Audi le-a reamintit tuturor că a dezvoltat primul model PHEV încă în anul 1989!

De Pavel   |  14 Mai, 2020

Distribuie :

În zilele noastre modelele hybrid devin tot mai populare și câștigă tot mai mulți clienți pe piața globală. În această ordine de idei, compania Audi ține să le reamintească tuturor că a construit primul său model plug-in hybrid în anul 1989.

Era anul în care savantul britanic Tim Berners-Lee inventa World Wide Web-ul, când casetele erau mai populare decât CD-urile, iar telefoanele mobile aveau dimensiunile unei cărămizi.

Prezentat la Salonul Auto de la Geneva din 1990, modelul Duo era construit la baza lui Audi 100 Avant. Motorul său de 2.3 litri volum în cinci cilindri era capabil să dezvolte 134 CP livrați către axa față, în timp ce motorul Siemens de 12 CP, alimentat de la o baterie nichel-cadmiu de 9 kWh, rotea roțile din spate.

În mod normal, ambele surse de propulsie funcționau în pereche, însă Duo avea și un regim special de rulare, care permitea conceptului să ruleze într-un mod full electric pentru o perioadă scurtă de timp.

Modelele moderne PHEV la fel oferă acest mod de rulare, doar că acesta se activează printr-o simplă acționare a unui buton, pe când Duo trebuia să staționeze, cutia să fie în poziția N (Neutru), după care șoferul putea alege acel regim pur electric.

Autonomia lui Audi Duo era de circa 40 de kilometri la o viteză nu mai mare de 50 km/h. Modelul era totodată echipat și cu un sistem de frânare regenerativă și panouri solare pe acoperiș pentru a alimenta cât mai eficient bateria.

În total, au fost construite doar 10 prototipuri a acestui model, unul dintre care era folosit experimental pe post de taxi în Ingolstadt, orașul natal al Audi. Din păcate, Audi Duo nu a fost niciodată comercializat.

Abia în 1997, Audi a construit primul model PHEV care putea fi cumpărat de orice client. Acesta se numea A4 Duo, iar nemții a declară că acesta a fost primul hybrid din lume produs în serie.

AUTO-BIOGRAPHYPioneer – The Audi A4 duo is Audi’s first plug-in hybrid.

Vehiculul era echipat cu un sistem de propuslie hybrid, alcătuit dintr-un motor diesel de 1.9 litri volum de 90 CP și un motor electric de 29 CP.

Prețul acestuia era practic de două ori mai mare decât a unui A4 Avant cu motor tradițional. Audi spera să comercializeze circa 500 de exemplare a versiunii Duo, anual, însă producția acestuia a fost sistată în 1999, fiind asamblate în total doar 60 de unități.

https://autoexpert.md/diverse/istorie/pe-cand-elon-musk-era-adolescent-mercedes-prezenta-190e-elektro-predecesorul-gamei-eq/