AC Schnitzer si Hamman se bat în... M5-uri tunate
De AutoExpert | 8 Martie, 2012
AC Schnitzer si Hamman se bat în... M5-uri tunate
Alegerea ar trebui sa fie simpla, daca ne uitam la cresterea de putere a motorului lui BMW M5: AC Schnitzer scoate din V8-ul TwinTurbo cu 52 CP mai mult, în timp ce Hamman forteaza nota cu 160 CP suplimentari fata de cei 560 CP ai unui M5 de serie. Atentie, doar din resoftare si cu aportul de cai putere datorat schimbarii liniei de evacuare.
Cu alte cuvinte, ACS5 Sport Saloon afiseaza o putere maxima de 612 CP si un cuplu maxim de 790 Nm, în timp ce Hamann M5 se lauda cu nu mai putin de 720 CP si un cuplu maxim de 900 Nm! Adica prima runda e câstigata de Hamann, cu un avantaj de peste 100 CP si 100 Nm fata de creatia ceor de la AC Schnitzer.
Trecem la capitolul look. Unde AC Schnitzer apeleaza la discretie, în contradictie cu stilul exagerat al celor de la Hamann. Daca ne gândim ca M5-ul e apreciat mai mult pentru sobrietate, înclinam balanta spre AC Schnitzer. Ambii tuneri ofera jante de 21 inch, sportiv-elegante la AC Schnitzer si sportiv-racing la Hamann.
Kitul exterior gândit de AC Schnitzer disimuleaza cu succes puterea foarte mare a masinii, prin modificarea subtila a spoilerelor. Cine vrea mai mult, poate apela la un eleron de curse si un difuzor mai proeminent, dar ramânem de parere ca M5-ului îi sta mai bine discret. În plus, vopseaua albastra-mat i se potriveste de minune.
Cei de la Hamann sunt de parere ca puterea mare trebuie afisata si printr-un aspect adecvat. Asa încât kitul lor exterior presupune modificarea mai accentuata a spoilerelor (plus adoptarea unor baghete LED în partea inferioara), eliminarea ornamentelor cromate de pe caroserie, adoptarea unor praguri late si a unor aripi evazate si dotate cu fante de aerisire, precum si "ornarea" spatelui cu doua eleroane.
Interioarele celor doua M5-uri tunate sunt foarte putin modificate, AC Schnitzer jucându-se putin cu o combinatie coloristica în ton cu vopseaua caroseriei, în timp ce la Hamann se observa volanul cu o forma racing, tesit în partea inferioara. Ambele masini respira un stil business-sport, dar Hamann e mai generos, mai ales cu ornamentele de fibra de carbon, atât în exterior, cât si în interior.
Ar mai ramâne de comparat preturile, însa acestea nu au fost comunicate pentru moment. Este clar, însa, ca Hamann va fi mai scump, asa încât AC Schnitzer înclina iar balanta în favoarea sa.