Bentley a prezentat oficial Continental GT Speed

De AutoExpert   |  27 August, 2012

Distribuie :

Bentley a prezentat oficial Continental GT Speed

Mai întâi am auzit câteva zvonuri cum că ar fi în plan, apoi am văzut-o defilând la Pebble Beach, iar acum aveam toate detaliile despre noul Bentley Continental GT Speed. Și mașina asta reprezintă mai mult decât niște cifre înșirate pe o pagină – impresionante ce-i drept, care spun ceva de o viteză maximă de 330 km/h, 0-100 km/h în 4 secunde, 616 CP și 800 Nm transmiși printr-o cutie automată cu opt rapoarte.

Veteranul W12 al grupului VAG a fost echipat cu un sistem de recuperare a energiei de frânare ce optimizează instalația electrică a mașinii și interacțiunea cu alternatorul – mai exact, în timpul decelerărilor energia este stocată la bord pentru o folosire ulterioară.

Este o funcție care a fost deja implementată la toată gama GT alături de transmisia automată cu opt rapoarte, iar combinată cu noul software de management al motorului, rezultă într-o reducere a consumului de combustibil cu 12 procente pentru toate modelele, exceptând aici cabrioletul GTC care a obținut un progres de doar 10%. Și dacă tot am vorbit de îmbunătățiri, să dam și cifrele: coupe-ul cere în medie cam 12 l/100, în timp ce GTC mai adaugă 0,5 l/100 km peste această valoare.

Deși nu lasă să se vadă asta, GT Speed nu este doar orientată spre relaxare și conservare în puf, lemn și piele, transformându-se într-o armă ascuțită atunci când se trezește la viață pilotul din tine. Cutia a fost reprogrmată încât să coboare și câte patru trepte dintr-un foc, pentru un răspuns cât mai dinamic al accelerației, iar pentru a-i optimiza comportamentul la viteze mari, a fost revizuită atât direcția cât și suspensiile – care sunt ceva mai ferme acum. Evacuarea este o evoluție a celei folosite de Continental Supersports Ice Speed, cu care a fost doborât recordul de viteză pe gheață în 2011, și produce un sunet mult mai grav în timpul accelerațiilor. De sistarea urgiei apocaliptice se ocupă patru discuri enorme de oțel, strunite de etriere cu câte opt pistonașe, iar pentru cei superstițioși sunt disponibile frâne din carbon care au aceeași durată de viață cu a mașinii.