BMW avertizează din nou: planul UE pentru 2035 riscă să afecteze negativ industria auto europeană
De Inna | 8 Decembrie, 2025
Oliver Zipse, directorul executiv al BMW, revine cu un nou semnal de alarmă privind strategia Uniunii Europene de a elimina treptat vânzarea mașinilor noi echipate cu motoare termice începând din 2035. Potrivit acestuia, măsura ar putea provoca efecte serioase asupra unui sector deja supus unor presiuni majore.
Recent, mai multe publicații internaționale au relatat că Bruxelles-ul ia în calcul ajustarea regulilor actuale, astfel încât autoturismele cu propulsoare convenționale să poată fi comercializate și după 2035, cu condiția să funcționeze exclusiv pe combustibili sintetici sau biocombustibili. Comisia Europeană este așteptată să prezinte oficial pe 10 decembrie un pachet de măsuri care să includă aceste modificări.
Chiar și în acest context, planul UE continuă să stârnească reacții negative din partea producătorilor europeni. Zipse, unul dintre cei mai vocali critici, consideră că implementarea actualei strategii riscă să creeze dezechilibre majore în industrie. El subliniază că, dacă nu apar schimbări, cota de piață a vehiculelor electrice pe continent ar putea ajunge doar la 50% în 2035, mult sub așteptările forurilor europene.
Totodată, șeful BMW atrage atenția că nicio altă regiune importantă din lume nu a adoptat o inițiativă similară cu cea a UE privind eliminarea motoarelor termice, ceea ce pune industria europeană într-o poziție vulnerabilă. În opinia sa, „menținerea legislației actuale fără alinierea la dinamica pieței ar putea avea consecințe grave”.
Zipse face referire la nivelul ridicat al investițiilor necesare pentru trecerea la electrificare și la dificultatea producătorilor de a recupera aceste costuri prin vânzarea de vehicule electrice. Pe termen lung, spune el, riscurile financiare ar putea deveni dificil de gestionat.
În final, oficialul BMW pledează pentru ceea ce numește „neutralitate tehnologică”, pledând ca după 2035 să poată coexista și mașinile noi cu motoare termice, evident, adaptate noilor cerințe, pentru a răspunde nevoilor clienților și pentru a proteja competitivitatea industriei auto europene.