Timpul de alimentare al unui vehicul pur electric ar putea scădea la 10 minute până în 2027

De Pavel   |  30 August, 2022

Distribuie :

Principalul motiv pentru care șoferii de rând evită să-și procure un automobil pur electric este autonomia acestuia care vine la pachet cu timpul îndelungat de alimentare a bateriei.

Se pare că totuși acest lucru se va schimba în viitorul apropiat. Cel puțin, un studiu realizat recent declară că timpul de alimentare completă al mașinilor electrice va scădea în următorii 5 ani. Bateriile vehiculelor electrice vor fi capabile să fie încărcate în 10 minute către anul 2027.

În prezent, alimentarea unui EV la o priză obișnuită durează câteva ore, iar timpul de încărcare la o priză rapidă este în medie, de circa 30 de minute. Însă constructorii auto lucrează în continuu pentru a reuși să obțină un timp cât se poate mai mic. Aceștia perfecționează tehnologiile bateriilor, dar și a stațiilor de încărcare.

Acum, un studiu realizat în SUA, arată faptul că timpul total de încărcare al unei mașini electrice ar putea scădea la doar 10 minute până în 2027. 

De timpul îndelungat pentru alimentare se fac de vină bateriile litiu-ion. Ba mai mult, o încărcare mai rapidă a acestora poate deteriora acumulatorul, de unde rezultă o durată de viață mai scurtă și costuri mai mari de înlocuire.

Studiul publicat în jurnalul The Washington Post, a luat în calcul și modul de îmbătrânire al acumulatorilor atunci când sunt încărcate la o stație rapidă. Cu ajutorul a 30.000 de puncte de date, cercetătorii din spatele studiului au reușit să creeze un protocol de încărcare care permite alimentarea foarte rapidă a bateriilor fără ca acestea să fie deteriorate. 

„Încărcarea rapidă este cheia de a crește încrederea clienților și a adoptării generale a vehiculelor electrice. Asta ar permite un timp de încărcare aproape la fel de rapid ca timpul de alimentare cu combustibil”, a declarat Eric Dufek, unul dintre cercetătorii studiului.

Acumulatorii care se încarcă mai rapid vor reduce durata călătoriilor pentru cei care se deplasează pe distanțe mari. De asemenea, mașinile electrice vor deveni mai ieftine și mai eficiente. Singurul dezavantaj, așa cum precizează The Washington Post, este faptul că o asemenea tehnologie se află la 5 ani distanță.

Recomandate:

Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design - Photo
Noutăți
Jaguar dezminte informația și neagă că ar fi concediat șeful de design

Jaguar a reacționat oficial la informațiile apărute recent în spațiul public, infirmând zvonurile potrivit cărora Gerry McGovern, directorul de design al mărcii, ar fi fost concediat. Pozi

Inna
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg - Photo
Teste
Volkswagen lansează primele teste cu mașinile autonome în Wolfsburg

Volkswagen demarează teste cu vehicule autonome în condiții reale de trafic. În următoarea perioadă, un prototip experimental va circula pe străzile din Wolfsburg, orașul în car

Inna
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna