BMW a demarat testele pe drumurile publice cu prototipul unui X5 alimentat cu hidrogen
De Sergiu | 16 Iunie, 2021
BMW a început testele prototipului unui X5 cu un tren de propulsie cu pile de hidrogen, în condiții reale pe drumurile europene. Programul de testare lansat recent va pregăti calea pentru ca BMW să prezinte un model în serie mică, dezvoltată pe baza BMW X5, la sfârșitul anului 2022.
Potrivit BMW, tehnologia cu pile de hidrogen prezintă un potențial real pe termen lung! Germanii doresc suplementarea vehiculelor plug-in hybrid și celor echipate cu motoare cu combustie internă cu instalații ce utilizează hidrogen pentru propulsie, pentru a mări autonomia reală. Tehnologia are avantajul de a deveni o alternativă atractivă pentru mașinile BEV, focusată pe nevoile clienților care parcurg distanțe mari zilnic și doresc să-și realimenteze vehiculul rapid.
La fel ca rezervorul de combustibil al unui model convențional cu motor cu ardere internă, rezervorul de hidrogen al prototipului poate fi de asemenea alimentat în 3-4 minute, pentru o autonomie de câteva sute de kilometri, indiferent de condițiile meteorologice.
Sistemele au fost testate deja individual, iar acum a venit momentul testării performanțelor în regim real de condus. Un element important al testelor de drum al prototipurilor este reglarea a software-ului care controlează parametrii de funcționare.
Programul prevede mii de kilometri parcurși în situații reale de trafic și ajută inginerii să dezvolte și să valideze eficiența, siguranța, comoditatea și fiabilitatea tuturor componentelor.
BMW i Hydrogen NEXT folosește celule individuale provenite de la Toyota, alte agregate fiind însă dezvoltate de nemți in-house.
Rezervoarele sunt confecționate din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) și pot depozita până la 6 kilograme de hidrogen.
Sistemul de propulsie combină tehnologia cu celule de combustibil pe hidrogen cu tehnologia BMW eDrive din generația a cincea - care poate fi văzută la BMW iX3 și în curând la BMW iX și BMW i4. Motorul electric cu care este echipat prototipul dezvoltă până la 374 CP.