Avantaj prin tehnologie! Audi își anunță strategia până în 2030

De Mariana   |  26 August, 2021

Distribuie :

Vorsprung 2030, este numele noii strategii Audi care nu indică doar spre viitor, ci și spre tradiție. Mai bine de 50 de ani, motto-ul mărcii germane a fost „Vorsprung durch Technik”, adică în fruntea tehnologiei. Și în Ingolstadt își propun să iasă cu capul sus în fața provocărilor din acest deceniu, făcând din avangarda tehnologică steagul lor. În anii următori, producătorul nu va viza doar să devină 100% electric, ci și să revoluționeze întregul ecosistem în vederea digitalizării mai întâi și, conducerii autonome mai târziu.

Din 2026 vor fi lansate doar modele full electrice, dar asta nu înseamnă că peste cinci ani nu va mai fi loc pentru motoarele cu ardere internă pe listele celor patru inele. Această dată, de fapt, marchează începutul unei tranziții care va duce la ieșirea treptată din scena modelelor cu piston (inclusiv hybrizi), care vor rămâne în vânzare cel puțin până în 2033, anul în care compania a stabilit stoparea producerii motoarelor endotermice. 

Astfel producătorul tinde să contribuie la rezolvarea unor probleme pe scară globală, reducând radical, de exemplu, emisiile de CO2 și încălzirea globală. Audi, hotărând să se concentreze asupra emisiilor zero ale sistemelor de propulsie, nu dezvoltă tehnologii de dragul lor, ci soluții pentru a menține lumea în mișcare. Cu toate acestea, strategia Vorsprung 2030 nu este deja pusă în piață. Casa celor patru inele intenționează să analizeze continuu piața și, eventual, să-și schimbe cursul pentru a reacționa rapid la tendințele în schimbare.

Pentru a implementa acest nou program, Audi își propune să exploateze și mai mult sinergiile din cadrul grupului Volkswagen. Ca parte a planului New Auto, prezentat la Wolfsburg în iulie anul trecut, corporația Volkswagen va colabora pentru a crea noi tehnologii, exploatând diferit cunoștințe pentru a aborda mai bine această fază a transformării industriei. Astfel, inginerii Audi vor putea lucra cu mărci italiene precum Lamborghini, Italdesign sau Ducati, cu care își vor împărtăși cunoștințele pentru a se îmbunătăți reciproc. 

               

Pentru a avea o viziune mai largă a viitorului, Audi s-a bazat pe aproximativ 500 de angajați, din diverse niveluri ierarhice și diferite țări (inclusiv China), pentru a analiza peste 600 de tendințe. Cercetările făcute de marca germană au confirmat imediat că piața globală, pe termen lung, tinde spre tehnologii electrice noi, cum ar fi cele mai avansate sisteme de asistență a șoferului. Dar pentru a se diferenția de concurență, Audi se va concentra pe design, calitate și exclusivitate, încercând în același timp să creeze un ecosistem pentru clienții săi în care să fie integrate toate noile tehnologii.

Pentru a avea conectivitate și sisteme de operare care vor permite actualizări over-the-air capabile să transforme o mașină, schimbându-i probabil caracteristicile de direcție sau performanța, Audi va exploata și cunoștințele Cariad, compania din orbita Wolfsburg specializată în dezvoltarea de software, care până în 2025 va prezenta noua arhitectură tehnologică uniformă pentru întregul grup Volkswagen. Acest lucru va duce la un sistem de operare comun tuturor mărcilor (care va fi apoi personalizat de diferiții producători), care se va baza pe un cloud unificat.

 

 

Recomandate:

Stellantis închide o uzină istorică din Marea Britanie pentru a face loc viitorului electric - Photo
Noutăți
Stellantis închide o uzină istorică din Marea Britanie pentru a face loc viitorului electric

Grupul Stellantis a anunțat închiderea fabricii Vauxhall din Luton, una dintre cele mai vechi uzine auto din Marea Britanie, care va înceta producția după 120 de ani de activitate. Această

Inna
Pentru o mită de 200 lei, a fost amendat cu 50.000 lei! Cazul unui șofer din nordul țării - Photo
Sociale
Pentru o mită de 200 lei, a fost amendat cu 50.000 lei! Cazul unui șofer din nordul țării

Un șofer din Florești a fost condamnat pentru corupție activă după ce a încercat să mituiască un echipaj de patrulare pentru a evita o sancțiune contravențională. Incidentul a avut loc în

Inna