BMW şi Audi – liderii clasamentului mărcilor premium în acest an
De AutoExpert | 10 Iunie, 2013
BMW şi Audi – liderii clasamentului mărcilor premium în acest an
BMW şi Audi conduc la vârf lupta vânzărilor la nivel mondial între cei mai mari producători premium, cei doi constructori germani fiind despărţiţi de doar 11.000 de maşini vândute în lume după primele cinci luni ale anului. Mercedes-Benz se află de departe pe locul al treilea, constructorul din Stuttgart aflându-se la circa 90.000 de maşini în spatele celor de la BMW în clasament.
Astfel, BMW a reuşit să vândă 139.161 de maşini în mai 2013 (+8% faţă de aceeaşi lună a anului trecut), în timp ce Audi s-a clasat puţin mai în spate, cu 137.200 de clienţi care au cumpărat maşini ale mărcii din Ingolstadt. Mercedes-Benz a încheiat podiumul lunii mai cu 121.360 de maşini vândute în lume. În perioada ianuarie-mai 2013, BMW are 651.158 de unităţi vândute, Audi vine cu 640.200 de exemplare vândute, iar Mercedes-Benz a înregistrat 562.824 de comenzi.
Creşterea de la BMW a venit pe fondul unor vânzări mai degrabă modeste în Europa. Dacă piaţa continentală a suferit în acest an o scădere semnificativă, BMW a reuşit să egaleze vânzările de anul trecut. Creşterea vine, deci, de pe restul pieţelor importante pe care este prezent brandul bavarez. Statisticile arată că BMW a scăzut în Europa cu 0.6% în luna mai, celelalte pieţe aducând creşteri: +10% în SUA şi +11% în China.