Bentley Continental Flying Spur

De AutoExpert   |  8 Februarie, 2013

Distribuie :

Bentley Continental Flying Spur

Bentley se pregăteşte cu o premieră mondială pentru ediţia de anul acesta a Salonului Auto de la Geneva. Constructorul britanic aduce Continental Flying Spur şi completează astfel gama modelelor Continental afectate de noul val de schimbări.

Asemeni fraţilor săi, Continental GT şi GTC, noul Flying Spur adoptă o faţă nouă, dominată de blocurile optice rotunde tradiţionale, dar prevăzute acum cu lumini LED. Nu lipseşte grila impozantă. Profilul a devenit mai alungit, iar linia capotei a coborât, graţie unui ultim rând de montanţi uşor sculptaţi. Stopurile clasice au fost înlocuite şi ele cu unele noi, orizontale, cu lumini LED.

Deşi păstrează aceeaşi platformă, Flying Spur devine mai uşor cu 50 de kilograme datorită folosirii unor materiale în componenţa structurii caroseriei. Şasiul a fost şi el modificat, beneficiind acum de o suspensie complet revizuită, cu amortizoare mai moi cu 10% pe axa faţă şi 13% pe cea spate. Direcţia electrică este nouă, iar sistemul ESC de control al stabilităţii a fost de asemenea îmbunătăţit.

La interior, Bentley susţine că Flying Spur beneficiază de peste 600 de componente noi – din vechea maşină nu au rămas decât parasolarele, mânerele portierelor, cotierele şi câteva bucăţi din planşa de bord şi consola centrală. Designul este ceva mai proaspăt, dar nu renunţă la liniile clasice care au consacrat brandul.

Bentley oferă noul Flying Spur în două configuraţii, cu patru şi cinci scaune de pasageri. De asemenea, pentru a atrage clienţii extrem de pretenţioşi, Bentley oferă pachetul Multi-Media Specification, care permite conectarea unor echipamente auxiliare, laptop, tabletă, la sistemul de internet Wi-Fi al maşinii. Cei de pe locurile din spate vor avea integrate şi ecrane de 10 inch dar şi o capacitate de stocare de 64 GB pentru melodiile preferate.

Propulsia este asigurată de o versiune îmbunătăţită a motorului W12 de 6.0 litri, capabilă să dezvolte 616 cai putere şi 800 de Nm – o trecere importantă de la cei 560 de cai putere şi 650 de Nm oferiţi de vechiul model.

Noile resurse sunt administrate de o transmisie cu opt rapoarte şi o tracţiune integrală cu comportament 40/60. Întreg ansamblul poate asigura un sprint de la 0 la 100 de km/h în 4.3 secunde şi o viteză maximă de 322 km/h. Noua versiune consumă cu 14% mai puţin decât vechiul model.

În cursul acestui an, gama de motorizări va fi completată de un V8 de 4.0 litri, cu peste 500 de cai şi 660 de Nm. Este în plan şi o versiune Speed, propulsată de acelaşi motor de W12, dar cu o putere ceva mai mare.