UTIL: Avantajele şi Dezavantajele cutiei manuale în raport cu transmisia automată

De Redactor AE   |  20 Septembrie, 2016

Distribuie :

Vrei o maşină nouă, dar nu ştii ce să alegi între cele două? Ce ţi s-ar potrivi mai mult sau care ar fi mai bună, transmisia manuală sau cutia de viteze automată? Ce avantaje şi dezavantaje prezintă una şi cu ce te poate uimi sau dincontra, dezamăgi, oricare dintre "ele". Aflaţi chiar în cele ce urmează.

Pus în faţa unei alegeri bine cântărite, într-un final oricum te trezeşti că optezi pentru un compromis. Nu le poţi avea pe ambele, şi consum redus şi eficienţă şi costuri de întreţinere mici. Îţi rămâne să alegi "răul cel mai mic", iar pentru a te ajuta în acest sens, ţi-am pregătit o listă cu pro şi contra.

Avantaje cutie manuală

1. Consum  redus de combustibil.În cazul cutiilor automate mai vechi, consumul de combustibil a fost întotdeauna considerabil mai mare în comparaţie cu cel al cutiilor manuale. Iar dacă posezi şi careva tehnici mai rafinate, vei reuşi să economiseşti considerabil.

2. Pretul de achiziţie al maşinii este mai mic.By default, majoritatea automobilelor vin echipate standard cu cutie manuală, ceea ce înseamnă că nu trebuie să plăteşti în plus pentru această dotare. Această regulă nu este valabilă şi pentru maşinile din calsa premium, însă câţi din proprietarii maşinilor de lux şi-ar dori o "manuală"?

3. Costuri mici de întreţinere.Orice mecanic auto îţi poate spune că reparaţia unei cutii manuale se face  mult mai uşor decât a unei transmisii automate. De aici rezultă şi costurile de reparaţii mai mici în comparaţie cu una hidramată.

Dezavantaje cutie manuală

1. Nu oferă atât de mult confort utilizatorului. O cutie manuală, pe lângă faptul că pentru utilizarea ei trebuie folosită mai tot timpul o mână, poate avea şi o timonerie destul de neplăcută în utilizare.

2. Uzura ambreiajului.Folosirea regulată şi necorespunzătoare a ambreiajului poate duce la uzura acestuia. Se poate înlocui bineînţeles, însă vă va costa ceva bănuţi.

Avantaje cutie automată

1. Confort sporit.Cutia automată nu numai că îţi permite să ţii ambele mâini pe volan pentru un control mai bun, dar face ca experienţa şoferului în spatele volanului să fie mai confortabilă, mai plăcută şi mai rafinată.

2. Simpleţe în utilizareO cutie automată este uşor de folosit chiar şi pentru începători. Pentru utilizarea ei nu este nevoie decât să treci schimbătorul de viteze în poziţia D şi ai plecat la drum.

3. Facilitează plecarea din rampă.Maşinile dotate cu transmisie automată îţi permit să pleci din rampă fără ca motorul să se oprească, cum se întâmplă, de obicei, la cele manuale.

4. Nu se opreşte motorul la pornirea de pe loc.Asemeni ca la punctual 3, nu este nevoie să ai o anumită experienţă în spatele volanului pentru a pleca lin de la semafor şi fără a ajunge în situaţia penibilă de a opri motorul şi a fi claxonat de ceilalţi participanţi din trafic mai grăbiţi. Iar la noi toţi sunt grăbiţi :)

5. Consum redus (valabil pentru cutiile cu dublu ambreiaj).În ziua de azi, cutiile automate au ajuns să fie atât de performante încât să aibă un consum foarte apropiat sau chiar egal cu cel al cutiilor manuale.

 

Dezavantaje cutie automată

1. Costuri de întreţinere mai mari.O transmisie automată are un mecanism mai complex motiv pentru care, costurile de reparaţii vor fi întotdeauna mai mari.

2. Performanţe mai slabe.Dacă vorbim de cutiile automate convenţionale şi nu de cele cu dublu ambreiaj, atunci putem spune că acestea afectează performanţele unei maşini. Iar asta se observă atunci când apeşi puternic pedala de acceleraţie la podea (kick-down) şi vezi că nu se întâmplă nimic pe moment. Asta deoarece trecerea de la o treaptă superioară la una inferioară se face cu o mică întârziere.

Recomandate:

Mansory transformă noul BMW M5 într-un monstru de 850 CP cu accente din fibră de carbon - Photo
Noutăți
Mansory transformă noul BMW M5 într-un monstru de 850 CP cu accente din fibră de carbon

Noul BMW M5, deja o forță pe patru roți, a intrat pe mâna celor de la Mansory, care au dus performanțele sedanului de top la un nou nivel. Celebrul tuner german a creat un pachet exclusiv de mod

Inna
Autoritățile au emis un ordin prin care se impun restricții de circulație pentru mașinile de mare tonaj - Photo
Sociale
Autoritățile au emis un ordin prin care se impun restricții de circulație pentru mașinile de mare tonaj

În perioadele cu temperaturi extreme, circulația vehiculelor de mare tonaj va fi limitată temporar pe drumurile publice din Republica Moldova. Măsura este reglementată printr-un ordin comun semn

Inna
Land Rover Discovery Sport primește o actualizare importantă. Două versiuni noi: Metropolitan și Landmark - Photo
Noutăți
Land Rover Discovery Sport primește o actualizare importantă. Două versiuni noi: Metropolitan și Landmark

Land Rover își modernizează gama Discovery Sport, adăugând două niveluri de echipare noi și o serie de echipamente de ultimă generație. Noile versiuni, Metropolitan și Landmark, 

Inna
Podul Mihai Viteazul din Chișinău, aproape de redeschidere: lucrările se vor încheia în câteva zile - Photo
Noutăți
Podul Mihai Viteazul din Chișinău, aproape de redeschidere: lucrările se vor încheia în câteva zile

După mai bine de doi ani de lucrări, podul rutier de pe strada Mihai Viteazul din Chișinău este aproape gata. Potrivit responsabililor din cadrul companiei de construcții care gestionează proiectul, f

Inna
Ferrari a dezvăluit noul 296 Speciale Piloti, un model rezervat exclusiv piloților din programele oficiale de curse - Photo
Noutăți
Ferrari a dezvăluit noul 296 Speciale Piloti, un model rezervat exclusiv piloților din programele oficiale de curse

Ferrari ridică din nou standardele exclusivității cu lansarea modelului 296 Speciale Piloti, o ediție dedicată strict piloților implicați în competițiile oficiale organizate sub umbrela mărcii d

Inna
Luca de Meo părăsește Renault și face pasul surprinzător către industria luxului - Photo
Noutăți
Luca de Meo părăsește Renault și face pasul surprinzător către industria luxului

După o perioadă de cinci ani în care a coordonat cu succes strategia de transformare a grupului Renault, Luca de Meo a decis să încheie capitolul său în industria auto. Conform surse

Inna