30 de ani de Opel Corsa!
De AutoExpert | 5 Septembrie, 2012
30 de ani de Opel Corsa!
Era ziua de 30 august 1982. Opel trebuia sa replice concurentei cu un model pe masura, pe un segment pe care nu avea in acel moment niciun reprezentant: Kadettul D avea aproape 4 metri, in timp ce noul Corsa avea 3.62 metri. Motivul era simplu: tot mai multi occidentali doreau masini mici, pe care sa nu dea prea multi bani si cu care sa se poata descurca bine in traficul aglomerat din orase.
4 generatii de Corsa mai tarziu, micuta masina urbana este cel mai bine vandut model din istoria marcii Opel. In afara de cele circa 12 milioane de exemplare produse, au mai fost create si alte modele GM derivate, care s-au vandut in circa 8 milioane de exemplare. Un model cu valente globale, asadar.
Cat de important este acum Corsa pentru Opel? Foarte. Modelul are o cota de 28% din vanzarile totale Opel/Vauxhall, cu putin sub cele 30% ale lui Astra. In plus, din 2008 incoace, varianta cu trei usi a lui Corsa a fost permanent pe locul intai in Europa de Vest in segmentul sau (hatchback-uri de clasa B cu 3 usi), cu o cota de piata de 18% - o realizare fantastica avand in vedere concurenta acerba.
Chiar si luand in considerare si versiunea in cinci usi, Corsa ocupa locul 3 in segmentul B, cu o cota de piata de peste 10% in Europa de Vest, fiind al doilea cel mai bine vandut astfel de autovehicul din Germania, Marea Britanie si Belgia.
Daca pe vremuri masina oferea doar un confort de baza, treptat a reusit sa se impuna printr-un echilibru foarte bun intre pretul relativ mai mic decat al celorlalte automobile germane si dotarile decente de confort si siguranta. Putem spune ca a de venit treptat adevarata masina a poporului produsa in Germania, mulata pe o filosofie pur nemteasca, a lucrului bine facut, durabil si accesibil. Problemele de fiabilitate au fost reduse mult in ultimii ani, iar calitatea interiorului a crescut. Azi, poti traversa linistit Europa de la un capat la altul la volanul unei Corsa, fara a obosi sau a te stresa cumva ca te afli la volanul unei masini de oras.
Ultima generatie de Opel Corsa a pornit cu stangul din punct de vedere tehnic, dar nemtii au luat rapid masuri, astfel incat Corsa a trecut printr-o serie de actualizari mecanice si vizuale, dar si in ceea ce priveste dotarile. Exact acesta este motivul pentru care ea isi mentine pozitia pe piata de atata vreme. Printre dotarile interesante, specifice Corsei, enumeram volanul incalzit, suportul pentru biciclete FlexFix, farurile adaptive, asistenta la pornirea in rampa, dar mai ales motorizarile ecologice si sistemele de reducere a consumului de carburant. Toate astea, pe o masina de clasa B.
Interesant este si faptul ca Opel nu insista pe tehnologii inutile dar scumpe, ceea ce ii permite sa mentina masina intr-o zona relativ accesibila, pe fondul scumpirii accentuate a masinilor din clasa B. E si asta un mod de a sarbatori discret aniversarea a 150 de existenta a unei companii care a stat intotdeauna sub filosofia lucrului nemtesc bine facut si abordabil.