Află de ce ar trebui să te gândești de două ori înainte de a cumpăra o mașină cu tracțiune integrală

De Pavel   |  9 Septembrie, 2020

Distribuie :

Atunci când vine timpul să-ți alegi o mașină nouă, ai putea să te interesezi și de cele cu tracțiune integrală. Asta deoarece vehiculele AWD oferă o tracțiune mai bună pe carosabil lunecos, drum accidentat și mai ales pe timp de iarnă cu ninsori ambundente.

Însă pe lângă lista cu beneficii, ar trebui să adăugăm și unele lucruri care ți-ar putea trezi dubii în procurarea unui vehicul 4x4, dar despre care neapărat trebuie să cunoști.

Așadar, în primul rând mașinile cu tracțiune integrală consumă mai mult! Acest lucru este firesc, din motiv că pentru a transmite puterea generată de motor către roți, este nevoie de o energie suplimentară. Tot aici se adaugă și o masă totală mai mare, față de modelele cu tracțiune pe două roți, fapt care în mod evident sporește consumul. 

Modelele AWD au un preț mai mare

Un motiv în plus care ar putea să te pună la dubii ar fi un preț ceva mai mare, care este cerut pentru mașinile cu tracțiune integrală. Acestea sunt mai scumpe decât cele cu roți motrice față sau spate, cu câteva mii de euro. Astfel, dacă nu ești un fan înrăit AWD, nu te confrunți zilnic cu zăpada sau drumuri accidentate, îți sugerăm să cauți o alternativă mai puțin costisitoare. 

Modelele AWD sunt mai complexe

O altă parte a mondeei dictează că vehiculele AWD sunt mai complexe decât cele standard. Chiar dacă acest lucru nu influențează direct cumpărătorii, atunci când te gândești că ai un agregat în plus care ar putea să se strice în timp, iar reparația acestuia niciodată nu costă ieftin, ai încă un argument pentru a te orienta spre modelele cu tracțiune pe doup roți.

Recomandate:

Lamborghini pariază pe viitorul motoarelor cu combustie. Combustibilii sintetici promit să le salveze - Photo
Noutăți
Lamborghini pariază pe viitorul motoarelor cu combustie. Combustibilii sintetici promit să le salveze

Deși industria auto se îndreaptă rapid spre electrificare, Lamborghini rămâne fidel motoarelor cu ardere internă. Marca italiană de supercaruri vede în combustibilii sintetici o

Inna
Ferrari intră pe mare: Hypersail, primul iaht de curse cu propulsie regenerabilă, va debuta în 2026 - Photo
Noutăți
Ferrari intră pe mare: Hypersail, primul iaht de curse cu propulsie regenerabilă, va debuta în 2026

Renumitul constructor italian Ferrari, sinonim cu performanța pe patru roți, pășește în premieră în domeniul curselor maritime prin dezvăluirea unui proiect ambițios: Hypersail, un iaht de

Inna
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz formează o alianță cu Bosch, Continental și ZF pentru a dezvolta o nouă generație de software - Photo
Noutăți
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz formează o alianță cu Bosch, Continental și ZF pentru a dezvolta o nouă generație de software

Germania pune bazele unei revoluții digitale în industria auto: Volkswagen, BMW și Mercedes colaborează pentru dezvoltarea unei noi generații de software.Trei dintre cei mai mari constructor

Inna
Criză la Lotus: producție în pericol în Marea Britanie și planuri de mutare în Statele Unite - Photo
Noutăți
Criză la Lotus: producție în pericol în Marea Britanie și planuri de mutare în Statele Unite

Lotus traversează o perioadă critică, cu rezultate financiare slabe și incertitudini legate de viitorul unităților sale de producție din Regatul Unit. În primele trei luni ale anului, compania a

Inna
Criză istorică în industria auto britanică. Producția atinge cel mai jos nivel din 1949 din cauza tarifelor impuse de SUA - Photo
Noutăți
Criză istorică în industria auto britanică. Producția atinge cel mai jos nivel din 1949 din cauza tarifelor impuse de SUA

Producția de automobile din Marea Britanie a atins, în luna mai, cel mai scăzut nivel din ultimii peste 70 de ani, potrivit datelor publicate de Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT)

Inna
BYD anunță o investiție majoră în Ungaria pentru producția de vehicule comerciale electrice - Photo
Noutăți
BYD anunță o investiție majoră în Ungaria pentru producția de vehicule comerciale electrice

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD continuă expansiunea în Europa, printr-un nou proiect de 94 milioane de dolari în Ungaria. Compania intenționează să construiască o fabrică de

Inna