40 de ani de inovaţie şi lux: Mercedes-Benz S-Class

De AutoExpert   |  4 Septembrie, 2012

Distribuie :

40 de ani de inovaţie şi lux: Mercedes-Benz S-Class

Iniţiala „S” a mai fost folosită de către cei de la Mercedes-Benz – prima dată în anii 1920 pentru a identifica maşinile care erau supraalimentate şi apoi în anii 1950 -, iar în 1972 a devenit primul membru al noii nomenclaturi Mercedes, în care vor fi încadrate ulterior şi celelalte modele precum C-Class, E-Class şi G-Class.

Primul S-Class era denumit în interiorul companiei W116 şi a fost disponibil în trei variante – 280 S, 280 SE şi 350 SE, iar ulterior a fost pusă în vânzare şi varianta 450 SE care era echipată cu un motor V8 de 4.5 litri. În 1975, Mercedes-Benz a lansat varianta 450 SEL 6.9 care avea sub capotă, aţi ghicit, un motor V8 de 6.9 litri care dezvoltă 286 de cai putere şi un cuplu maxim de 549 Nm.

Încă de la început, Mercedes-Benz a făcut din S-Class o platformă de prezentare pentru inovaţiile tehnologice care urmau să fie disponibile şi pe modelele mai ieftine. Printre primele noutăţi s-a numărat montarea rezervorului de benzină deasupra axului spate pentru a spori siguranţa pasagerilor în cazul unui accident. Până atunci, maşinile aveau rezervoarele montate în zona portbagajului.

Câţiva ani mai târziu, în 1978, Mercedes-Benz montează în premieră mondială pe un S-Class de serie ABS. Proiectat în colaborare cu Bosch, sistemul care împiedică roţile să se blocheze în cazul frânării de urgenţă a fost considerat senzaţional la vremea respectivă. Astăzi e aproape imposibil să cumperi o maşină nouă fără ABS.

A cincea generaţie a lui S-Class, denumită W221, a fost prezentată în toamna lui 2005, tot la salonul auto de la Frankfurt, la fel ca primul S-Class.

Printre inovaţiile tehnologice montate pe ultima generaţie se numără camerele video cu infraroşu care uşurează condusul pe timp de noapte, sistemul Brake Assist Plus care frânează automat dacă detectează un posibil accident şi Distronic Plus, un sistem de cruise control ghidat de radare montate în bara din faţă. Acesta reglează viteza în funcţie de viteza maşinii din faţă şi poate frâna automat până la 0 km/h dacă maşina din fata