Audi amână renunțarea la motoarele termice. Brandul german își revizuiește strategia de electrificare

De Inna   |  17 Iunie, 2025

Distribuie :

Audi a decis să schimbe radical direcția strategiei sale de electrificare. Deși anterior anunțase că va opri producția de modele cu motoare cu ardere internă, începând cu anul 2033, constructorul german confirmă oficial că va continua să ofere astfel de motorizări și după acel termen.

Anunțul marchează o schimbare importantă în planul de tranziție către mobilitatea electrică, stabilit inițial în 2021. La acea vreme, Audi preciza că din 2026 va lansa doar modele electrice noi, urmând ca, până în 2033, întreaga sa gamă să fie compusă exclusiv din vehicule electrice. Patru ani mai târziu, contextul pieței a determinat o revizuire completă a acestui plan ambițios.

Gernot Döllner, CEO Audi: „Flexibilitatea este esențială”

Confirmarea a venit din partea lui Gernot Döllner, CEO-ul Audi, într-un interviu acordat publicației britanice Autocar. Acesta a declarat că tranziția către electromobilitate nu avansează în ritmul preconizat, iar prelungirea producției de modele termice și hibride oferă o flexibilitate strategică necesară în contextul actual.

„Audi va lansa începând cu perioada 2024-2026 o gamă complet nouă de vehicule cu motoare termice și hibride cu încărcare la priză, iar asta ne oferă flexibilitate totală pentru cel puțin 7 sau 8, poate chiar 10 ani, iar apoi vom vedea cum vor evolua piețele noastre”, a declarat Dollner.

Arhitecturi noi și colaborare extinsă în Grupul Volkswagen

Audi nu doar că își extinde portofoliul de modele termice și hibride, ci va juca un rol esențial în dezvoltarea de noi arhitecturi pentru întregul Grup Volkswagen. CEO-ul Audi a confirmat implicarea mărcii în proiectarea platformei SSP (Scalable Systems Platform), care va sta la baza viitoarelor modele de dimensiuni mari din grup – inclusiv pentru branduri partenere precum Rivian, implicată în dezvoltarea unor produse comune.

Recomandate:

Consiliul Concurenței autorizează preluarea unor stații PECO de către Now Oil Retail - Photo
Noutăți
Consiliul Concurenței autorizează preluarea unor stații PECO de către Now Oil Retail

Consiliul Concurenței al Republicii Moldova a emis o decizie prin care aprobă tranzacția de concentrare economică prin care compania Now Oil Retail SRL preia controlul asupra mai multor stații de alim

Inna
Xiaomi va aduce mașinile electrice în Europa până în 2027. SUV-ul YU7, rivalul lui Tesla Model Y, atrage deja cerere record - Photo
Noutăți
Xiaomi va aduce mașinile electrice în Europa până în 2027. SUV-ul YU7, rivalul lui Tesla Model Y, atrage deja cerere record

Producătorul chinez Xiaomi, cunoscut la nivel mondial pentru smartphone-urile sale, își extinde ambițiile și pe piața auto. Compania a confirmat că intenționează să înceapă vânzările

Inna
Polițiștii nu mai sunt obligați să prezinte legitimația de serviciu, dar este o condiție importantă - Photo
Sociale
Polițiștii nu mai sunt obligați să prezinte legitimația de serviciu, dar este o condiție importantă

Conform noilor reglementări, un polițist aflat în uniformă nu mai are obligația de a arăta legitimația de serviciu. În astfel de situații, este suficient ca acesta să se prezinte verbal, p

Inna
Nu lăsați copiii în mașină, pe timp de caniculă! IGSU vine cu avertisment - Photo
Noutăți
Nu lăsați copiii în mașină, pe timp de caniculă! IGSU vine cu avertisment

Specialiștii atrag atenția că minorii nu trebuie lăsați singuri în autoturisme, mai ales în zilele caniculare, din motiv că temperatura din interior crește extrem de rapid și poate de

Inna
Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă - Photo
Noutăți
Cehia, prima țară din UE care testează limita de viteză de 150 km/h pe autostradă

Cehia va intra în istorie ca primul stat membru al Uniunii Europene care permite șoferilor să circule legal cu 150 km/h pe autostradă. Măsura va fi aplicată experimental de la sfârșitul lu

Inna
Mașinile cu cele mai mari costuri de întreținere după 5 ani. Porsche Cayenne, în topul listei - Photo
Curiozităţi
Mașinile cu cele mai mari costuri de întreținere după 5 ani. Porsche Cayenne, în topul listei

După câțiva ani de utilizare, unele automobile pot deveni o adevărată povară financiară pentru proprietari. Specialiștii atrag atenția că anumite modele ajung să implice cheltuieli ridicate de &

Inna