Află istoria lui Intercoast GTP, unul dintre cele mai misterioase concepte din anii '90
De Pavel | 29 Septembrie, 2021
În 1992, designerul auto din California, Mel Francis, și-a propus să construiască ceva numit "crucișător transcontinental pentru autostradă". Mel a vrut să combine capacitățile dinamice ale unui supercar și caracterul practic al unui sedan în noul său vehicul, acordând o atenție deosebită economiei.
Intercoast a fost construit pe baza lui Ford Taurus SHO, însă implica un cadru tubular din oțel. Însă punctul forte al crucișătorului rutier era interiorul, unde șoferul ca și în cazul lui McLaren F1, era situat pe mijloc. În spatele acestuia se puteau așeza încă doi pasageri. Mașina trebuia să reprezinte o soluție ideală pentru călătoriile pe distanțe lungi, astfel încât portbagajul avea un volum impresionant.
Nu se știe cu certitudine, dar cel mai probabil Intercoast era echipat cu un motor de 3.0 litri volum capabil de 220 de cai putere, împrumutat de la Taurus SHO de a doua generație.
Mașina misterioasă naște o mulțime de întrebări, pe când avem foarte puține răspunsuri. Printre altele, pe plăcuța de înmatriculare observăm inscripția ”blueovl”, care cel mai probabil face referință la "blueowl", care se traduce drept ”bufnița albastră” sau "blueoval", așa cum sunt numite mașinile Ford din cauza logo-ului caracteristic.
Însă cel mai mare mister rămâne motivul pentru care dezvoltarea ulterioară a lui GTP Intercoast T2 a fost sistată. Mel Francis declară că proiectul nu și-a găsit investitorii, pe motiv că mașina era ruptă din viitor, demonstrând o forță de apăsare (downforce) și o economie fără precedent.
Singurul Intercoast a supraviețuit până în 1997, moment în care a fost dezasamblat pentru piese de schimb.