Știați că? Prima transmisie automată a apărut în anul 1939 pe modelele Oldsmobile!

De Pavel   |  30 Mai, 2019

Distribuie :

Începând cu anii '20, producătorii de automobile au început să se gândească cum poate conduce un șofer fără sa schimbe treptele de viteză! Nu trebuie să uităm că în acea perioadă, cutiile nu aveau vitezele sincronizate și era un adevărat chin să faci schimbarea ușor, fără zgomote mari de fier pe fier. Adică inginerii vremii nu se gândeau la cum să facă cutiile manuale mai bune și mai ușor de folosit, ci mai degrabă la a renunța complet la ele.

Primul prototip de cutie automată s-a numit Vulcan și a fost realizată în Germania. Avea două trepte și un convertor de cuplu, dar nu a intrat niciodată în producție. Au urmat cutiile semi-automate, care nu mai aveau levier de schimbare a treptelor, dar aveau încă pedala de ambreiaj. Asa s-a nascut transmisia AST, adica Automatic Safety Transmission, montată începând cu 1937 pe modele Oldsmobile și Buick, o cutie care avea pedala de ambreiaj și functiona destul de... dificil. Adică între prima și a doua treaptă nu era nevoie să calci ambreiajul, schimbarea se făcea automat, dar între a doua și a treia, sau între a treia și a patra, trebuia să calci pedala de ambreiaj, moment în care se schimba și viteza... Nu e de mirare ca genul acesta de cutie nu a rezistat prea mult.

Însă din prototipul nemților de la Vulcan și din experiențele transmisiilor semi-automate, a început un nou proiect finalizat în anul 1938. Era o cutie complet automată, care renunța definitiv la pedala de ambreiaj, o cutie așa cum este ea și azi. A fost dezvoltată de inginerii de la General Motors, care au numit-o Hydra-Matic. Numele venea de la faptul că era o cutie hidraulică, iar cuplarea se făcea prin intermediul unui vascocuplaj ud, nu prin frecare uscată.

Cu toate acestea, automatul Hydra-Matic a fost lent, complicat și greu, dar a făcut revoluție în industrie. Astăzi, mai mult de jumătate din mașinile care se comercializează pe piață, sunt alese de către clienți anume având o transmisie automată, astfel că pentru confortul de la volan își merită lauda anume acei ingineri inovatori din cadrul companiei General Motors.

[caption id="attachment_101230" align="alignnone" width="931"] Prima versiune a cutiei automate Hydra-Matic[/caption]

Recomandate:

Sentință de răsunet în SUA. Tesla, obligată să plătească despăgubiri uriașe în urma unui accident mortal cauzat de Autopilot - Photo
Accidente
Sentință de răsunet în SUA. Tesla, obligată să plătească despăgubiri uriașe în urma unui accident mortal cauzat de Autopilot

Un tribunal din Florida a decis recent că Tesla poartă o parte din responsabilitate pentru un tragic accident rutier produs în 2019, în urma căruia o tânără și-a pierdut viața, iar p

Inna
Schimbare majoră la vârful Jaguar Land Rover. Un veteran al industriei auto preia conducerea companiei - Photo
Noutăți
Schimbare majoră la vârful Jaguar Land Rover. Un veteran al industriei auto preia conducerea companiei

Grupul Jaguar Land Rover (JLR) a anunțat oficial numirea unui nou director executiv, într-o mișcare strategică ce marchează începutul unei noi etape pentru celebrul producător auto britani

Inna