Află de ce vehiculele electrice câștigă în fața mașinilor pe hidrogen!

De Mariana   |  25 August, 2021

Distribuie :

Producătorii automobilelor demult au înțeles că motoarele tradiționale cu ardere internă au un mare neajuns, emisiile CO2 care reprezintă un aspect de impas în dezvoltarea industriei auto. Bineînțeles, în prezent nimeni nu va sista producția de motoare pe benzină, deoarece cumpărătorii sunt obișnuiți cu astfel de mașini. Cu toate acestea, dacă încercați să priviți cu 10-20 de ani înainte, este evident că viitorul aparține surselor alternative de energie. 

Pe parcursul multor ani sistemele de propulsie cu pile de combustie pe hidrogen au fost considerate viitorul industriei auto. Asta în cuida cheltuielilor mari și complicațiilor cu infrastructura. De asemenea, un motor de alternativă este considerat și cel alimentat de baterii electrice. În opinia experiților există câteva motive pentru care mașinile pe hidrogen nu pot concura cu acele electrice.

Să pornim de la costul acestora. Mașinile pe bază de hidrogen sunt mult mai scumpe decât eletrocarele. Dezvoltarea tehnologiei de producere a bateriilor Li-Ion au demonstrat, că prețul acestora este mult mai mic, prin urmare costul de comercializare al electromobilelor este mult mai redus. 

Automobilele pe hidrogen sunt foarte complicate în construcție. Întreținerea acestora este mult mai costisitoare în comparație cu EV-urile, care practic nu are nevoie de o întreținere propriu-zisă. În caz de anumite dereglări, cheltuielile de reparație vor fi astronomice.

Eficiența motoarelor pe hidrogen este departe de a fi perfectă. Pentru ca o mașină cu pile de combustie să funcționeze, energia electrică este folosită pentru generarea hidrogenului. La rândul său, acesta este convertit în energie electrică pentru alimentarea motorului mașinii. Pierderile totale pe acest lanț pot depăși 50%. Randamentul pilelor de combustie este astfel apropiat de cel al motoarelor termice. În același timp, curentul electric, de la producție la distribuție, stocare în baterii și alimentarea motorului, nu înregistrează mai mult de 20% pierdere.

Automobilele alimentate cu hidrogen sunt dependente de infrastructura de alimentare. Marea majoritate a țărilor lumii nu deține stații de alimentare. Doar câteva state din lume au infrastructura respectivă. În schimb curentul electric este pretutindeni. Și numărul stațiilor crește pe an ce trece.

Și, cel mai important. Numai automobilul cu baterie electrică va putea fi alimentat acasă! Despre plinul cu hidrogen făcut la domiciliu nu poate fi nici vorbă!

Arderea hidrogenului în motoare termice este considerată astăzi o soluție de tranziție, pentru aplicațiile grele în care propulsia electrică nu este viabilă. Mai exact, vorbim de nave, utilaje grele, generatoare electrice și altele de acest fel.

 

Recomandate:

Prețul benzinei și motorinei coborară sub pragul de 25 de lei! ANRE vine cu explicații - Photo
Sociale
Prețul benzinei și motorinei coborară sub pragul de 25 de lei! ANRE vine cu explicații

Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică anunță că atestă în continuare o descreștere a cotațiilor Platts atât la benzină, cât și la motorină, fapt care se reflectă

Pavel
Vezi cum arată acest Porsche 911 Turbo care se laudă cu un parcurs de peste 1 milion de kilometri! - Photo
Noutăți
Vezi cum arată acest Porsche 911 Turbo care se laudă cu un parcurs de peste 1 milion de kilometri!

Angajații atelierului de tuning Apex Motorsport au povestit pe rețelele sale de socializare istorioara unui Porsche 911 Turbo deosebit. Proprietarul mașinii sport vine în mod regulat l

Pavel
MAI a pregătit o listă de recomandări pentru a face față deconectărilor de energie electrică - Photo
Sociale
MAI a pregătit o listă de recomandări pentru a face față deconectărilor de energie electrică

La momentul actual, Republica Moldova se confruntă cu o serie de provocări majore în ceea ce ține de furnizarea energiei electrice. După ce ne-am confruntat cu mai multe probleme în trafic

Inna
Un alt sector al drumului Chișinău-Orhei-Bălți a fost dat în exploatare - Photo
Sociale
Un alt sector al drumului Chișinău-Orhei-Bălți a fost dat în exploatare

Administrația de Stat a Drumurilor (ASD) afirmă că încă un sector de drum al traseului R6 Chișinău-Orhei-Bălți (traseul care unește localitățile Ratuș, Bănești și Prepelița) a fost dat &ici

Inna