă ai alimentat cu carbunrat de proastă calitate, poți trece la altă benzinărie unde ți-a zis ”cineva” că e mai bună motorina sau benzina. Nu trebuie să aștepți prea mult ca să o consumi toată. 


Dezavantaje
- Mergi mai des la benzinării, iar asta îți poate consuma timp sau îți poate da planurile peste cap, fiind nevoit să alimentezi atunci când îți dorești asta mai puțin, sau la o benzinărie care nu îți place, or nu e printre favorite. 

Și a doua, ”fac mereu plinul”.

Avantaje
- Ai alimentat, și ai uitat! În funcție de mașină, greutate, tipul de carburant, volum motor, tipul transmisiei și multe altele, un rezervor plin îți poate asigura desfășurarea activităților fără griji suplimentare, pentru un termen îndelungat.
- Odată alimentat cu rezervorul plin, ai șanse mai mari ca acea cantitate, indicată pe contor, să fie și cea reală. Unele voci susțin că alimentând odată 60 de litri și de trei ori câte 20 de litri, nu este chiar una și aceeași. 
- Cu cât e mai plin rezervorul, cu atât mai puțin loc liber rămâne pentru apă, susțin unii experți în domeniu! De unde poate apărea apă în rezervor? În urma diferențelor de temperatură, vaporii se transformă în apă, iar apa afectează pompa. Oarecum, rezervorul plin, îți asigură longevivitatea pompei de carburant, teoretic.
- Dacă pleci din țară, un rezervor plin va fi mai ieftin decât la vecini. În oraș însă, nu ai mare diferență. 
- Unele benzinării oferă un discount, la alimentarea cu o cantitate mai mare de 30 de litri, pe termen lung - e o economie.  

Dezvantaje: 
- Cari după tine litri greutate în plus. Iar din câte știm cu cât este mai greu automobilul cu atât va consuma mai mult. Nu e prea mare economie la mijloc. 
- Rezervorul plin costă. Din punct de vedere matematic, plătești aceeași bani, fie că alimentezi de trei ori fie că alimentezi odată și faci plinul. Însă ca și în cazul creditelor, ”achitarea în rate” este mai avantajoasă. 
- Calitatea carburanților nu este mereu aceeași și nu mereu bună. Dacă ai ghinion să faci plinul, o rabzi până golești rezervorul. 

Tot ce am enumerat aici sunt doar câteva dintre variante, ipoteze și scenarii ce pot avea loc. Desigur că voi, cititorii AutoExpert ne puteți ajuta să suplinim acest articol cu alte sugestii și idei. Așteptăm comentariile voastre. 

 



 

Recomandate:

Volkswagen schimbă direcția: mașinile electrice cu generator termic vor ajunge și în Europa - Photo
Noutăți
Volkswagen schimbă direcția: mașinile electrice cu generator termic vor ajunge și în Europa

Volkswagen își reconfigurează strategia de tranziție către electromobilitate. Deși anterior anunțase că următoarea generație T-Roc, programată pentru lansare în 2026, va fi ultimul model n

Inna
Toyota investește 2 miliarde de dolari într-o nouă fabrică de mașini electrice în Shanghai - Photo
Noutăți
Toyota investește 2 miliarde de dolari într-o nouă fabrică de mașini electrice în Shanghai

 Toyota anunță o investiție de 2 miliarde de dolari pentru construirea unei fabrici de vehicule electrice în Shanghai, un pas strategic menit să consolideze poziția companiei pe cea mai

Inna
Noua Alfa Romeo Stelvio 2025: primele imagini neoficiale dezvăluie un SUV complet redesenat - Photo
Noutăți
Noua Alfa Romeo Stelvio 2025: primele imagini neoficiale dezvăluie un SUV complet redesenat

 Viitoarea generație Alfa Romeo Stelvio a fost surprinsă în primele imagini neoficiale, publicate recent. Aceste fotografii provin de la un birou de brevete și dezvăluie un design exter

Inna
BMW i3 Neue Klasse va fi disponibil și în versiune Touring - Photo
Noutăți
BMW i3 Neue Klasse va fi disponibil și în versiune Touring

 BMW se pregătește să extindă familia sa de modele electrice cu noul i3 Neue Klasse, programat pentru lansare oficială în 2026. Pe lângă versiunea standard de tip berlină, modelul

Inna
Mercedes-AMG pregătește un rival electric pentru Porsche Taycan: teaser cu un fastback de 1000 CP - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG pregătește un rival electric pentru Porsche Taycan: teaser cu un fastback de 1000 CP

 Mercedes-AMG a prezentat recent o imagine teaser care anunță un nou model electric de înaltă performanță, ce va concura direct cu Porsche Taycan. Noul vehicul va fi dezvăluit oficial &

Inna
(FOTO) 4 cilindri, 2 litri și 313 CP. BMW lansează noul M2 Racing - Photo
Noutăți
(FOTO) 4 cilindri, 2 litri și 313 CP. BMW lansează noul M2 Racing

BMW lansează oficial noul M2 Racing, o versiune dedicată circuitului, care își va face debutul în sezonul competițional din 2026. Inspirat din modelul de serie M2, noul BMW M2

Inna