Bavarezii aniversează 25 de ani de producţie a motorului V12

De AutoExpert   |  11 Septembrie, 2012

Distribuie :

Bavarezii aniversează 25 de ani de producţie a motorului V12

Reprezentanţii companiei BMW vor oferi modelul 760Li într-o ediţie specială pentru a celebra 25 de ani de la apariţia primului model BMW cu motor V12 prezent pe piaţă. Germanii sărbătoresc cu doar 15 exemplare aniversare, toate disponibile doar pe piaţa din Statele Unite ale Americii. Ediţia specială a lui 760Li va costa de la 159.969 dolari cu toate taxele incluse, cu peste 20.000 de dolari mai mult comparativ cu un 760Li de serie pe piaţa americană. Această ediţie specială este apogeul actualei game BMW Seria 7 şi este echipată cu o serie de elemente inedite. Motorizarea este singura rămasă nemodificată, dar standard în cazul lui BMW 760Li implică un timp 0-100 km/h de 4.5 secunde şi o viteză maximă de 209 km/h.Opţional, pachetul M Sport duce viteza maximă la 250 km/h, limitată electronic.

Ediţia specială "V-12 25 Years Edition" obţine un interior echipat de specialiştii de la BMW Individual. Habitaclul este decorat în piele Full Merino, nuanţa "Champagne" din gama Individual şi are cusături negre. Covoraşele sunt negre şi au cusături în nuanţa "Champagne". Pe lângă aceste elemente, avem un sistem de multimedia pentru locurile din spate, cu tot cu iDrive, jante din aliaj de 20 inch, modelul 301 din gama Individual, plafon îmbrăcat în Alcantara, nuanţa "Champagne", montanţii laterali îmbrăcaţi în piele neagră, ornamente din lemn "Piano Black" din gama Alcantara, volan cu inserţii din lemn "Piano Black" şi ornamente exterioare Shadowline. Toate tetierele, pragurile laterale şi comenzile iDrive sunt inscripţionate cu numele acestei ediţii speciale.

Primul model BMW echipat cu un motor V12 era 750iL E32 care avea un motor de 5.0 litri capabil să dezvolte 300 CP şi 450 Nm şi avea nevoie de 7.45 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, în timp ce viteza maximă era limitată electronic la 250 km/h. În acel timp, motorul M70 a fost dezvoltat în baza unităţii M20 cu şase cilindri în linie, cele două motoare fiind unite la un unghi de 60 de grade, iar gestiunea motorului a fost asigurată de două unităţi ECU, una pentru fiecare set de şase cilindri.