Aston Martin a prezentat cel mai puternic SUV de lux din lume! Folosește un motor Mercedes-AMG și oferă peste 700 CP
De Pavel | 1 Februarie, 2022
Chiar dacă Aston Martin DBS este încă un model tânăr, acesta a reușit deja să primească mai multe versiuni speciale, a fost tunat de atelierul Mansory și a devenit mașina oficială a Serviciului Medical de Formula 1.
Acum SUV-ul de lux are un alter ego, modificarea DBX707. Atunci când Aston Martin a promis să lanseze cel mai puternic SUV de luxdin lume, nu au mințit deloc. Și chiar dacă nu există sub capotă un motor V12, noul 707 este la foarte mică distanță de performanțele infernalului Dodge Durango SRT Hellcat.
Sub capota lui Aston Martin DBX707 găsim unul dintre cele mai bune și lăudate motoare de performanță din lume! Vorbim despre unitatea V8 Bi-turbo de 4.0 litri volum dezvoltată de Mercedes-AMG. Motorul este echipat cu turbocompresoare noi cu rulmenți cu bile și o setare specială a ECU, astfel ca să pună la dispoziția șoferului tocmai 707 CP și 900 Nm!
Astfel, modelul britanic depășește cu încredere concurenții săi direcți precum: Lamborghini Urus (650 CP), Lister Stealth (675 CP), Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid (680 CP ), Bentley Bentayga Speed (635 CP), BMW X5 M Competition (625 CP).
În același timp, DBX707 este la fel de rapid ca deținătorul recordului Nurburgring, Porsche Cayenne Turbo GT. Accelerarea de la 0-100 km/h durează 3.3 secunde, iar viteza maximă este de 310 km/h.
Pentru a obține aceste cifre dinamice, a fost necesar să fie instalată transmisia AMG Speedshift MCT 9P cu ambreiaj umed. Puntea spate are un nou diferențial cu blocare electronică și o pereche principală scurtată (raport de transmisie 3.27 în loc de 3.07). În plus, s-au schimbat algoritmii transmisiei ale tracțiunii integrale, suspensiei pneumatice, amortizoarelor adaptive, servodirecției și barelor stabilizatoare active cu un sistem de bord de 48 de volți.
La capitolul dezign, observăm modificările la nivelul grilei radiatorului care a devenim mai mare, forma barelor de protecție, pragurilor și luminilor de zi. Posteriorul a fost decorat cu un difuzor de aer masiv, un nou eleron și patru țevi ale eșapamentului.
Interiorul a fost înzestrat cu scaune sport, inserții din furnir Piano Black, elemente din carbon și plasă metalică, deși principala noutate este selectorul modurilor de conducere plasat pe consola centrală, butoanele de control a suspensiei și reglarea sunetului evacuării.
Conform planurilor Aston Martin, producția mdelului DBX707 va începe în primul trimestru al anului 2022, în timp ce primele livrări sunt programate pentru luna iunie.