Gata cu ghicitorile! BMW anunţă oficial noul M4 CS, versiunea "cea mai extremă" pentru şosea!

De Redactor AE   |  19 Aprilie, 2017

Distribuie :

BMW M GmbH prezintă o nouă ediţie limitată – BMW M4 CS. Noul model vine să completeze nişa dintre M4 Coupé cu pachet Competition şi teribilul BMW M4 GTS, dedicat performanţelor de circuit.

Noul M4 CS continuă tradiţia lungă de câteva decenii a ediţiilor speciale M de succes, care a început în 1988 cu E30 BMW M3 Evolution şi care iată că a ţinut să ne bucură şi astăzi. Este important de reţinut că lansarea modelului marchează şi noua nomenclatură pe care BMW M GmbH o introduce pentru maşinile sale.

Şi arată această clasificare cam în felul următor. Poziţionate deasupra modelelor M standard se vor afla versiunile Competition, cu performanţe îmbunătăţite. Apoi urmează modelele ediţie specială CS, aflate un eşalon mai sus. Iar în top sunt „formatorii de brand”, cu performanţe de vârf, construiţi pentru motorsport şi competiţii club sport, dar care sunt omologaţi pentru şosea, în traducere GTS-ul în caroseria lui M4.

Motorul lui M4 CS a rămas neschimbat, doar că produce ceva mai mulţi cai putere decât un CP (Competition Package), adică 460. Cifra s-ar putea să vă pară cam mică, însă aceste performanţe îi permit maşinii să coboare sub pragul celor 4.0 secunde pentru sprintul de la zero la o sută, fiind cronometrată la 3.9 secunde. A crescut şi viteza maximă a M4 CS, care dispune standard de pachet M Driver, doar că rămâne limitată electronic la 280 km/h.

Datorită celor două turbocompresoare mono-scroll, coolerului pentru aerul de încărcare, High Precision Injection, gestiunii variabile a supapelor VALVETRONIC şi sincronizării complet variabile a axului cu came Double-VANOS, motorul cu şase cilindri dispuşi în linie vizează clar şi constant eşaloanele superioare de performanţă, dar, în egală măsură, oferă o dezvoltare a cuplului semnificativ de la turaţii reduse şi obţine niveluri ridicate de eficienţă.

Noul BMW M4 CS este echipat cu transmisie M cu dublu ambreiaj (M DCT), cu Drivelogic, cu şapte trepte. Suspensia lui BMW M4 CS o reflectă, în mare, pe cea a modelului M4 cu pachet Competition. Conexiunile şi suporturile roţilor – de la cele două punţi – sunt realizate din aluminiu forjat, motiv pentru care sunt foarte uşoare. Aceasta menţine masele nesuspendate la un nivel redus şi aduce beneficii pentru dinamică. M4 CS este echipat standard cu suspensie M adaptivă, a cărei geometrie a fost adaptată pentru a furniza performanţe optimizate atât pe şosea, cât şi pe circuit.

Dus pe cea mai solicitantă pistă de teste pentru maşini sport de înaltă performanţă, pe circuitul de la Nürburgring BMW M4 CS a scos un timp de tur de 7m38s, performanţă care îl plasează în zona automobilelor supersport .

Cea mai bună aderenţă în orice condiţii de condus este asigurată de sistemul DSC (Dynamic Stability Control) – care include mod M Dynamic – şi diferenţialul M activ. Sistemele de control pentru suspensia M adaptivă, DSC şi diferenţialul M activ au fost modificate pentru a se potrivi cerinţelor dinamice ale BMW M4 CS, la fel cum este şi cazul reglajului direcţiei electromecanice. Există opţiunea de a ajusta setările direcţiei şi suspensiei în funcţie de preferinţele personale sau de cerinţele drumului parcurs. Pentru aceasta, ei pot selecta unul dintre cele trei moduri de condus (Comfort, Sport şi Sport+) prin simpla atingere a unui buton.

Optimizate pentru circuit sunt şi jantele din aliaj uşor (faţă: 9 J x 19, spate: 10 J x 20) concepute exclusiv pentru M4 CS şi echipate standard cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2 (faţă: 265/35 R 19, spate: 285/30 R 20). Aceste anvelope semislick oferă aderenţă imbatabilă şi stabilitate laterală superioară la viteze ridicate pe circuit, precum şi tracţiune optimă la ieşirea din acele de păr. De asemenea, M4 CS poate fi comandat gratuit şi cu anvelope de şosea Michelin Sport.

Interiorul noului BMW M4 CS atrage prin ambianţa sportivă, ce se reflectă în scaunele sport M ultrauşoare, tapiţate cu piele/Alcantara, panourile portierelor fabricate din fibre naturale compactate şi curelele de închidere în loc de mânere.

Dotarea semnătură a părţii frontale proeminente, completată de farurile LED duble de ultimă oră, o reprezintă şorţul faţă, cu prize de aer largi în trei secţiuni. Acestea furnizează o cantitate mare de aer de răcire pentru motorul de înaltă performanţă şi frânele M compozite, cu etriere cu patru pistoane pe puntea faţă, respectiv cu două pistoane pe cea spate. Noul spliter faţă specific modelului a fost realizat din fibră de carbon vizibilă, exclusiv pentru ediţia specială M4 CS.

Pentru eficienţă aerodinamică, acestea este combinat cu difuzorul spate preluat de la BMW M4 GTS şi cu spoilerul Gurney – tot cu design nou şi realizat din fibră de carbon vizibilă – de pe capota portbagajului pentru minimizarea portanţei. Stopurile inovatoare cu tehnologie OLED (Organic Light Emitting Diode), introduse de BMW M GmbH exclusiv pentru M4 CS, BMW M4 DTM Edition şi M4 GTS, sunt o exclusivitate absolută în industria auto. Spliterul faţă, spoilerul Gurney şi difuzorul spate – împreună cu capota lungă din CFRP, linia cursivă, de coupé, a acoperişului, oglinzile retrovizoare M sportive şi elegante şi pasajele musculoase ale roţilor – permit noului BMW M4 CS să aibă o imagine foarte dinamică, chiar şi când staţionează.

via bmwblog.ro

Recomandate:

Europenii rămân la aceleași preferințe. În acest an, Volkswagen, iarăși, a fost cel mai solicitat brand auto - Photo
Noutăți
Europenii rămân la aceleași preferințe. În acest an, Volkswagen, iarăși, a fost cel mai solicitat brand auto

În primele 11 luni ale anului curent, Volkswagen a fost cea mai solicitată marcă pentru europeni. Potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile, europenii au înmatriculat pes

Inna
România inaugurează încă 57 de kilometri din Autostrada A7. De la București, până la Adjud, mergi doar pe autostradă! - Photo
Sociale
România inaugurează încă 57 de kilometri din Autostrada A7. De la București, până la Adjud, mergi doar pe autostradă!

Un alt segment din Autostrada A7 a fost inaugurat marți, pe 23 decembrie. Este un tronson de 57 de kilometri, care leagă Focșani de Adjud și face parte din autostrada care va uni București cu pun

Inna
Traficul rutier în centrul capitalei va fi sistat astăzi. Transportul va fi redirecționat pe străzile adiacente - Photo
Sociale
Traficul rutier în centrul capitalei va fi sistat astăzi. Transportul va fi redirecționat pe străzile adiacente

Astăzi, începând cu ora 13:00, va fi sistat traficul rutier pe bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, în perimetrul str. A. Pușkin - str. Mitropolit G. Bănulescu - Bodoni. Măs

Inna
(FOTO) A nins în nordul și centrul țării. Drumarii au intervenit pentru a combate lunecușul - Photo
Sociale
(FOTO) A nins în nordul și centrul țării. Drumarii au intervenit pentru a combate lunecușul

În nordul și centrul țării au fost precipitații sub formă de lapoviță și ninsoare. În această ordine de idei, drumarii au intervenit pe traseele naționale pentru a combate lunecușul, dar ș

Inna
La un pas să ardă de viu în automobilul propriu. 2 bărbați au incendiat un Mercedes, în timp ce în interior se afla proprietarul - Photo
Sociale
La un pas să ardă de viu în automobilul propriu. 2 bărbați au incendiat un Mercedes, în timp ce în interior se afla proprietarul

Un bărbat de 51 de ani a fost la un pas distanță să ardă de viu în automobilul său. Cazul a avut loc în aproprierea localității Tudora, raionul Ștefan Vodă. Potrivit PulsMedia, bărbatul ar

Inna
Renault rescrie regulile eficienței. Un concept a parcurs peste 1.000 km cu o singură încărcare, la viteze de autostradă - Photo
Noutăți
Renault rescrie regulile eficienței. Un concept a parcurs peste 1.000 km cu o singură încărcare, la viteze de autostradă

La final de an, Renault bifează o performanță care mută atenția de la viteză pură la eficiență extremă. Constructorul francez a reușit să parcurgă peste 1.000 de kilometri fără reîncărcare cu un

Inna