Alonso câştigă Marele Premiu al Germaniei

De AutoExpert   |  24 Iulie, 2012

Distribuie :

Alonso câştigă Marele Premiu al Germaniei

Temperatura aerului a fost de 20 de grade Celsius, în timp ce pe pistă apogeul l-a atins valoarea de 30. Condiţii perfecte pentru monoposturi şi pentru piloţi – care n-au ezitat să-şi pună în valoarea abilităţile.

Ochii erau fixaţi pe cei doi germani, Vettel şi Schumacher, clasaţi în urma lui Alonso. Spaniolul n-a avut treabă uşoară la start.

Cu toate că Vettel, campionul en-titre, nu a câştigat niciodată pe teren propriu, nu îl făcea mai puţin periculos în ochii pilotului Scuderiei, iar fostul Baron Roşu, care avea să plece din poziţia a treia, deţine încă recordul ca fiind pilotul cu cele mai multe Grand Prix-uri câştigate ,,acasă”.

Acest lucru s-a văzut cel mai bine când luminile semaforului şi-au schimbat culoarea din roşu în verde, iar monoposturile s-au catapultat în primul tur. Schumacher, cu o incisivitate ce ar fi reamintit de zilele sale de glorie, a sărit la poziţia lui Vettel atacându-l necontenit în primul sector, având ocazii palpabile de-ai lăsa praf în ochi. Am avut parte de un duel al generaţiilor, unde experienta participării în Formula 1 şi-ar fi spus cuvântul dacă Vettel n-ar fi rezistat eroic, poate împingând limitele regulamentului cu schimbările de poziţie. Cu pneurile mult mai bine urcate la temperatură optimă în timpul turului de încălzire, Schumacher i-ar fi putut da o lecţie, însă diferenţa dintre monoposturi şi-a spus într-un final cuvântul.

Aşa se face că startul n-a schimbat cu nimic ierarhia din fruntea plutonului.

Alonso, profitând de disputa celor doi germani, şi-a realizat un mic avans ca mai apoi să-şi continue ascensiunea spre victorie, cu Vettel urmărindu-i fiecare mişcare până aproape de final – când Jenson Button a intrat în jocul celor doi. Depăşindu-l indirect pe german, în urma unei intrări la boxe unde schimbul de pneuri a durat efectiv 2.3 secunde, Button s-a văzut pe locul 2 unde a început să pună presiune pe Alonso.

Şi ce mai presiune! Englezul s-a apropiat extrem de mult de spaniol, la o distanţă de 0,600 secunde, încât şi-a permis să folosească la discreţie DRS-ul. Nu ar fi fost prima dată când Alonso ar fi pierdut poziţii preţioase din cauza depăşirilor artificiale, dar, cu toate acestea, depăşirea pilotului ce poartă însemnele Căluţului Cabrat s-a dovedit a fi imposibilă.

Cu o evoluţie constantă, tururile nu şi-au pus amprenta pe monopostul Ferrari precum pe cel al echipei din Surrey, forţat pentru a câştiga prima poziţie. Astfel Button s-a văzut înlăturat de la luptă pentru locul 1 şi pus în situaţia de a-şi apăra poziţia pentru că Vettel venea hotărât din spate.

În cele din urmă inevitabilul avea să se producă şi Button avea să piardă locul secund, dar într-o manieră dubioasă. Vettel a intrat în depăşire, însă englezul avea trasă interioară pe viraj astfel încât l-a scos larg pe german la ieşire. Acesta însă n-a ezitat să îl depăşească pe Button ieşind cu maşina de pe circuit, facilitându-i manevra.

Cursa avea să se termine cu Button pe locul al treilea, iar Vettel pe locul secund, ca mai apoi germanul să fie retrogradat până pe poziţia a 5-a în urma unei penalizări de 20 de secunde.

Nici celălalt pilot de la Red Bull nu a dus-o mai bine. Plecat de pe poziţia a opta, a terminat în aceeaşi poziţie după lupte îndelungate cu Perez şi Kobayashi, fiind la mila celor de la Sauber.

O fi fost dezavantajat de maşină? Probabil, având în vedere că a pierdut ceva timp în spatele lui Vitaly Petrov în încercarea de a-l depăşi, iar Pastor Maldonado se strecurase între cei doi în urma ieşirii la boxe, iar cât ai zice „peşte” trecuse de rus, cu toate că avea pneurile neîncălzite.

Ghinionistul etapei a fost Lewis Hamilton, singurul pilot care nu a terminat cursa, acesta abandonând aproape de finalul întrecerii în turul cu numărul 58. Cu toate că aniversa 100 de Grand Prix-uri, pilotul britanic a avut probleme încă de la start, când în urma unei pene de cauciuc, cauzată de resturile rezultate din acroşajul lui Massa cu Ricciardo, a fost nevoit să intre la boxe.

Recomandate:

(FOTO) Alfa Romeo 33 Stradale: Supercarul exclusivist testează limitele înainte de livrare - Photo
Teste
(FOTO) Alfa Romeo 33 Stradale: Supercarul exclusivist testează limitele înainte de livrare

Alfa Romeo pregătește livrarea unuia dintre cele mai așteptate modele ale sale, supercarul 33 Stradale, programată pentru luna decembrie 2024. Înainte de acest moment, constructorul italian a pu

Inna
Eșecul Taycan redefinește strategia Porsche: combustie vs electrificare - Photo
Noutăți
Eșecul Taycan redefinește strategia Porsche: combustie vs electrificare

Porsche reconsideră strategia de electrificare și ia în calcul dezvoltarea de noi motoare termice pentru modelele viitoare, chiar și pentru cele proiectate inițial ca fiind exclusiv electrice. S

Inna
Sfârșitul unei ere! Audi retrage din producție modelul Q8 e-tron - Photo
Noutăți
Sfârșitul unei ere! Audi retrage din producție modelul Q8 e-tron

Audi Q8 e-tron va fi retras din producție la începutul anului 2025, odată cu închiderea uzinei din Belgia. Modelul, unul dintre SUV-urile electrice emblematice ale mărcii germane, a avut v

Inna
Șeful BMW M confirmă! Viitorul M3 va fi primul care va avea și o versiune electrică - Photo
Noutăți
Șeful BMW M confirmă! Viitorul M3 va fi primul care va avea și o versiune electrică

Șeful diviziei de performanță BMW M, Frank van Meel, confirmă faptul că noua iterație a modelului M3 va fi primul care va avea și o versiune electrică. Astfel, reiterăm că următoarea generație M3

Inna
Poliția informează: în unele zone, din centrul țării, persistă ceață densă - Photo
Sociale
Poliția informează: în unele zone, din centrul țării, persistă ceață densă

Potrivit Poliției Republicii Moldova, pe mai multe trasee din centrul țării persistă ceață densă. Din acest motiv, vizibilitatea scade considerabil. "Amintim, că în astfel de con

Inna
Audi Q5 Sportback: de la platforma PPC la evacuări reale, toate detaliile noului model - Photo
Noutăți
Audi Q5 Sportback: de la platforma PPC la evacuări reale, toate detaliile noului model

Audi continuă succesul modelului Q5 cu lansarea versiunii Sportback, un SUV premium care îmbină eleganța designului cu tehnologia avansată. După ce Audi Q5 a dominat vânzările în 202

Inna
De la 20 la 400 de lei: Barajul Costești-Stânca, tot mai costisitor pentru șoferi - Photo
Sociale
De la 20 la 400 de lei: Barajul Costești-Stânca, tot mai costisitor pentru șoferi

Taxele pentru mijloacele de transport care traversează barajul Nodului Hidrotehnic Costești-Stânca de pe râul Prut, vor crește considerabil. Decizia urmează să fie aprobată în cadrul

Inna