Știai că psihoacustica este știința care decide cum se va auzi ușa mașinii tale atunci când se închide?

De Pavel   |  25 August, 2020

Distribuie :

Sunetl de închidere a portierelor este primul pe care îl analizăm atunci când contactăm pentru prima dată cu un model de mașină aflată în showroom. Astfel, nu e de mirare că acest aspect beneficiază de o atenție specială din partea producătorilor auto, care angajează specialiaști care să se ocupe anume de acest sunet.

Potrivit publicației Mel Magazine, sunetul care se aude la închiderea ușilor unui vehicul este printre cele mai importante pe care se concentrează inginerii când proiectează o mașină. Aici nu vorbim doar de un sunet rezultat din atingerea bruscă a două panouri de caroserie – portiera și cadrul acesteia. Inginerii depun un efort semnificativ pentru ca sunetul emis să fie unul specific, înfundat, care conferă ideea de îmbinare perfectă, soliditate, calitate și confort.

Psihoacustica, este țtiința care analizează efectul sunetelor asupra obiceilor de cumpărare a oamenilor. Există studii aprofundate care ajuta ca prin manipularea acustică, constructorii auto să infuențeze deciziile clienților. Mai exact, s-a descoperit că aceștia fac o asociere foarte clară între sunetele produse de o mașină și calitatea de fabricație percepută.

Cât de straniu nu ar suna, dar nu sunetul motorului reprezintă un indiciu al calitații pentru cei care vin să-și cumpere o mașină. Mult mai important este sunetul emis de uși la închidere. Potrivit oamenilor de știință, un sunet înfundat sau de frecvență joasă, conferă impresia de calitate, iar unul de frecvență mai înaltă îi face pe clienți să-și imagineze că întreaga mașină este construită ieftin și neglijent.

Conform declarațiilor specialistului care se ocupă de sunete în cadrul companiei Mercedes, sunetul potrivit nu are nicio legătură cu greutatea portierei sau rigiditatea construcției. Dimpotrivă, sunetul depinde de designul acustic al structurii ușii, al încuietorii și al chederelor. Orice brand auto are proprii ingineri de sunet care folosesc combinații specifice de materiale și izolare fonică, pentru a amortiza sunetele nedorite și a lăsa un sunet unic, care asigură efectul dorit.

Acum putem înțelege de ce ușa unui Gelandewagen se închide brutal și puțin mai zgomotos, față de un S-Class care cu fiecare generație aduce noi standarde în segment.

 

Recomandate:

Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna