Aşteptări neîmplinite. Alfa Romeo Giulia s-a vândut mult mai rău decât sperau italienii

De Redactor AE   |  9 Iunie, 2017

Distribuie :

Speranţele italienilor s-au năruit după ce Alfa Romeo Giulia a reuşit să convingă puţin peste 20.000 de clienţi, deşit prognozele erau mult mai optimiste.

Sergio Marchionne aștepta să vândă între 75.000 și 100.000 de unități Alfa Romeo Giulia, însă în primele 12 luni de la lansare au fost livrate numai 19.000 de bucăți în Europa şi alte 1600 de exemplare în SUA.

Marea speranţă a constructorului italian şi modelul-cheie, Alfa Romeo Giulia, trebuia să reînvie marca în faţa cumpărătorilor. Alături de SUV-ul Stelvio, Giulia urma să scoată din umbră brandul şi să fie o alternativă demnă în faţa germanilor. Realitatea însă este alta, una mult mai dură.

De trei ori mai puţin. De la 75.000 la 20.500 unităţi nu este un rezultat chiar optimist, mai ales că de mai bine de patru luni de zile, sedanul este disponibil şi în SUA. Conform analiștilor de la JATO Dynamics, Alfa Romeo a vândut 18.908 unități Giulia între mai 2016 și aprilie 2017, primul său an plin de prezență în showroom-uri. La acestea se adaugă cele 1600 de exemplare Giulia vândute de Alfa Romeo în SUA.

Există o părere, care spune că cifrele reduse sunt în mare parte din cauza faptului că Alfa Romeo a renunțat la dezvoltarea unei versiuni break a modelului său în condițiile în care piețele europene de mare volum (Germania, Italia, Spania, Marea Britanie și Franța) mizează pe acest tip de caroserie în segmentul mediu premium.

Speranța celor de la Alfa Romeo la o creștere serioasă a vânzărilor pare a sta în SUV-ul Stelvio, adică exact modelul în favoarea căruia șefii Alfa au renunțat la o eventuală variantă break a lui Giulia.