A fost publicată lista celor mai bune și celor mai rele anvelope pentru SUV-uri

De Pavel   |  5 Octombrie, 2020

Distribuie :

Publicația germană a AutoBild a selectat 10 modele noi de anvelope de iarnă, de dimensiuni 225/55 R17 și le-a testat pe un SUV, pe diferite suprafețe cum ar fi: gheață, zăpadă, asfalt umed și uscat. Conform rezultatelor testelor, a fost alcătuit un clasament al celor mai bune și celor mai rele anvelope pentru acest segment de vehicule.

Pentru desfășurarea experimentului, au fost alese cauciucuri scump și accesibile de diferite mărci, diferența de preț dintre care ajunge până la 63%. Fiecare set a primit câte una dintre cele patru evaluări: "excelent", "bine", "satisfăcător" și "nu se recomandă pentru cumpărare".

Astfel, cele mai bune rezultate au fost înregistarte de modelele Goodyear UltraGrip Performance +, Bridgestone Blizzak LM005, Michelin Alpin 6 și Vredestein Wintrac Pro. Cel mai rău dintre toate s-au prezentat anvelopele brandului chinez Syron, care sunt comercializate și în Republica Moldova.

Anvelopele care au câștigat cel mai mare scor au fost lăudate pentru distanța scurtă de frânare pe o suprafață asfaltată, precum și o aderență bună pe drum alunecos. Astfel de comportament au avut anvelopele Goodyear și Bridgestone.

Michelin, la rândul său, s-au dovedit a fi cele mai rezistente la uzură și, totodată, au manifestat un rezultat decent în accelerarea și frânarea pe zăpadă. Vredestein a fost remarcat pentru precizie în viraje și la viteze mari, iar Toyo pentru rezistență la acvaplanare. Specișiștii au lăudat și brandul bugetar Maxxis, pentru un progres simțitor.

BrandModelEvaluare
GoodyearUltraGrip Performance +excelent
BridgestoneBlizzak LM005excelent
MichelinAlpin 6excelent
VredesteinWintrac Proexcelent
ToyoObserve S944bine
DunlopWinter Sport 5bine
UniroyalMS plus 77satisfăcător
MaxxisPremitra Snow WP6satisfăcător
SyronEverest 1 Plusnu se recomandă pentru cumpărare
DuraturnMozzo Winternu se recomandă pentru cumpărare