A fost ales Motorul Anului 2019! Ferrari păstrează locul de frunte în clasament, pentru al patrulea an la rând

De Pavel   |  24 Mai, 2019

Distribuie :

Revista Engine Technology Internațional a desemnat premiile pentru concursul International Engine of the Year (IEY) 2019! Clasamentul a fost format în rezultatul voturilor exprimate de 69 de jurnaliști din 31 de țări.

Pentru ediția din acest an, organizatorii au reconfigurat substanțial categoriile de concurs, iar una dintre noutățile principale este desemnarea unor câștigători în funcție de tipul de propulsie precum urmează: cu combustie internă, hybrid sau electric.

La fel ca în ultimii trei ani, unitatea V8 Bi-turbo de 3.9 litri volum, dezvoltată de compania Ferrari a fost desemnată Motorul Anului! Acest propulsor este disponibil în prezent în gama modelului 488, formată din modele precum: 488 GTB, 488 Spider, 488 Pista. De asemenea, această unitate a câștigat și trofeul la categoria Best Performance, acolo unde a depășit motorul V12 de 6.5 litri volum, proiectat tot de Ferrari pentru modelul 812 Superfast.

Între timp, cei de la Jaguar au obținut titlul pentru cel mai bun sistem de propulsie destinat vehiculelor electrice, datorită sistemului cu două motoare electrice care generează echivalentul a 400 de cai putere și care este disponibil pe SUV-ul Jaguar I-Pace. Acest tren de propulsie a detronat astfel Tesla de pe prima poziție a clasamentului pentru motoare electrice și a ocupat locul doi în clasamentul general, în spatele unității dezvoltate de Ferrari.

În clasamentul pentru hybrizi, BMW și-a adjudecat prima poziție cu unitatea pe benzină în trei cilindri și capacitate de 1.5 litri dezvoltată pentru modelul BMW i8, în timp ce Porsche și Toyota au ocupat următoarele două poziții.

De asemenea, juriul a acordat un premiu și pentru cel mai bun motor nou lansat. La această categorie, primele două poziții sunt ocupate de sisteme dedicate mașinilor electrice, cu sistemul de 400 CP de pe Jaguar I-Pace pe primul loc și sistemul dezvoltat de Grupul Hyundai pentru modele precum Hyundai Kona și Kia Soul EV, pe locul secund.

A doua schimbare majoră a organizatorilor, ține de înlocuirea categoriilor în funcție de capacitatea cilindrică a motoarelor cu categorii în funcție de puterea unităților de propulsie. Astfel, motorul construit de Ford, EcoBoost de 1.0 litri volum a câștigat premiul pentru cel mai bun motor care generează sub 150 de cai putere, în timp ce Audi și-a adjudecat trofeul pentru cel mai bun motor la categoria de 150-250 CP cu unitatea TFSI de 2.0 litri volum.

Motorul Porsche de 2.5 litri în patru cilindri, este cel mai bun motor la categoria 250-350 CP, în timp ce Jaguar și-a adjudecat un alt premiu la categoria 350-450 CP cu același sistem pentru I-Pace.

Mercedes-AMG a are cel mai bun motor intre 450-550 CP cu unitatea V8 Bi-turbo de 4.0 litri volum, în timp ce motorul Ferrari V8 Bi-turbo de 3.9 litri a obținut premii și la categoriile 550-650 CP și peste 650 CP, întrucât este disponibil în mai multe versiuni.