Ambuteiajele problema orașelor mari - o spune INP! Iar noi ne întrebăm, care este soluția?

De Redactor AE   |  12 Martie, 2019

Distribuie :

Că sunt ambuteiaje în Chișinău, nu e chiar o noutate, dar am accesat postarea de pe Facebook în mare grabă, în speranța că voi afla și despre careva soluții sau măsuri întreprinse. Și iată care sunt ele.

AICI aveți comunicatul de presă. De la bun început trebuie să vă spun că, am interpretat-o ”așa cum ne convine”. Din ce înțeleg, singurul lucru care s-a putut face pentru a scăpa de ambuteiaje, este să se dea amenzi. Multe amenzi...

Citez. ”În primele două luni ale anului curent, au fost înregistrați în jur de 10.000 de șoferi care au încălcat regulile de circulație pe teritoriul capitalei. Este de menționat că, parcarea transportului în adiacentul stațiilor de așteptare, oprirea neregulamentară a mașinelor cu sistemul de semnalizare - avariere conectat, staționarea mijloacelor de transport parcate neregulamentar pe marginea carosabilului, manevrele de pe o bandă pe alta fără folosirea semnalizării, sunt cele mai grave abateri de la RCR. Acestea duc la blocarea benzilor de circulație, formarea ambuteiajelor și influiențează direct la viteza de circulație în municiupiul Chișinău.

Aici, no comment. Este adevărat că 80% din șoferi, sunt restanți cu majusculă la capitolul cultură și respect în trafic. Fiecare, cum îl taie capul așa șofează, unii cu 30-40kmh că e ”nou la volan”, alții cu 80kmh că sunt în grabă, restul, în funcție de dispoziție, temperament, consum de carburant și mulți alți factori și convingeri subiective, dar numai nu după regulament!

Parcatul pe două minute în genere e sport național! Ce mai contează că perturbezi circulația rutieră? Toți trebuie să fie toleranți cu nevoia ta de două minute!

În continuare, ”În urma unei analize efectuate de către INP pe parcursul ultimilor ani s-a constat o majorare considerabilă a fluxului de transport - fapt care duce la dificultăți în circulația acestuia și formarea ambuteiajelor în capitală. Astfel, în urma unei analize efectuate s-a constatat că cele mai afectate și aglomerate puncte se află în sectoarele Centru, Râșcani și Buiucani.” Deci restul, treacă meargă, sunt ok (?).

Pentru staționarea sau parcarea în locurile interzise, doar în mun.Chișinău, de la începutul acestui an au fost documentați aproximativ 450 de șoferi”. Eram curios să aflu, de ce, este mereu blocată banda întâi, pe str Calea Orheiului, aproape de intersecția cu studenților, de mașini care vin la târg-ul de piese auto de vizavi? Este atât de permisiv singurul drum de acces în și din oraș, spre nord? Sau nu e inclus sectorul respectiv în lista de zone aglomerate? Ani de zile, stau parcate mașinile pe dreapta și se înghesuie automobiliștii din trei coloane, în două, din care în final doar una mai rămâne liberă pentru deplasarea înainte, spre ieșirea din oraș!

În acest context, mă întreb cum ”Inspectoratul Național de Patrulare zilnic antrenează inspector la cele mai dificile intersecții pentru fluidizarea traficului”? De ce se iau măsuri doar acolo unde se vede, în intersecții mari și la sensuri giratorii, iar alți inspectori de patrulare păzesc radarul la umbră...

Din păcate, nici pomină despre inițiative sau alte soluții înaintate, decât ceea ce avem pentru moment. Amenzi pentru că...amenzi, că disciplinăm șoferii, doar în unele locuri (vezi piața VAZ) și așa, mai selectiv iar a doua metodă este dirijarea în intersecții. Despre ultima, cât de utilă este, mă abțin să discut, îi învit pe șoferi să se expună.

[gallery columns="2" link="file" size="medium" ids="98285,98286,98289,98288"]