10 detalii interesante pe care nu le stiai despre Lamborghini Aventador LP700-4
De AutoExpert | 24 Iulie, 2012
10 detalii interesante pe care nu le stiai despre Lamborghini Aventador LP700-4
1. Arunca o scurta privire asupra compartimentului motor. Acum spune-ne ce ai observat. "X"-ul format din cele doua bare de ranforsare pare sa nu "cada" chiar pe mijlocul propulsorului, nu-i asa? Ei bine, iata si explicatia: pentru a contrabalansa greutatea arborelui cardanic, inginerii din Sant'Agata Bolognese au montat V12-le insarcinat cu livrarea celor 700 de cai putere usor inspre partea stanga si nu chiar central.
2. Noul Lamborghini Aventador LP700-4 beneficiaza de un eleron "inteligent", a carei pozitie variaza in functie de conditiile de rulare pe care le adopta cel aflat in spatele volanului. Mai exact, lucrurile stau in felul urmator: atunci cand se ruleaza cu mai putin de 80 km/h, acesta ramane coborat. O data ce aceasta valoare a fost depasita, eleronul iese la iveala, ridicandu-se cu pana la patru grade, si ramane in aceasta pozitie pana ce viteza scade sub 60 km/h.
De asemenea, o data ce vitezometrul indica depasirea pragului de 130 kilometri pe ora, eleronul trece intr-o pozitie si mai impresionanta, urcand pana la un unghi de 11 grade. Intr-o alta ordine de idei, acesta este momentul in care autoritatile vor realiza ca ai depasit viteza maxima permisa pe orice portiune de drum (Autobahn-ul este exclus!).
3. Pe langa acest detaliu tehnic, ultima creatie a constructorului italian se mai bucura si de prezenta a doua prize de aer active, ce intra in actiune atunci cand este indeplinita cel putin una dintre urmatoarele conditii: viteza cu care se ruleaza este mai mare de 160 de kilometri pe ora, temperatura uleiului a atins 110 de grade sau temperatura ambientala a depasit 35 de grade.
4. Desi este mai putin inalt decat un Porsche Boxster, noul Lamborghini Aventador LP700-4 masoara in latime nu mai putin de doi metri si 30 de milimetri. Iar asta in conditiile in care oglinzile laterale nu au fost luate si ele in calcul. Pentru a realiza insa mai bine despre ce este vorba, trebuie mentionat ca supercarul italian este aproape la fel de lat precum un Chevrolet Silverado 2500 HD, de exemplu. Totusi, acest lucru pare sa nu mai conteze atunci cand privesti catre atitudinea impunatoare a taurului din Sant'Agata Bolognese.
5. Poate ca italienii de la Lamborghini au produs recent exemplarul Aventador LP700-4 cu numarul 1.000, insa acest lucru nu inseamna neaparat ca linia de productie a supercarului din Sant'Agata Bolognese se va mai elibera in perioada urmatoare. Ba din contra. Lista de asteptare pentru un Lamborghini Aventador LP700-4 se intinde pe o perioada de nici mai mult, nici mai putin de 18 luni sau, daca vrei, pe o perioada de fix un an si jumatate.
6. Desigur, perioada de asteptare nu reprezinta chiar singurul inconvenient. Pentru a pune mana pe un exemplar al noului Lamborghini Aventador LP700-4 este necesar sa scoti din buzunar, in functie de coltul de lume in care locuiesti, cel putin 201.900 de lire sterline, 255.000 de euro sau 379.700 de dolari. In nici unul dintre cele trei situatii, taxele percepute de guvernul care iti vrea doar binele nu sunt incluse.
7. In afara faptului ca este cel mai puternic Lamborghini V12 construit vreodata, noul Aventador LP700-4 este si cel mai eficient. Mai exact, ultima nava amiral a celebrei companii de automobile sport nu are nevoie decat de 17.2 litri de benzina pentru a parcurge clasica distanta de 100 de kilometri - valoare caracteristica ciclului mixt. Totusi, atunci cand se ruleaza in ciclul urban, consumul de carburant creste pana la un impresionant 27.3 litri la 100 kilometri.
Pentru cei care tin insa la buzunarul lor si spera sa economiseasca o suma de bani, fie ea oricat de mica, recomandam rularea in ciclul extra-urban. In aceasta situatie, consumul de carburant va scadea pana la aproximativ 11 - 11.3 litri de benzina la 100 de kilometri. Bineinteles, asta daca si numai daca nu abuzezi de pedala de acceleratie.
8. In cazul in care arunci o privire atenta asupra interiorului, este aproape imposibil sa nu observi ca majoritatea comenzilor se regasesc si pe anumite modele ale celor de la Audi sau Volkswagen - iar aici tinem sa precizam cu orice pret sistemul de infotainment, ce are la baza tehnologia MMI a constructorului din Ingolstadt. Merita totusi apreciat efortul inginerilor germani italieni de a pozitiona numeroasele butoane astfel incat cel aflat la volan sa nu fie distras in timpul condusului.
9. Ceasurile de bord ce echipeaza noul Lamborghini Aventador LP700-4 utilizeaza o structura de tranzistor pe film (TFT), ceea ce inseamna ca acestea pot fi citite fara prea mari eforturi chiar si in momentele in care se ruleaza cu viteze considerabile. De asemenea, fiind digitale, instrumentele cu pricina pot fi configurate in diverse moduri, pentru a afisa anumite informatii vitale. Iar intreg procesul se desfasoara prin simpla apasare a unui singur buton.
10. In loc de un final ce abunda in epitete si metafore, am preferat sa apelam la doua valori intamplatoare. Bine, nu chiar intamplatoare, ci aflate in stransa legatura cu acceleratia si viteza maxima: 2.9 secunde, respectiv 350 de kilometri pe ora.