Știai de Eisenhauer? Camionul misterios din secolul XX cu două motoare și cinci axe!

De Pavel   |  25 Octombrie, 2021

Distribuie :

Volumul crescut brusc al transportului de mărfuri civile după cel De-al Doilea Război Mondial a necesitat noi soluții. Camioanele cu tonaj redus nu mai făceau față volumului de muncă. Cap-tractoarele cu semiremorci existau deja de câțiva zeci de ani, însă motoarele nu aveau puterea necesară, iar viteza mică cu care se deplasau și manevrabilitatea nesatisfăcătoare, le făceau aproape inutile.

Era nevoie de ceva nou! Atunci cei mai buni ingineri ai producătorilor auto de top s-au apucat de treabă, dar și ateliere necunoscute printre care și Eisenhower Mfg, specializată în producția autospecialelor la comandă, în loturi mici.

Mașina pe care au creat-o pe bună dreptate pretinde a fi numită una dintre cele mai neobișnuite și complexe camioane din lume, din prima jumătate a secolului XX. La fel poate inclusă și în clasamentul celor mai misterioase și puțin cunoscute camioane. Nu se știe exact câte exemplare au fost asamblate, însă cunoaștem că dezvoltarea modelului a demarat în 1946, iar ultimul camion a coborât de pe banda rulantă a uzinei în 1956.

Cei de la Eisenhauer au decis să facă un camion de dimensiuni enorme și o putere nemaipomenită, care ar depăși din punct de vedere tehnic toate camioanele de pe atunci și ar fi capabil să transporte 20 de tone de marfă.

Puterea unui motor nu era suficientă, din acest motiv inginerii au instalat două propulsoare, care funcționau separat! Fiecare transmitea puterea prin propria cutie spre axele de conducere. În total, camionul era echipat cu cinci punți, prima și a doua erau rezervate direcției, a treia era unită la primul motor, iar a cincea la al doilea motor cu funcția de a putea vira.

Motoarele în șase cilindri în linie erau produse de Chevrolet și erau capabile de câte 93 de cai putere fiecare. Prima unitate era instalată sub capota camionului, ia al doilea motor se ridica în spatele primului, aproape să intre în cabină. Acest lucru a necesitat o construcție specială a habitaclului, unde podeaua integra un tunel uriaș pe mijloc.

Controlul carburatoarelor și ambreiajului erau sincronizate, însă treptele fiecărei cutii erau schimbate separat. Acest lucru era făcut din considerente de economie. În unele cazuri camionul se descurca și cu un motor, iar în cazul în care unul se defecta, vehiculul putea rula cu celălalt. Suspensia la fel era unică, folosea foi de arc, punți rigide și peste 100 de puncte care necesitau o lubrifiere sistematică.

Prototipul final a fost demonstrat în timpul testelor, între timp o echipă de ingineri identificau punctele slabe ale mașinăriei. Constructorul a plătit mult ziarelor pentru o campanie mare de promovare, sperând că camionul super complex și scump, chiar își va găsi clienții. 

Totuși, un aventurier a fost într-adevăr găsit. Numele lui era Eddie Fisher, care a comandat cinci camioane Eisenhauer cu două motoare modernizate pentru compania sa de transport.

Pe parcursul modernizării, a fost îmbunătățit aproape tot. În locul cutiilor manuale, au fost instalate transmisii hidromecanice, ceea ce a ușurat foarte mult viața șoferului. A treia axă putea să vireze la un unghi mic ca și a cincea, cu posibilitatea de a putea fi fixată în orice poziție.

x
x
x

 

În afară de Fischer, câteva vehicule au fost comandate de armata americană, văzând în ele un șasiu bun pentru vehiculele destinate alimentării de pe aerodromuri. Armata nu era mulțumită de raza mare de virare, astfel că alte comenzi nu au mai urmat. Din păcate nu au existat nici versiuni civile, astfel că la scurt timp proiectul a fost închis.

În prezent nu se cunoaște despre existența vreo unui exemlar, dar cine știe, poate într-o zi, cineva va găsi un vechi Eisenhauer într-un hambar abandonat.

Recomandate:

(FOTO) Mahindra BE 6 Batman Edition, primul „Batmobil oficial” de serie, lansat în India - Photo
Noutăți
(FOTO) Mahindra BE 6 Batman Edition, primul „Batmobil oficial” de serie, lansat în India

Mahindra a prezentat în premieră mondială ceea ce numește primul Batmobil oficial disponibil pe piață. Este un model electric exclusivist, realizat în doar 300 de exemplare și comerci

Inna
Poliția Republicii Moldova digitalizează procesele-verbale. Amenzile electronice sunt eliberate direct pe teren - Photo
Noutăți
Poliția Republicii Moldova digitalizează procesele-verbale. Amenzile electronice sunt eliberate direct pe teren

Poliția Republicii Moldova a anunțat implementarea unui nou sistem digital care permite întocmirea proceselor-verbale în format electronic, direct la fața locului. Această modernizare are

Inna
Lamborghini Fenomeno este noul hypercar V12 hibrid, limitat la doar 29 de unități - Photo
Noutăți
Lamborghini Fenomeno este noul hypercar V12 hibrid, limitat la doar 29 de unități

Lamborghini și-a extins colecția exclusivistă de modele de serie limitată prin lansarea Fenomeno, cel mai puternic automobil cu motor V12 din istoria mărcii din Sant'Agata Bolognese.De-a

Inna
Mașină furată, descoperită la vama Albița. Un bărbat cu dublă cetățenie este cercetat pentru tăinuire - Photo
Sociale
Mașină furată, descoperită la vama Albița. Un bărbat cu dublă cetățenie este cercetat pentru tăinuire

Polițiștii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere Albița au identificat și reținut un autoturism semnalat ca fiind furat, în timpul unui control de rutină efectuat pe 17 august curent, &ic

Inna
Vânzările globale de mașini electrice cresc cu 27% în primele șapte luni din anul curent - Photo
Noutăți
Vânzările globale de mașini electrice cresc cu 27% în primele șapte luni din anul curent

Conform unui raport publicat de compania de analiză RHO Motion, piața auto electrică continuă să crească într-un ritm accelerat. În intervalul ianuarie - iulie curent, livrările de ma

Inna
(FOTO) Lexus Sport Concept, prezentat la Monterey. Este preludiul viitorului supercar LFR - Photo
Noutăți
(FOTO) Lexus Sport Concept, prezentat la Monterey. Este preludiul viitorului supercar LFR

Lexus a atras toate privirile la Monterey Car Week odată cu prezentarea noului Sport Concept, un prototip care oferă primele indicii clare despre designul și tehnologia viitorului supercar al măr

Inna