Audi a câştigat pentru a XII-a oară cursa de 24 de ore de la Le Mans
De AutoExpert | 23 Iunie, 2013
Audi a câştigat pentru a XII-a oară cursa de 24 de ore de la Le Mans
Ediţia de anul acesta a celei mai grele curse de anduranţă din lume – 24 de ore de la Le Mans 2013, a reuşit să continue tradiţia de a fi unul dintre cele mai deosebite spectacole auto, depăşirile, ieşirile în décor şi ploaia au fost componentele care au animat circuitul francez timp de 24 de ore. Din nefericire însă, cursa de la Le Mans din acest an va intra în istorie şi cu un moment tragic – pilotul echipei Aston Martin Racing, Allan Simonsen a decedat în urma unui accident în chiar primele tururi ale cursei din week-end (Aston Martin-ul cu numărul 95 pilotat de danezul de 34 de ani şi care plecase din pole position în clasa sa a pierdut spatele în virajul Tertre Rouge şi a percutat violent bariera metalică de pe marginea circuitului).
Echipajul Audi de pe bolidul cu numărul 2 (Tom Kristensen, Allan McNish, Loic Duval) a reuşit să treacă primul linia de sosire după cele 24 de ore ale cursei, Kristensen aflându-se la a noua victorie în cea mai cunoscută cursă de anduranţă a lumii. "E o victorie pe care i-o dedic lui Allan Simonsen. Un pilot fantastic. Acest trofeu e pentru el", a declarat Kristensen. Colegii săi de echipaj, Allan McNish şi Loic Duval, s-au aflat la al treilea, respectiv la primul Le Mans câştigat în carieră. Audi a reuşit să-şi adjudece şi al treilea loc pe podium, prin echipajul de pe Audi-ul cu numărul 3 (Oliver Jarvis, Marc Gene și Lucas Di Grassi).
Constructorul japonez a reuşit să ajungă pe a doua poziţie a clasamentului final cu prototipul Toyota cu numărul 8 (Sebastien Buemi, Anthony Davidson, Stephane Sarrazin). Cele trei maşini Audi au pornit de pe primele poziţii la start, însă japonezii au profitat de viteza de top mai mare. Japonezii au sperat chiar la mai mult decât atât, bazându-se pe consumul mult mai redus al prototipurilor sale, însă reprizele repetate de ploaie şi cele 11 intrări ale Safety Car-ului au dat peste cap planurile Toyota.
Martin Plowman, Ricardo Gonzalez şi Bertrand Baguette au terminat pe locul al şaptelea la general cu bolidul Morgan-Nissan cu numărul 35, reuşind să câştige categoria LMP2. Porsche la rândul său şi-a adjudecat cele două categorii ale GT-urilor. Echipajul Marc Lieb, Richard Lietz şi Romain Dumas şi-au adjudecat vitcoria în clasa GTE-Pro , în timp ce Raymond Narac, Christophe Bourret şi Jean-Karl Vernay au câştigat cu Porsche-ul cu numărul 76 categoria GTE-Am, dedicată piloţilor amatori.
Audi şi Toyota se vor duela la cursa 24 de ore de la Le Mans şi anul viitor, atunci când în categoria-principală LMP1 va reveni şi Porsche – producătorul care deţine cel mai mare număr de victorii în cursa franceză: 17.