Alonso câştigă Marele Premiu al Germaniei
De AutoExpert | 24 Iulie, 2012
Alonso câştigă Marele Premiu al Germaniei
Temperatura aerului a fost de 20 de grade Celsius, în timp ce pe pistă apogeul l-a atins valoarea de 30. Condiţii perfecte pentru monoposturi şi pentru piloţi – care n-au ezitat să-şi pună în valoarea abilităţile.
Ochii erau fixaţi pe cei doi germani, Vettel şi Schumacher, clasaţi în urma lui Alonso. Spaniolul n-a avut treabă uşoară la start.
Cu toate că Vettel, campionul en-titre, nu a câştigat niciodată pe teren propriu, nu îl făcea mai puţin periculos în ochii pilotului Scuderiei, iar fostul Baron Roşu, care avea să plece din poziţia a treia, deţine încă recordul ca fiind pilotul cu cele mai multe Grand Prix-uri câştigate ,,acasă”.
Acest lucru s-a văzut cel mai bine când luminile semaforului şi-au schimbat culoarea din roşu în verde, iar monoposturile s-au catapultat în primul tur. Schumacher, cu o incisivitate ce ar fi reamintit de zilele sale de glorie, a sărit la poziţia lui Vettel atacându-l necontenit în primul sector, având ocazii palpabile de-ai lăsa praf în ochi. Am avut parte de un duel al generaţiilor, unde experienta participării în Formula 1 şi-ar fi spus cuvântul dacă Vettel n-ar fi rezistat eroic, poate împingând limitele regulamentului cu schimbările de poziţie. Cu pneurile mult mai bine urcate la temperatură optimă în timpul turului de încălzire, Schumacher i-ar fi putut da o lecţie, însă diferenţa dintre monoposturi şi-a spus într-un final cuvântul.
Aşa se face că startul n-a schimbat cu nimic ierarhia din fruntea plutonului.
Alonso, profitând de disputa celor doi germani, şi-a realizat un mic avans ca mai apoi să-şi continue ascensiunea spre victorie, cu Vettel urmărindu-i fiecare mişcare până aproape de final – când Jenson Button a intrat în jocul celor doi. Depăşindu-l indirect pe german, în urma unei intrări la boxe unde schimbul de pneuri a durat efectiv 2.3 secunde, Button s-a văzut pe locul 2 unde a început să pună presiune pe Alonso.
Şi ce mai presiune! Englezul s-a apropiat extrem de mult de spaniol, la o distanţă de 0,600 secunde, încât şi-a permis să folosească la discreţie DRS-ul. Nu ar fi fost prima dată când Alonso ar fi pierdut poziţii preţioase din cauza depăşirilor artificiale, dar, cu toate acestea, depăşirea pilotului ce poartă însemnele Căluţului Cabrat s-a dovedit a fi imposibilă.
Cu o evoluţie constantă, tururile nu şi-au pus amprenta pe monopostul Ferrari precum pe cel al echipei din Surrey, forţat pentru a câştiga prima poziţie. Astfel Button s-a văzut înlăturat de la luptă pentru locul 1 şi pus în situaţia de a-şi apăra poziţia pentru că Vettel venea hotărât din spate.
În cele din urmă inevitabilul avea să se producă şi Button avea să piardă locul secund, dar într-o manieră dubioasă. Vettel a intrat în depăşire, însă englezul avea trasă interioară pe viraj astfel încât l-a scos larg pe german la ieşire. Acesta însă n-a ezitat să îl depăşească pe Button ieşind cu maşina de pe circuit, facilitându-i manevra.
Cursa avea să se termine cu Button pe locul al treilea, iar Vettel pe locul secund, ca mai apoi germanul să fie retrogradat până pe poziţia a 5-a în urma unei penalizări de 20 de secunde.
Nici celălalt pilot de la Red Bull nu a dus-o mai bine. Plecat de pe poziţia a opta, a terminat în aceeaşi poziţie după lupte îndelungate cu Perez şi Kobayashi, fiind la mila celor de la Sauber.
O fi fost dezavantajat de maşină? Probabil, având în vedere că a pierdut ceva timp în spatele lui Vitaly Petrov în încercarea de a-l depăşi, iar Pastor Maldonado se strecurase între cei doi în urma ieşirii la boxe, iar cât ai zice „peşte” trecuse de rus, cu toate că avea pneurile neîncălzite.
Ghinionistul etapei a fost Lewis Hamilton, singurul pilot care nu a terminat cursa, acesta abandonând aproape de finalul întrecerii în turul cu numărul 58. Cu toate că aniversa 100 de Grand Prix-uri, pilotul britanic a avut probleme încă de la start, când în urma unei pene de cauciuc, cauzată de resturile rezultate din acroşajul lui Massa cu Ricciardo, a fost nevoit să intre la boxe.