Americanii de la Canoo au prezentat proiectul unui pickup electric ce vrea să concureze cu Tesla Cybertruck

De Sergiu   |  11 Martie, 2021

Distribuie :

Startup-ul Canoo, care este specializat în mașini electrice a prezentat recent proiectul unui pickup electric flexibil, ce oferă soluții modulare și până la 600 CP.

La baza modelului stă platforma-skateboard modulară, cu soluții smart de economisire a spațiului, grație aranjamentului special, ce permite concentrarea subansamblelor.  Astfel, chiar dacă oferă un spațiu generos, pickup-ul măsoară doar 4.677 mm în lungime, 1.980 mm în lățime, având 1.920 mm înălțime. Ampatamentul înregistrează  2.850 mm.

Bena măsoară 1.183 mm, opțional fiind disponibilă și o extensie de 762 mm, ce permite un spațiu full size de depozitare. Pe adâncime bena măsoară 530 mm, iar capacitatea utilă de încărcare e de până la 817 kg. Proiectanții au inclus și un cârlig de remorcare, dar nu se menționează eventuala capacitate de tractare a vehiculului.

Nu sunt oferite nici prea multe detalii în ce privește sistemul de propulsie. Canoo menționează doar că vor fi disponibile variante cu tracțiune spate și integrală, pentru configurații cu unul și două motoare electrice, respectiv. Cea mai potentă versiune ar trebui să dezvolte 600 CP și 745 Nm. Autonomia specificată se balasează în jurul cifrei de 320 km.

Interiorul se laudă cu o configurație nu tocmai ordinară. Un loc aparte îl ocupă ergonomia, o sumedenie de locuri de depozitare sunt incluse aici. Pentru a economisi spațiul direcția este de tip ”drive-by-wire”, ceea ce înseamnă că comenzile mecanice sunt înlocuite de cele electronice, fapt ce îmbunătățește considerabil și feedbackul.

Dacă Cybertruck-ul se prezintă cu un design cu forme pătrățoase, pe seama căruia s-a polemizat mult, existând temeri că unghiurile ascuțite ar fi periculoase în cazul unui impact, pickup-ul de la Canoo prezintă linii fluide, pentru un aspect deloc tradițional, care cu greu poate fi asociat cu o utilitară. În partea din față este disponibil un ”frunk”, capacul căruia poate servi foarte propice și drept măsuță, în interior sunt integrate o serie de prize.

În panourile laterale ale caroseriei sunt prevăzute spații suplimentare de depozitare și chiar un frigider integrat. Pentru aventurierii în off-road, pickup-ul poate fi convertit cu ușurință într-un camper veritabil.

Mai multe detalii vor fi făcute disponibile odată ce vor fi deschise pre-comenzile în a doua jumătate a anului. Livrările sunt planificate pentru începutul anului 2023. Startup-ul mai menționează că planifică să recurgă la outsourcing pentru asamblarea vehicului, dar nu a oferit detalii suplimentare.

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x