Modelele de oraş ale creatorului McLaren-ului F1 sunt aşteptate în 2016
De AutoExpert | 13 August, 2013
Modelele de oraş ale creatorului McLaren-ului F1 sunt aşteptate în 2016
Gordon Murray a reuşit să ajungă cu bine la finalul dezvoltării lor, să le promoveze şi să vină acum cu veşti bune pentru toţi cei care aşteptau un deznodământ. Părintele lui McLaren F1 susţine că a găsit finanţare pentru producţia de serie, ceea ce nu înseamnă altceva decât faputl că, noile T25 şi T27 vor ajunge pe stradă.
Murray nu oferit informaţii despre cumpărătorul drepturilor de comercializare ale noilor modele de oraş, însă a precizat că producţia de serie va începe în 2016, anul în care primele unităţi vor fi livrate clienţilor.
Câteva detalii despre cele două maşinuţe de oraş create de maestrul Murray:
Murray T25 – vehiculul care măsoară 240 centimetri lungime şi 130 cm lăţime (cântăreşte 575 kilograme şi are o înălţime de numai 140 cm) şi este echipat cu un motor de 660 centimetri cubi care dezvoltă 51 CP şi 56 Nm din cei trei cilindri ai săi. Unitatea este cuplată unei transmisii automate cu cinci trepte. Acest model are două locuri, o singură portieră cu deschidere verticală şi este produs într-un mod inovator.
Portbagajul oferă 160 de litri în condiţiile în care scaunul din spate este ridicat, repectiv 720 de litri cu plierea banchetei din spate. Viteza maximă a acestui model este limitată electronic la 150 km/h, iar acceleraţia 0-100 km/h este realizată în 16.2 secunde. Emisiile de CO2 sunt de 86 de grame pe kilometru, în timp ce consumul de carburant este anunţat la doar 3.17 litri la sută.
Murray T27, spre deosebire de T25, este un model electric – dispune de un tren de rulare creat în colaborare cu Zytek Automotive. T27 are un propulsor electric care poate dezvolta 33 de cai putere şi este alimentat de un set de baterii litiu-ion.
Murray T27 poate accelera de la 0 la 100 de km/h în aproximativ 15 secunde, iar viteza maximă cu care poate rula este de 106 km/h. Într-un ciclu combinat emisiile de CO2 ale lui T27 ajung până la 48 de g/km. Această valoare include emisiile degajate de staţiile de încărcare ce furnizează energia electrică pentru întreg ansamblul.