Audi a prezentat noile RS3 Sportback și Sedan! Compactele oferă 400 CP și Drift Mode

De Pavel   |  19 Iulie, 2021

Distribuie :

Audi lanseazî noua generație RS3 și publică imagini detaliate, dar și informații desfășurate despre noul model de performanță în caroseria Sportback și Sedan. Nemții anunță că startul comenzilor este programat pentru mijlocul lunii august, iar primele livrări se vor face în toamna acestui an.

Așadar, să începe cu designul. Partea frontală este dominată de grila Singleframe car a fost retușată de specialiștii companiei, farurile Matrix LED la fel primesc o formă regândită, prizele de aer din bara față sunt mai generoase, iar aripile frontale sun cu 33 mm mai evazate în comparație cu generația precedentă.

Modelul vine standard cu jante cu diametrul de 19 inch, care în premieră pot fi opțional încălțate cu anvelope semi-slick. Eleronul de la posterior este finisat în culoarea neagră, stopurile au un design nou, bara spate integrează inserții negre și un difuzor aerodinamic, precum și terminațiile sistemului de evacuare RS Sport, de formă ovală.

La interior, noul RS3 se prezintă cu un volan turtit în partea de jos, tapițat în alcantara, padelele sunt din zinc, iar scaunele sport opt fi tapițate opțional cu piele Nappa. Bifând pachetul Design, clienții se vor bucura de mai multe elemente roșii și verzi din habitaclu.

Display-ul de 12.3 inch este destinat instrumetarului de bord virtual, care oferă o grafică specială, specifică modelelor RS. Sistemul de infotainment este proiectat printr-un ecran de 10.3 inch, oferind informații necesare pentru un condus pe circuit, printre care temperatura motorului sau presiunea din anvelope.

Inginerii Audi au decis să păstreze în continuare unitatea benzinară TFSI de 2.5 litri volum, care dezvoltă 400 CP și 500 Nm în varianta europeană, sau 407 CP și 520 Nm în versiunea destinată clienților din SUA. Puterea este gestionată de o transmisie S-tronic cu șapte rapoarte și dublu ambreiaj, care a primit noi setări, supă care este transmisă către roți prin intermediul sistemului de tracțiune integrală quattro.

În aceste condiții, noul RS3 accelerează de la 0-100 de km/h în 3.8 secunde, adică cu 0.3 secunde mai rapid decât anterioara generație, iar viteza maximă este tradițional limitată la 250 km/h. Pachetul opțional RS Dynamic mută limita la 290 km/h.

Cea mai mare noutate la capitolul tehnic este sistemul RS Torque Splitter, care vine în locul diferențialului spate al vechiului RS3. Audi promite o manevrabilitate sporită, mai cu seamă în virajele rapide, iar șoferul are la dispoziție și un mod special pentru drift, numit RS Torque Rear.

Printre alte moduri de rulare se numără: Comfort, Auto, Dynamic RS Individual, Efficiency și RS Performance, destinat circuitelor.

Standard, compacta de performanță primește o suspensie RS care coboară garda la sol cu 10 milimetri față de un S3, sau cu 25 mm în comparație cu A3. Sistemul de frânare folosește discuri din oțel, ventilate și perforate, cu diametrul de 375 mm pe axa față, care sunt cu 10 kilograme mai ușoare decât cele montate pe modelul anterior.

Opțional, noul RS3 poate fi echipat cu o suspensie activă, dar și cu frâne ceramice care mai scad masa proprie cu încă 10 kilograme. Etrierele pot fi finisare în diferite nuanțe, cum ar fi: gri, roșu, albastru sau negru.

Caietul de comenzi pentru noile RS3 Sportback și RS3 Sedan se va deschide la mijlocul lunii august, iar primele exemplare vor fi livrate în toamna acestui an. În Germania, varianta Sportback pornește de la 60.000 de euro, iar pentru Sedan clienții vor achita cel puțin 62.000 de euro.

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x