Bavarezii se pregatesc sa dea loviura cu noul X3

De AutoExpert   |  11 Septembrie, 2010

Distribuie :

Bavarezii se pregatesc sa dea loviura cu noul X3



Recent, BMW a prezentat primele imagini ale celei de-a doua generatii X3. SUV-ul compact al bavarezilor isi schimba designul, interiorul, motoarele si se pregateste sa-si continue cu succes cariera pe piata.

Noul X3 nu mai este cel mai mic membru al familiei X si prin urmare aceasta generatie se prezinta a fi mult mai matura. Scopul celor de la BMW este de a crea un model care sa se integreze perfect in "gama X" intre X1 si X5 si de a obtine un competitor serios pe segmentul SUV-urilor compacte premium.
De fapt, motivul pentru care BMW X3 trebuia sa evolueze este ca acum BMW X1 reprezinta mezinul gamei si daca ar fi ramas in limitele precedente, s-ar fi demodat. In plus, acest model nu mai are aerul usor feminin al precedentului, ci se apropie mai degraba de gabaritul lui X5 original.



Cea de-a doua generatie este cu 83 de milimetri mai lunga decat prima si are o latime cu 29 de milimetri mai mare. Inaltimea are 40 milimetri mai mult, iar ampatamentul a crescut cu 15 milimetri, depasind astfel concurenta reprezentata de Audi Q5, Volvo XC60 sau Mercedes GLK.
Procesul de maturizare a lui BMW X3 nu s-a manifestat doar la capitolul dimensiuni, ci si prin capatarea unor trasaturi in ton cu statutul de frate mijlociu. Astfel se regasesc detalii atat de la X1, cat si de la X5, combinate insa cu zestrea genetica a precedentei generatii.
In interior, la fel, vorbim de un mix tipic BMW in care forma deserveste functia si ergonomia este pe primul loc. Este clar, a avut loc o schimbare radicala. Si interiorul a avut de castigat, cresterea ampatamentului reflectandu-se intr-un spatiu mai bun pentru pasageri, iar cea a lungimii are ca efect un portbagaj mai incapator cu 70 litri, ce totalizeaza 550 litri volum.



In materie de tehnologii, acest BMW vine cu o suspensie complet noua cu brat dublu pe fata si multi-link pe spate. Impreuna cu sistemul Electronic Damping Control, care dicteaza nivelul de fermitate, aceasta se adapteaza mult mai bine la conditiile de drum si la solicitarile soferului. Sistemul xDrive, ajuns la cea de-a treia generatie, este de asemenea optimizat si conlucreaza cu Dynamic Stability Control. Tot in spiritul unui comportament cat se poate de sigur pe viraje, BMW a montat pe X3 si cel mai nou sistem al sau Performance Control. Acesta franeaza roata de pe interior si transmite mai multa putere la cea pe exterior.



Clientii au de ales doar intre doua motorizari xDrive20d si xDrive35i. Specificatiile le vedeti afisate mai jos. Pentru americani va fi disponibil si versiunea xDrive28i, dar nu o vom aborda. Ambele motorizari sunt disponibile cu noua cutie automata ZF cu 8 rapoarte. Motorul diesel de 2,0l volum livreasa 184 CP, de fapt vorbim de acelasi propulsor pe care il gasim si la noua serie 5. Consumul este cu 0,9 litri mai mic decat la fostul X3 de 177 CP, ceea ce nu este un fapt de neglijat. Motorul de 3l volum pe benzina livreaza 306 CP si are performante impunatoare, prima suta de km fiind atinsa in doar 5,6 sec. Consumul mediu este de doar 8,8 l la 100 km.