Roewe 950, urmaşul chinez al lui Rover 75

De AutoExpert   |  29 Martie, 2012

Distribuie :

Roewe 950, urmaşul chinez al lui Rover 75

După falimentul din 2005, brandul Rover a fost cumpărat de chinezii de la SAIC (Shanghai Automotive Industry Corp), cel mai mare constructor chinez de automobile, şi redenumit Roewe. Problema cea mare era că producătorul chinez a cumpărăt drepturile de producţie a modelelor Rover 25 şi 75, dar nu a putut împrumuta şi titulatura automobilelor, marca Rover fiind adjudecată de Ford. Totuş, versiunea chineză a automobilelor a păstrat liniile şi formele britanicilor.

De curând au apărut pe internet imagini cu un sedan de lux denumit Roewe 950, acesta fiind considerat succesorul lui Roewe 750. Cel mai probabil, noul model va fi construit pe platforma Epsilon II a constructorului american GM, prezentă deja la Opel Insignia, Saab 9-5 sau Buick LaCrosse. Acest lucru este posibil datorită numeroaselor acorduri joint-venture deţinute de SAIC împreună cu General Motors.

Legat de dimensiunile noului Roewe, aceasta va avea o lungime de 4.996 mm, o lăţime de 1.860 mm şi va fi înalt de 1.502 mm. Iar în premieră pentru un model chinezesc, Roewe 950 promite la interior o calitate a materialelor capabilă să rivalizeze cu cea a modelelor occidentale sau japoneze. În plus, se pare că planşa de bord va fi foarte asemănătoare cu cea a lui Buick LaCrosse.

În ceea ce priveşte propulsoarele, constructorul chinez a anunţat că Roewe 950 va dispune de trei motorizări: două cu patru cilindri în linie (2.0 l şi 154 CP, respectiv 2.4 l şi 186 CP) şi una V6 de 3.0 l şi 265 CP.

Prezentarea oficială a lui Roewe 950 va avea loc pe 11 aprilie în cadrul Salonului de la Beijing, iar comercializarea sa piaţa chineză va demara în a doua parte a anului.

Recomandate:

Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design - Photo
Noutăți
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design

Jaguar a reacționat oficial la informațiile apărute recent în spațiul public, infirmând zvonurile potrivit cărora Gerry McGovern, directorul de design al mărcii, ar fi fost concediat. Pozi

Inna
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg - Photo
Teste
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg

Volkswagen demarează teste cu vehicule autonome în condiții reale de trafic. În următoarea perioadă, un prototip experimental va circula pe străzile din Wolfsburg, orașul în car

Inna
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău - Photo
Sociale
PAS propune crearea unui sistem municipal cu taxe și registru electronic pentru parcările din Chișinău

Fracțiunea Partidului Acțiune și Solidaritate din Consiliul municipal Chișinău a venit cu o inițiativă menită să combată deficitul cronic de locuri de parcare din capitală, propunând instituirea

Inna