Patru sfaturi pentru a folosi cât mai eficient o mașină PHEV pe timp de iarnă

De Pavel   |  25 Ianuarie, 2021

Distribuie :

Atunci când vine iarna cu frigurile sale, automobiliștii se ciocnesc de mai multe probleme, mai ales cei mașina cărora folosește un motor diesel. Mai nou, tot mai mulți șoferi ale să-și achiziționeze un model electrică sau plug-in hybrid, care la fel au relații complicate cu frigul.

Atunci când temperaturile devin negative, la fel ca în cazul unui smartphone, bateria modelelor electrice sau PHEV va oferi o autonomie scăzută. Astăzi vă vom oferi câteva sfaturi, care vă vor ajuta la exploatarea unei mașini electrificate chiar și atunci cțnd temperatura de afară e mult sub zero.

Alimentează bateria atunci când vehiculul este cald

În mod evident, performanțele unei baterii sunt afectate de frig din cauza proceselor electrochimice care au loc în interiorul celulelor. Anume din acest motiv, ar fi perfect să alimentați bateria mașinii într-un spațiu închis, unde se înreistrează temperaturi pozitive, imediat după ce ai condus-o. Astfel, încărcarea va fi mai eficientă.

Încălzește interiorul mașini din timp

Temperatura din interiorul unui vehicul este și ea extrem de importantă. Specialiștii declară că majoritatea componentelor electrice oferă cel mai bun randament la o temperatură de aproximativ 21.5-22 de grade Celsius. Pentru a înregistra aceste valori în salon, fără ca să stresezi bateria mașinii tale PHEV, ar fi bine să activezi funcția de preîncălzire a habitaclului sau, să pornești încălzirea în volan și scaune de la distanță, în cazul în care mașina ta oferă aceste dotări

Pornește cu motorul tradițional în funcțiune

Iarna, cel mai bine este să lași mașina conectată la priză arunci când este parcată. În acest mod, poți folosi funcția de preîncălzire, iar bateria va atinge o temperatura optimă de funcționare înainte să pornești la drum. În același timp, vehiculul va porni cu motorul termic în funcțiune ceea ce va crește temperatura și mai rapid.

Condu cât mai blând și calculat

Știm bine că, un stil de condus liniștit și calculat, vă poate bucura cu un consum redus de carburant și energie în cazul oricărui automobil, nu doar când vorbim de modelele PHEV. Dacă nu acționezi brusc comenzile mașinii, în special pedala de frână, sistemul de frânare regenerativă este mai eficient. Energia cinetică, care când conduci agresiv se pierde, poate fi convertită în energie electrică, fiind mai apoi stocată în acumulator.

Cu alte cuvinte, autonomia va crește, iar tu te vei putea bucura mai mult timp de un condus în mod pur electric

Recomandate:

Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna