BMW a prezentat oficial noile M3 și M4 Coupe: versiunile de bază vor oferi 480 CP și cutie manuală
De Pavel | 23 Septembrie, 2020
Campania de promovare a noilor BMW M3 și M4 a demarat câteva luni în urmă, după ce constructorul german a publicat câteva imagini cu prototipurile de teste și detalii despre noile tehmologii cu care se vor alege modelele de performanță.
Acum, BMW publică primele imagini oficiale și informații desfășurate care vizează noile M3 și M4 Coupe. Noua genereație M3 este prezentată la 35 de ani distanță de la debutul primului M3 și, promite să fie disponibilă pentru clienți începând cu luna martie 2021.
Ambele modele de performanță vor fi echipate cu un motor Twin-turbo de 3.0 litri volum în șase cilindri disponibil în două versiuni. Standard, unitatea va livra 480 de cai putere și 550 Nm, iar în varianta Competition aceasta este forțată până la 510 cai putere și 650 Nm.
Versiunea de 480 CP va fi cuplată la o transmisie manuală cu șase trepte, cu funcție Gear Shift Assistant care poate fi dezactivată din meniul iDrive, iar resursele motorului vor fi transmise exclusiv către puntea spate.
În aceste condiții, BMW M3 este capabil să accelereze de la 0-100 km/h în 4.2 secunde, viteza de top fiind limitată electronic la 250 km/h. Totodată, clienții pot opta pentru pachetul M Driver care permite o viteză maximă de 290 km/h. Aceleași performanțe sunt trecute de nemți și în dreptul lui M4 Coupe.
Noile M3 Competition și M4 Coupe Competition, care oferă 510 CP, vor fi echipate standard cu o transmisie automată cu opt trepte M Steptronic cu Drivelogic și tracțiune spate. În acest caz, accelerația de la 0-100 km/h are loc în 3.9 secunde, iar repriza 80-120 km/h se desfășoară în 2.6 secunde. Ulterior, BMW va oferi pe M3 Competition și M4 Coupe Competition și sistemul de tracțiune integrală M xDrive.
Ca și în cazul lui BMW M5, noile M3 și M4 Coupe echipate cu sistemul de tracțiune integrală vor oferi mai multe moduri de rulare: 4WD, 4WD Sport și 2WD. Standard, aceste versiuni vor fi echipate cu diferențialul Active M. Indiferent de versiunea comandată, ambele modele de performanță vor fi echipate cu suspensii adaptive cu amortizoare controlate electronic, cu direcția M Servotronic și cu un sistem de frânare care permite două setări pentru răspunsul pedalei.
Standard, nemții vor echipa mașinile cu sistemul de frânare M Compound, iar opțional este disponibil cel cu componente din carbon ceramic.
Sistemul DSC (Dynamic Stability Control) va integra și funcția M Dynamic Mode, iar pentru prima dată în gama nemților, sistemul de control al tracțiunii M Traction Control, va putea fi reglat pe 10 trepte.
Evacuarea pregătită de nemți va integra patru terminații de evacuare cu diametrul de 100 de milimetri, iar sunetul acesteia va putea fi controlat prin simpla apăsare a butonului M Sound Control, amplasat pe consola centrală.
La capitolul design, nemții au decis ca noile M3 și M4 Coupe să preia partea frontală identică cu cea a Seriei 4 Coupe. Astfel, partea frontală este dominată de grila uriașă, prize de aer mai mari și o capotă cu linii mai accentuate. Splitter-ul a fost și el modificat, iar logo-ul diviziei de performanță a fost amplasat pe una dintre ”nările” grilei.
Tot aici menționăm plafonu care a fost confecționat din plastic ranforsat cu fibră de carbon și dispune de două aripioare aerodinamice. Pe ușa portbagajului a fost instalat un eleron modest, iar difuzorul și spoilerul spate au fost complet redesenate. Pragurile laterale au fost modificate, jantele față standard măsoară 18 inch, iar cele de pe puntea spate 19 inch. În cazul modelelor Competition, nemții vin cu jante de 19 inch pe față și 20 inch pe spate.
Standard, modelele de performanță sunt livrate clienților cu faruri cu LED, însă opțional, aceștia pot bifa farurile BMW Laserlight. BMW propune trei culori noi de caroserie, printre care: Sao Paulo Yellow, Toronto Red și Isle of Man Green, iar pe lista de opționale implică și un pachet de exterior M Carbon.
La interior, clienții se vor bucura de un volan sport, un instrumentar de bord cu elemente noi dedicate exclusiv versiunilor de performanță și scaune sport îmbrăcate în material Merino. La fel, este posibilă comandarea scaunelor M Carbon.
În premieră, BMW introduce sistemul M Drive Professional cu funcțiile M Drift Analyser, M Laptimer și M Traction Control. Acestea sunt disponibile în modul de rulare Track, fiind gândite pentru a monitoriza și înregistra performanțele celui aflat la volan în timpul sesiunilor pe circuit.
Pachetul standard de sisteme de siguranță include: asistent la parcare, sistem de frânare automată de urgență și sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare cu funcție pentru identificarea limitelor de viteză. Opțional, clienții vor putea alege următoarele tehnologii: Driving Assistant Professional cu funcții pentru control direcției, Active Navigation, Emergency Lane Assistant, asistent la parcare cu funcția Reversing Assistant și BMW Drive Recorder.
Lista de opționale este completată de un Head-Up Display cu afișaj M. Clienții care vor petrece majoritatea timpului pe circuit pot alege pachetul M Race Track, care scade masa totală cu circa 25 de kilograme, include pachetul de frânare M Carbon, jantele din aliaj ușor și scaunele sport din fibră de carbon.