BMW şi Audi, despărţiţi de doar 2.000 de unităţi achiziţionate în 2012

De AutoExpert   |  11 Septembrie, 2012

Distribuie :

BMW şi Audi, despărţiţi de doar 2.000 de unităţi achiziţionate în 2012

Chiar şi dacă au vândut fiecare cu puţin sub un milion de automobile până în luna august, diferenţa dintre autoproducătorii BMW şi Audi la nivel mondial este de doar 2000 de exemplare. Finalul anului va aduce o cursă interesantă între cele două mărci.

Vânzările Audi în perioada ianuarie-august 2012 au crescut faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, marcând o diferenţă de 108.100 unităţi. Rezultatul celor de la Audi este impresionant din start, dar marca din Ingolstadt a fost la un pas de a-şi atinge un obiectiv mai vechi – locul întâi la vânzări în segmentul premium. Rezultatul livrărilor a juns la 961.000 de unităţi Audi în perioada ianuarie-august 2012 la nivel global. Spre comparaţie, cei de la BMW au livrat 963.110 unităţi în aceeaşi perioadă, marcând o diferenţă de numai 2.110 unităţi. Cei de la Audi au avut o creştere de 12.7 procente a livrărilor, în timp ce Mercedes-Benz a avut o creştere de 5.4 procente şi a furnizat 841.567 unităţi până în cea de-a opta lună a anului.

Potrivit celor de la Automotive News, BMW are şanse matematice de a rămâne cea mai bine vândută marcă premium din lume şi în 2012 dacă toate mărcile îşi păstrează ratele de creştere înregistrate până la moment. Însă cei de la Audi spun că rezultatele de pe piaţa din China şi lansarea noului A3 pe piaţa din Europa va genera o creştere semnificativă a vânzărilor spre finalul anului 2012.

Rupert Stadler, şeful Audi, îşi pune încrederea în modele noi precum Q5 facelift şi noua generaţie a lui A3, care ar trebui să le ofere avantajul necesar depăşirii BMW la nivel global. În ciuda situaţiei economice dificile de pe piaţa din Europa, Audi a înregistrat creşteri pe majoritatea pieţelor importante, situaţie care se reflectă şi la nivel global, spun oficialii mărcii germane. În 2011, BMW a vândut 1.38 milioane de unităţi, Audi a vândut 1.3 milioane de unităţi, iar Mercedes-Benz a vândut 1.26 milioane de unităţi la nivel global.