BMW ConnectedDrive - noutati pentru 2012

De AutoExpert   |  13 Iulie, 2012

Distribuie :

BMW ConnectedDrive - noutati pentru 2012

1. Noua generatie de sistem de navigatie BMW Professional

1.1 Afisajul si controlul intra intr-a treia dimensiune

Noua generatie a sistemului de navigatie BMW Professional te cucereste instantaneu, prin designul nou si conceptul optimizat de control care ofera diferitelor afisaje un aspect si mai sofisticat, mai clar si mai atractiv. Citirea se realizeaza pe un fundal negru intr-un spatiu foarte redus, iar sentimentul revolutionar este intensificat suplimentar prin efectul de lumina ambientala. Per total, noul concept de afisaj face ca informatiile sa fie mai usor de citit, iar functiile sa fie utilizate cu mai mare usurinta. In premiera, meniurile individuale sunt structurate complet in spatii virtuale tridimensionale, iar socotelile sunt realizate in timp real. Pe langa faptul ca permite navigare si browsing cursive, sistemul foarte performant, cu procesor de 1,3 GHz si placa video 3D dedicata, ofera animatii de inalta calitate si tranzitii dinamice astfel incat intreaga experienta de operare sa devina una extrem de placuta.

Navigatia prin meniu, dovedita la precedentul sistem, a fost pastrata intentionat pentru noua generatie a sistemului de navigatie BMW Professional, in timp ce noi functii au fost adaugate pentru a spori capacitatile sistemului si pentru a amplifica experienta clientului. De exemplu, o noua dimensiune spatiala a fost adaugata la modul in care nivelurile meniului sunt afisate: cand sunt selectate submeniurile, acestea apar dinamic din dreapta, in timp ce meniurile principale corespunzatoare se pierd in fundal spre stanga, unde raman totusi vizibile. In acest mod, sugestiile tactile pentru utilizator sunt insotite de o confirmare vizuala directa a interactiunii lor cu automobilul, ceea ce permite si mai mult sa se vizualizeze pe afisaj pozitia de moment in cadrul structurii meniului.

1.2 Navigatia care deschide noi frontiere.

Pe langa noua afisare a meniurilor, vizualizarea graficelor de orientare pe traseu si a hartilor in cadrul functiei de navigare a fost modificata si a fost imbunatatita prin adaugarea diferitelor optiuni interactive. De exemplu, zona de ecran divizat de pe afisajul central de informatii include acum si noi functii de afisare pentru modul de navigatie. In timp ce conducatorul inca introduce destinatia prin selectarea tarii, a orasului si a strazii, destinatia aleasa apare suplimentar pe harta vizualizata pe ecranul divizat, pentru o orientare mai simpla. Daca este necesar, conducatorul poate utiliza o functie de marire pentru a schimba sectiunea de harta afisata si pentru a verifica faptul ca destinatia selectata este cea dorita.

High Guiding si 3D City Models.

In sensul traseului actual, functiile familiare de orientare ce utilizeaza sageti pe ecranul divizat au fost suplimentate cu o versiune High Guiding, care accentueaza informatiile detaliate de navigatie pe afisajul multifunctional al panoului de instrumente, pe ecranul central de informatii, precum si pe Head-Up Display. High Guiding este activata automat cand automobilul se afla intr-o anumita raza de urmatoarea instructiune de navigare: la o distanta de 300 de metri in extravilan si de 150 de metri in intravilan, afisarea redusa cu sageti se schimba intr-o perspectiva "bird's eye" detaliata a zonei inconjuratoare. In plus, conducatorul primeste indicatii precise pentru schimbarea benzii la momentul potrivit. Pe masura ce conducatorul se apropie de destinatie, afisarea se schimba treptat de la harta "bird's eye" la o imagine aeriana a traficului pentru orientarea optima. Afisarea dinamica a pozitiei actuale a automobilului, calculata in timp real, este de ajutor conducatorilor pentru a-si urmari cu exactitate evolutia in faza finala.

Noua optiune de vizualizare a navigatiei "3D City Models" ofera o descriere realista a strazilor si a cladirilor adiacente pentru a ajuta conducatorii sa se orienteze, iar vizualizarea orasului in cauza este stocata in baza de date a automobilului.

Bara de instrumente extinsa - dispunerea functiilor suplimentare la indemana conducatorului.

In modul de navigatie, acum exista si o bara de instrumente extinsa care, in premiera, permite personalizarea rapida si usoara a continutului hartilor, fara a fi necesara iesirea din vizualizarea acestora. Schimbarea dorita are efect imediat, iar conductorul are posibilitatea de a schimba usor imaginea si informatia necesara, pentru ca acestea sa se potriveasca situatiei actuale. In momentul in care conducatorul selecteaza icoana pentru bara de instrumente extinsa cu ajutorul controlerului iDrive Controller, o a doua bara de instrumente apare ca extensie a celei originale. Aceasta poate fi utilizata pentru deschiderea in aceeasi imagine a unor optiuni suplimentare de selectie, ceea ce anterior era posibil numai prin meniurile Option. Setarile permit utilizatorului sa acceseze Real-Time Traffic Information (RTTI / informatii in timp real despre trafic) sau informatiile meteo, sa afiseze puncte de interes sau sa schimbe cu rapiditate de la o imagine aeriana la una "bird's eye". In functie de datele necesare, conducatorii au posibilitatea sa activeze dotari personale, sa gaseasca cu rapiditate informatiile necesare si sa revina la vizualizarea preferata a hartilor.

Harta interactiva si meniu PIE.

Noul sistem de navigatie BMW Professional adauga si numeroase functii noi pentru vizualizarea interactiva a hartii. Controlerul iDrive poate fi rasucit cu usurinta pentru a modifica scara hartii sau inclinat pentru a naviga pe harta, chiar si pe diagonala. O alta caracteristica noua a vizualizarii interactive a hartii este posibilitatea de a apela functii speciale direct de pe harta. Tot ceea ce conducatorul trebuie sa faca este sa selecteze un punct de pe harta interactiva, iar meniul PIE se va deschide in fata hartii, oferind acces rapid si facil la o varietate de actiuni. In functie de informatiile stocate, conducatorul trebuie sa apese pentru afisarea punctelor de interes din zona, vizualizarea detaliilor acestora (unde sunt disponibile), inceperea navigatiei spre acestea, schimbarea modului de vizualizare a hartii sau afisarea actualei locatii ori destinatii. In cazul in care sunt disponibile date suplimentare pentru locatia selectata - numar de telefon, website sau e-mail -, conducatorul poate accesa aceste informatii cu un simplu click, apoi sa viziteze pagina web sau sa scrie un e-mail. Adevaratul farmec sta in modul de operare a sistemului: direct, intuitiv si rapid.

RTTI - informatii in timp real despre trafic.

Cea mai noua generatie a sistemului de navigatie BMW Professional include, si acum, tehnologia RTTI pentru calcularea cu precizie a rutelor si devierilor prin analizarea in timp real a situatiilor din trafic - atat pentru orientare, cat si pentru calcularea timpului de sosire. Prin utilizarea retelelor mobile 3G si a cartelei SIM din dotarea automobilului, RTTI ofera beneficiul unei transmisii mai rapide a datelor in combinatie cu o acoperire mai vasta. In plus, noul sistem ajunge dincolo de autostrazi si soselele importante pentru a acoperi drumurile de tara si chiar o multitudine de rute urbane.

1.3 Functiile de birou: conexiune cu doua telefoane si calendar cu aspect nou.

Aparitia noului sistem de navigatie BMW Professional inseamna si adaugarea unor functii noi la portofoliul BMW ConnectedDrive Mobile Office. Acum exista posibilitatea ca doua telefoane sa fie conectate simultan la automobil, caz in care contactele din cele doua terminale sunt combinate intr-o lista comuna de contacte pentru apeluri telefonice si mesaje e-mail. Calendarul si contactele sunt importate imediat datorita hardware-ului superperformant, ceea ce inseamna ca ambele telefoane sunt disponibile imediat pentru utilizare in interiorul masinii.

Calendarul unui smartphone integrat este afisat acum intr-un format imbunatatit, cu aspect nou. Intalnirile sunt vizualizate in acelasi mod precum la programele de e-mail populare, in timp ce agenda zilei si navigarea prin calendar au fost si ele simplificate.

1.5 Multimedia - mai multa muzica, preferinte si functionalitate radio extinsa.

In privinta multimedia, un hard disc de 20 GB amplifica si mai mult experienta entertainment din interiorul automobilului. In acelasi timp, functia de cautare in colectia Music a fost revizuita pentru a permite ca piesa dorita sa fie localizata cat mai rapid pentru a fi ascultata. Principiul barei de unelte extinsa este utilizat si in acest caz pentru un acces rapid la optiunile suplimentare de submeniuri, precum si pentru o operare mult mai simpla si mai facila.

Noile functii de redare au fost adaugate pentru o experienta mai placuta in entertainment. In cazul in care conducatorului ii place piesa care ruleaza si ar dori sa asculte mai multe din acelasi gen, pur si simplu activeaza noua functie "More like this" care genereaza o lista cu melodii similare din colectia Music. Facilitatea de salvare a melodiilor preferate in colectia Music, prin apasarea icoanei "Add to favourites" in timpul redarii, este o alta noutate. Toate piesele favorite pot fi gasite ulterior prin meniul Playlists.

Widgeturi BMW Online.

Pe langa functiile online, widgeturile pot fi afisate in modul "split-screen". Aceste versiuni miniaturizate ale aplicatiilor browser BMW Online au fost optimizate pentru ecran divizat si au fost combinate armonios cu afisare continutului. Initial, este planificata includerea unui ceas si a unui widget Panoramio, ulterior urmand si alte widgeturi.

2. BMW iDrive Touch Controller - control tactil la cote maxime.

Lansarea BMW iDrive Touch a permis echipei de dezvoltare de la BMW Group sa integreze, in premiera, un touchpad in unitatea centrala de control a sistemului iDrive, controlerul iDrive. Cu o diagonala de 45 mm, suprafata tactila face ca anumite functii de control in interiorul automobilului sa fie mai intuitive, mai rapide si mai usor de folosit.

Incorporarea touchpadului in controlerul iDrive Controller inseamna dispunerea ergonomica a acestuia acolo unde este usor de accesat: cum accesul, selectia si confirmarea se fac in maniera obisnuita, prin butonul de control (cu mecanism de rotire si apasare), imediata vecinatate a touchpadului elimina orice manevre inutile.

Suprafata tactila va fi disponibila initial pentru piata chineza, din iulie 2012, si va adauga controlerului iDrive diferite functii de sporire a confortului, inclusiv recunoastere caligrafica sau navigare pe harti. Un an mai tarziu, disponibilitatea iDrive Touch si a acestor functii noi va fi extinsa la aproape toate pietele. In acest moment, o functie de navigare pe internet urmeaza sa fie adaugata, ceea ce va permite controlarea sagetii mouse-ului in exact aceeasi maniera ca la majoritatea dispozitivelor portabile.

Recunoastere caligrafica.

Functia de recunoastere caligrafica permite introducerea caracterelor cu degetul prin simpla "scriere" a acestora pe suprafata touchpadului. Intrucat acest lucru era posibil anterior numai cu "Speller" - un aranjament circular al literelor pe afisaj - prin rasucirea butonului de control, suprafata tactila recunoaste acum literele, iar Speller sare automat la punctul corect din alfabet. Pentru a limita distragerea atentiei conducatorului, redarea vocala repeta caracterul care a fost recunoscut.

Functia de recunoastere caligrafica este un avantaj imens in special pentru piata chineza, acesta fiind motivul pentru care BMW iDrive Touch Controller isi face debutul acolo. Cu mai multe mii de caractere si pana la 21 de miscari pentru un caracter, introducerea textului este infinit mai complexa decat la alfabetul latin. Motivul pentru care iDrive Touch Controller este un beneficiu imens pentru China vine din faptul ca secventa de miscari pentru scrierea caracterelor chinezesti este stabilita in principiu, ceea ce inseamna ca selectia caracterelor este deja redusa considerabil inca de la primul semn facut de conducator. Alegerea este rafinata suplimentar cu fiecare semn suplimentar, ceea ce permite o selectie rapida a caracterului relevant.

Navigatia pe harta.

Pe langa recunoasterea caligrafica, iDrive Touch ofera si posibilitatea de a naviga liber pe harta traseului afisata pe ecran si de a o mari. Scara este schimbata prin utilizarea unei "ciupituri" cu doua degete, gest deja familiar de la numeroase laptopuri sau terminale smartphone. De exemplu, daca pe traseu este un blocaj in trafic, conducatorul poate ajusta, cu ajutorul touchpadului, scara portiunii afisata din harta, sa miste imaginea pana la ambuteiaj si sa caute o ruta alternativa. De asemenea, conducatorul poate sa utilizeze controlul tactil pentru a marca punctele de interes stocate pe harta, apoi apasa butonul de control pentru a confirma alegerea sa si sa afiseze informatii detaliate. Versiunea ulterioara iDrive Touch va permite in plus ca sageata mouse-ului sa fie miscata pe ecran in timp ce se navigheaza pe internet, la fel ca acasa, pe calculator. Apasarea controlerului iDrive va avea acelasi efect ca un click pe mouse.

3. BMW LTE Car Hotspot aduce, in premiera, internetul mobil de mare viteza pe sosea.

BMW LTE Car Hotspot ne introduce in noua generatie de internet mobil si va face ca BMW Group sa fie primul constructor auto care aduce experienta internetului mobil de mare viteza pe sosea, atunci cand va fi lansat in noiembrie 2012. In afara de BMW Car Hotspot, nu mai aveti nevoie decat de o cartela SIM LTE, care este introdusa in punctul de acces (hotspot). Dupa ce a fost lansat serviciul in automobil, adaptorul functioneaza ca orice alt hotspot, ceea ce inseamna ca pasagerii se pot bucura de acces la internet LTE de mare viteza pe orice dispozitiv cu care se conecteaza. Punctul de acces dispune suplimentar de un acumulator si antene integrate, ceea ce permite utilizarea portabila timp de pana la 30 de minute in afara masinii, fara a fi necesara o sursa externa de curent. O unitate de putere standard USB permite chiar si utilizarea complet autonoma fara a fi nevoie de automobil sau de baterie.

Utilizatorii isi conecteaza dispozitivele prin WiFi la BMW LTE Car Hotspot, care te ajuta sa fii online prin tehnologia Long Term Evolution. Adaptorul permite conectarea simultana a mai multor dispozitive, astfel incat conexiunea LTE la internet sa fie impartita de toti pasagerii. Totodata, conexiunea galvanica la antena masini nu numai ca imbunatateste receptia, ci reduce si radiatiile in habitaclu.

BMW LTE Car Hotspot se potriveste in orice consola centrala BMW cu placa de baza pentru telefon si poate fi montat cu usurinta fara schimbarea antenei exterioare si fara un volum mare de munca. Chiar si modelele BMW mai vechi pot fi echipate cu usurinta cu cea mai noua tehnologie de internet mobil, prin adaugarea acestui accesoriu.

In zonele unde tehnologia LTE nu este disponibila, adaptorul va comuta pe retele UMTS sau GSM.

LTE - internet de mare viteza.

Streaming de muzica sau video de pe internet pe un dispozitiv mobil sau in automobil este o realitate a prezentului, datele fiind transmise prin reteaua de telefonie mobila. Cu toate acestea, latimea benzii la standardul actual UMTS 3G este restrictionata, ceea ce face ca media sa nu beneficieze de un streaming de calitate. Si pentru ca acoperirea retelei nu este disponibila pretutindeni, nu numai ca redarea videoclipurilor se face la rezolutie joasa, ci este si intermitenta, in timp ce streamingul de muzica este afectat de pauze.

Tehnologia Long Term Evolution (LTE) va pune capat acestor situatii deranjante. Cunoscut si sub titulatura 4G, LTE face parte din a patra generatie de standarde mobile, motiv pentru care reprezinta noua generatie de tehnologii de comunicatie, dupa GSM (2G) si UMTS/HSPA (3G). Ceea ce face ca LTE sa fie speciala este latimea benzii - deosebit de mare -, in combinatie cu o stare latenta redusa: teoretic, 3G are capacitatea de a atinge o rata de transfer al datelor de 14 Mbit/s, in timp ce nivelul maxim cu LTE este de 10 ori mai mare. Cu viteze de pana la 150 Mbit/s si o latenta de cateva sutimi de secunda, LTE deschide calea pentru o experienta a internetului mobil care o egaleaza - si in unele cazuri o depaseste - pe cea oferita de un calculator cu linie broadband dedicata.

In curand: LTE pentru cartela SIM integrata in automobil.

Vor exista beneficii si pentru serviciile mobile care sunt deja oferite in prezent in cadrul BMW ConnectedDrive, dar care vor fi mai rapide, mai eficiente si disponibile la scara mai larga. Serviciile bazate pe server, precum streaming video si audio la bord, vor deveni si mai atractive si mai usor de folosit ca urmare a latimii mari a benzii si a latentei reduse pe care le ofera LTE. Prin incorporarea tehnologiei LTE in automobile, BMW Group este plasat ideal in transferarea portofoliului de servicii BMW ConnectedDrive la un nivel superior.

Dupa ce a fost cel dintai constructor auto din istorie care a oferit acces la internet in automobile odata cu lansarea portalului BMW Online in 2001, acest pas nou va sublinia flerul inovator al BMW Group in domeniul conectivitatii.

4. Debut de produs: functia de dictare a mesajului.

Noua generatie a sistemului de navigatie BMW Professional adauga noi functii de vorbire in portofoliul BMW ConnectedDrive Mobile Office, cea mai notabila fiind functia de dictare care utilizeaza un sistem complet de recunoastere vocala pentru a transcrie cuvintele conducatorului. Textul dictat poate fi trimis prin SMS sau e-mail. In plus exista si functie de memorare vocala pentru ca inregistrarile sa fie facute pe perioade de pana la doua minute, acestea putand fi transmise prin e-mail sau pot fi arhivate. Totodata, noul control vocal, mai intuitiv, permite aproape tuturor functiilor sistemului de navigatie BMW Professional sa fie operate mai simplu, mai rapid si, cel mai important, mai sigur ca niciodata.

Functia de dictare - scris prin vorbire.

Oamenii comunica tot mai des prin e-mail sau SMS, atat in privat, cat si pentru afaceri. Functiile BMW Mobile Office au facut deja posibil ca mesajele de pe un dispozitiv mobil conectat prin Bluetooth sa fie afisate in automobil si citite. Gratie unei premiere mondiale in domeniul auto, sub forma unei functii de dictare, aceasta dotare este completata de un sistem complet de recunoastere vocala. In premiera, acesta ofera conducatorului posibilitatea de a dicta texte si de a compune scurte mesaje text pur si simplu prin a spune ceea ce doreste sa scrie.

Utilizarea unui dispozitiv mobil pentru a scrie mesaje in timp ce se afla la volan este o modalitate periculoasa de a se distrage atentia de la ce se intampla pe drum, motiv pentru care acest lucru este interzis in numeroase tari. Functia de dictare schimba totul pentru ca permite compunerea unor scurte e-mailuri sau mesaje text intr-o maniera rapida, simpla si, mai presus de orice, in siguranta - totul prin puterea vocii, iar conducatorul nu trebuie sa-si ia mainile de pe volan sau privirea de la sosea. In prezent, functia de dictare multilingva poate recunoaste textul in sase limbi. Asemenea aplicatiilor pentru desktop, semnele de punctuatie si instructiunile precum "paragraf nou" pot fi si ele dictate, in cazul in care conducatorul vrea sa obtina un rezultat corect gramatical si usor de citit.

Tehnologia de recunoastere vocala este furnizata de compania Nuance sub numele Dragon Drive! Messaging, iar activitatea de recunoastere este realizata pe un server la distanta, in timp ce textul inca este dictat. Volumul real al vocabularului de pe serverul cloud este un beneficiu imens pentru un sistem complet de recunoastere vocala, pentru ca permite alegerea din milioane de cuvinte fara a fi necesar spatiu de memorare sau putere de calcul in automobil. La doar cateva secunde dupa ce dictarea a fost terminata, textul transcris va aparea pe afisaj si poate fi citit daca se doreste. Nu mai trebuie spus, dar conducatorul dispune de cateva modalitati de editare - usor de utilizat - pentru a-si pune amprenta finala asupra mesajelor de tip e-mail si SMS.

Note vocale si comenzi vocale mai intuitive.

Gama de functii de birou oferite de BMW ConnectedDrive a fost extinsa printr-o alta dotare bazata pe voce. Functia pentru note vocale (voice memo), in comparatie cu functia de dictare, permite conducatorului sa faca inregistrari vocale directe de pana la doua minute si sa le trimita prin e-mail daca este necesar. Partea interesanta a acesteia este ca permite conducatorului sa faca o nota rapida a ideilor sau liste "to-do" cu facilitatea suplimentara de a fi directionate spre oricine este vizat - fara nici un fel de distragere a atentiei de la trafic. Alternativ, conducatorii pot transfera inregistrarile pe o memorie USB atunci cand parasesc automobilul.

Comanda vocala imbunatatita oferita de sistemul de navigatie Professional este conceputa sa permita o operare mai intuitiva a tuturor functiilor - conducatorul poate enunta comenzi sau intrebari in propozitii complete (in prezent, in engleza sau germana) si sa acceseze multiple functii cu un singur enunt, in aceeasi maniera in care destinatia de navigatie poate fi introdusa printr-o singura declaratie. Rezultatul este un sistem de comanda vocala care este mai intuitiv, mai usor si mai simplu de folosit, dar si mai sigur. Pentru a telefona cuiva, conducatorul nu trebuie decat sa spuna comanda: "Connect me with John Smith", dupa care sistemul recunoaste atat dorinta de a telefona, cat si persoana cu care vrea conducatorul sa vorbeasca. Sistemul functioneaza indiferent de ordinea in care sunt inregistrate numele si prenumele, dupa care verifica de doua ori ca numarul afisat ar trebui apelat inainte de a-l forma. Deja sofisticata, metoda de introducere a destinatiei a fost si ea simplificata si accelerata. Comanda "Navigate to London, 63 Park Lane" este suficienta pentru a realiza introducerea destinatiei de navigatie. Este posibil si sa se inceapa compunerea de mesaje tip e-mail sau SMS prin comanda vocala, indiferent de pozitia actuala in structura meniului. Aceasta poate fi facuta si prin mentionarea numelui destinatarului din Contacts si selectarea adresei de e-mail, pe care sistemul o adauga automat in campul adrese. Tot ce ramane de facut este introducerea subiectului si a mesajului prin functia de dictare. Concluzia este ca se poate utiliza comanda vocala pentru a activa sau initia aproape toate functiile si operatiile - de la reglajul unui post radio pana la modificarea criteriilor traseului. In plus, sistemul este infailibil in a raspunde la intrebari precum "How do I adjust the sound settings?" sau "Are there any traffic messages" (la vizualizarea hartilor), sau la probleme legate de sistem unde reactioneaza cu "Help" sau "What can I say here?".

Comanda vocala la BMW Group.

BMW Group are mai multi ani de experienta in domeniul comenzilor vocale pentru functiile automobilelor. Lansarea comenzilor complete in 2006 a fost urmata de un nou moment important in 2009, cand BMW Group a devenit primul constructor auto din lume care a oferit un sistem capabil sa inteleaga o adresa completa - oras, strada si numar - citita integral. Prin aceasta, BMW Group a impus noi standarde in privinta introducerii rapide si exacte a destinatiilor de navigatie. Controlata vocal, cautarea muzicii pe hard discul intern a fost lansata in 2009 si a reprezentat o alta dotare unica, pentru ca 2010 sa aduca extinderea comenzii vocale si asupra playerelor muzicale externe. Obiectivul prioritar al comenzii vocale este facilitarea unei operari simple, rapide si, cel mai important, sigure a unei game vaste de functii de infotainment, in special pentru navigatie, entertainment si aplicatii de telefonie/comunicare.

5. Terte aplicatii - "BMW ready".

In 2010, BMW Group a devenit primul constructor auto care a permis integrarea vasta, bazata pe aplicatii, a terminalelor Apple iPhone in automobile. Aplicatiile au extins gama de servicii "in-car" prin utilizarea unui smartphone, facand astfel posibila utilizarea cu usurinta si in siguranta a unor facilitati precum web radio, GoogleTM Local Search sau FacebookTM. Dar acesta a fost doar inceputul, deoarece conceptul bazat pe aplicatii este gandit sa permita utilizarea aplicatiilor "externe", deschizand astfel drumul pentru integrarea unor terte servicii in modelele BMW si MINI. Cu aceste aplicatii terte, gama de functii poate fi extinsa dupa bunul plac: actualizarea aplicatiei sau instalarea unei alte aplicatii compatibile adauga noi functii, fara a fi necesara vreo modificare asupra automobilului.

Prin integrarea acestor aplicatii terte, BMW Group a oferit clientilor optiunea de a continua utilizarea furnizorilor preferati de servicii - cu care sunt deja familiarizati - si atunci cand conduc. In viitor va fi posibil ca gama vasta de functii pentru infotainment de care conducatorii BMW se bucura la domiciliu si nu numai sa fie transferate in masina.

Kit de dezvoltare software pentru terte aplicatii.

In dorinta de a asigura o integrare optima a aplicatiilor terte in automobil, BMW Group ofera un kit special de dezvoltare software (SDK). Acest SDK contine principiile si uneltele specifice destinate sa-i ajute pe tertii furnizori in dezvoltarea de versiuni compatibile si adaptate pentru masini ale aplicatiilor lor. Dupa procesul de aprobare, aplicatiile sunt certificate de BMW Group pentru MINI Connected, BMW Apps sau Rolls-Royce Connect si devin disponibile pentru a fi incarcate pe terminale smartphone.

Conditia preliminara pentru toate aplicatiile este ca acestea sa indeplineasca cerintele de operare fara distragerea atentiei. SDK consta din interfata, dar si din uneltele de dezvoltare necesare (de exemplu, o simulare a logicii de control iDrive din automobil ]HMI]). Interfata integreaza perfect aplicatiile in conceptele de afisare si control, ceea ce permite ca acestea sa fie operate prin intermediul controlerului iDrive si prin butoanele de pe volan. Aplicatia poate utiliza si sistemul audio sau datele de proces ale masinii. Integrarea profunda a aplicatiei in conceptul BMW de afisare si control formeaza baza pentru utilizarea optima in timpul calatoriei.

BMW Apps trece si la Android.

Cu incepere din iulie 2013, terminalele smartphone cu sistem Android vor putea beneficia de integrare bazata pe aplicatii. Cu o cota de piata de peste 50 de procente, Android a devenit cel mai raspandit sistem de operare pentru smartphone. Acesta este motivul pentru care BMW Group face pasi majori in acest domeniu de dezvoltare. Prin extinderea integrarii terminalelor smartphone pe baza aplicatiilor Android, BMW va acoperi cea mai mare parte din piata smartphone si va oferi BMW Apps unei comunitati si mai mari.

Primul rezultat concret incepe sa ia forma. BMW Group a ales Samsung ca partener-pilot pentru integrarea Android. Compania este lider de piata la nivel mondial in randul segmentului telefoanelor mobile, inclusiv cele cu sistem de operare Android, ceea ce face ca parteneriatul dintre BMW Group si Samsung sa fie o alegere fireasca pentru lansarea integrarii bazata pe aplicatii Android. Integrarea Android va fi facuta treptat pentru a include si alti producatori. Din nou, BMW Group isi evidentiaza pozitia de lider in integrarea terminalelor smartphone in automobile.

Lider de mai multi ani.

Deschiderea platformei pentru aplicatii de la alti furnizori subliniaza inca o data rolul de lider jucat de BMW Group cand vine vorba de integrarea in masina a dispozitivelor mobile si a serviciilor bazate pe aplicatii. BMW Group a fost primul constructor auto care a permis integrarea Apple iPod in sistemele audio ale automobilelor, inca din 2004. Iar in 2007, BMW Group a oferit o prezentare exclusiva a primei tehnologii de integrare iPhone in sistemul infotainment al masinii inainte de lansarea telefonului.

Recomandate:

(FOTO) Alfa Romeo 33 Stradale: Supercarul exclusivist testează limitele înainte de livrare - Photo
Teste
(FOTO) Alfa Romeo 33 Stradale: Supercarul exclusivist testează limitele înainte de livrare

Alfa Romeo pregătește livrarea unuia dintre cele mai așteptate modele ale sale, supercarul 33 Stradale, programată pentru luna decembrie 2024. Înainte de acest moment, constructorul italian a pu

Inna
De la 20 la 400 de lei: Barajul Costești-Stânca, tot mai costisitor pentru șoferi - Photo
Sociale
De la 20 la 400 de lei: Barajul Costești-Stânca, tot mai costisitor pentru șoferi

Taxele pentru mijloacele de transport care traversează barajul Nodului Hidrotehnic Costești-Stânca de pe râul Prut, vor crește considerabil. Decizia urmează să fie aprobată în cadrul

Inna
Șeful BMW M confirmă! Viitorul M3 va fi primul care va avea și o versiune electrică - Photo
Noutăți
Șeful BMW M confirmă! Viitorul M3 va fi primul care va avea și o versiune electrică

Șeful diviziei de performanță BMW M, Frank van Meel, confirmă faptul că noua iterație a modelului M3 va fi primul care va avea și o versiune electrică. Astfel, reiterăm că următoarea generație M3

Inna
Eșecul Taycan redefinește strategia Porsche: combustie vs electrificare - Photo
Noutăți
Eșecul Taycan redefinește strategia Porsche: combustie vs electrificare

Porsche reconsideră strategia de electrificare și ia în calcul dezvoltarea de noi motoare termice pentru modelele viitoare, chiar și pentru cele proiectate inițial ca fiind exclusiv electrice. S

Inna
Poliția informează: în unele zone, din centrul țării, persistă ceață densă - Photo
Sociale
Poliția informează: în unele zone, din centrul țării, persistă ceață densă

Potrivit Poliției Republicii Moldova, pe mai multe trasee din centrul țării persistă ceață densă. Din acest motiv, vizibilitatea scade considerabil. "Amintim, că în astfel de con

Inna
Audi Q5 Sportback: de la platforma PPC la evacuări reale, toate detaliile noului model - Photo
Noutăți
Audi Q5 Sportback: de la platforma PPC la evacuări reale, toate detaliile noului model

Audi continuă succesul modelului Q5 cu lansarea versiunii Sportback, un SUV premium care îmbină eleganța designului cu tehnologia avansată. După ce Audi Q5 a dominat vânzările în 202

Inna
Sfârșitul unei ere! Audi retrage din producție modelul Q8 e-tron - Photo
Noutăți
Sfârșitul unei ere! Audi retrage din producție modelul Q8 e-tron

Audi Q8 e-tron va fi retras din producție la începutul anului 2025, odată cu închiderea uzinei din Belgia. Modelul, unul dintre SUV-urile electrice emblematice ale mărcii germane, a avut v

Inna